ArnesenE46 Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 jeg skal handle e39 02-03, og er relativt kresen med hva jeg skal ha av utstyr.. Funnet flere alternativer men det mangler jo ALLTID et par ting på utstyrslista på de jeg har kommet over! Så jeg lurer bare på om noen har erfaring med å legge opp komplett navi i en bil uten navi fra før? har fått med meg at det er flere typer som kom til dette karosseriet, og er vel type/mark IV som er best og raskest osv? Evt hvor har de som har gjort dett handlet komponentene fra? Takker for svar!
awt Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Ingen problem å ettermontere dette, men du betaler endel for et system som er nesten tyve år gammelt. Det enkleste er å finne brukte komponenter her inne, finn.no eller på eBay. Ellers så trenger du nytt kabelsett for ettermontering av navigasjon som trekkes gjennom hele bilen. Jeg gjorde denne jobben på min e46, og det er flere her inne som har gjort det på e39 og andre biler. ArnesenE46 reagerte på dette 1
ArnesenE46 Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Skrevet Februar 20, 2014 Aha. Nå har jeg ikke kommet så langt som å kikke på priser ennå, men ja, er jo et gammelt system man installerer.. Har det ikke kommet noe oppdateringer av software til dette systemet siden 03? Hadde vært ålreit når man først er igang å fått noe som er litt oppdatert, men software fra senere utgaver av navigasjonssystemene til bmw får man vel ikke styrt med mkIV monitoren til e39 uansett..? Jeg har aldri hatt e39, men får man kart osv i perspektiv format slik som på e60/61?
Traktortom2 Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Som awt sier veldig dyrt med orginalt anlegg som er nesten 14 år hehe... Ta e46 for eksempel. Om du skal ha kabelstrekk hele veien er det en haug med kabler i samme bunchen. Både til lyd, cdveksler, navigasjon og sikkert ennå mer. På gsbildeler kosta vare kabelsette ett sted mellom 8-12.000. Det finnes andre alternativer som å kjøpe en spesialspiller som har all tenkelig funksjoner på og som han can-bus, navi og alt i selve spilleren
awt Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Kabelsett får man til en tusenlapp og to. Man kan ikke ta priser fra GS når man skal gjøre slikt. Dette systemet kom vel først i 95(?) til e38, og har hatt flere endringer underveis. Siste bil som hadde dette var e83 X3 som ble erstattet i 2009-2010 en gang. Den siste er MK IV som du nevner, og den muliggjør 3d-kart og litt andre finesser. Såvidt meg bekjent er det ingen nevneverdige endringer etter at MK IV ble innført. Jeg synes igrunn systemet holder seg utrolig godt til å være såpass gammelt. Personlig hadde jeg ikke montert inn en uoriginal spiller, da man kan miste litt funksjonalitet med disse. I tillegg synes jeg ikke de passer like godt inn selv om de ligner på de originale systemene.
ArnesenE46 Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Skrevet Februar 20, 2014 Nei, jeg skal IKKE ha kina/ebay spiller i den, KUN originalt! Men når det gjelder kabelpakke, klips, braketter osv blir nok det handlet fra ebay! men selve komponentene vil jeg helst ha nytt..
awt Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Skal du kjøpe komponentene nye kan du like gjerne finne deg en annen bil med en gang. Man snakker her om priser oppimot og muligens over 30-40000 da det er endel komponenter.
lagunilla Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Nettopp fullført en slik prossess i bilen min. http://bimmers.no/topic/774825-e39-169-retrofit-navcoderibus-på-bærtur/ Kosta meg totalt 6000,- for å samle hele kittet. Siste version av mk4 er v32.2 som kom ut i 2008, der det er fotoboksvarsel og 3D kart. Mk1/2 blir litt for gammeldags, og mk3 støtter kun CD, da blir det vanskelig med kart. mk4 er både rask og støtter dvd, der du kan laste ned og brenne 2014 kart på en 8.5gb dvd-cd. Det er litt vanskelig å få tak i komponentene helt nytt;) ArnesenE46 reagerte på dette 1
ArnesenE46 Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Skrevet Februar 20, 2014 Skal du kjøpe komponentene nye kan du like gjerne finne deg en annen bil med en gang. Man snakker her om priser oppimot og muligens over 30-40000 da det er endel komponenter. Janei, hadde ingen planer om å dra på bmw å bestille nye deler.. Men vil samtidig ikke kjøpe noe fra ebay som er herpa, bare det jeg mener;-) Så prøver finne noe i bra stand i Norge først og fremst Blir jo nedtur å gå fra i-drive til dette, men sålenge det er 3d kart og litt sånt skal jeg nok klare å bli vant til det også!
ArnesenE46 Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Skrevet Februar 20, 2014 Nettopp fullført en slik prossess i bilen min. http://bimmers.no/topic/774825-e39-169-retrofit-navcoderibus-på-bærtur/ Kosta meg totalt 6000,- for å samle hele kittet. Siste version av mk4 er v32.2 som kom ut i 2008, der det er fotoboksvarsel og 3D kart. Mk1/2 blir litt for gammeldags, og mk3 støtter kun CD, da blir det vanskelig med kart. mk4 er både rask og støtter dvd, der du kan laste ned og brenne 2014 kart på en 8.5gb dvd-cd. Det er litt vanskelig å få tak i komponentene helt nytt;) 2008 ja, det høres ikke dumt ut! Var det jeg håpet på. Får jeg spørre hvor du handlet diverse fra? Og får man splitscreen utseendet på 2008'n, eller kom det kun på senere versjoner? Lett å finne software på nett?
lagunilla Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Software finner du overalt, det kan du tenke på sist. Fant navi skjermen, mk3 enhet, radioenhet og tv enheten på finn, også resten kjøpte jeg fra eBay. Du kan bruke ledningsnett fra e38 e39 og e53. Jeg fant ledningsnett fra en x5, kosta meg 700 med frakt. Er du heldig kan du finne like billig.
ArnesenE46 Skrevet Februar 20, 2014 Forfatter Skrevet Februar 20, 2014 Software finner du overalt, det kan du tenke på sist. Fant navi skjermen, mk3 enhet, radioenhet og tv enheten på finn, også resten kjøpte jeg fra eBay. Du kan bruke ledningsnett fra e38 e39 og e53. Jeg fant ledningsnett fra en x5, kosta meg 700 med frakt. Er du heldig kan du finne like billig. Er Mk3 og Mk4 monitorene og ledningsnettet likt? Etter en rask runde på Ebay.de ser jeg at man får det som ser ut som komplett "pakke" for en 7-800 euro+frakt fra Litauen, så da er det nok opprinnelig norsk uansett! hehe. Men dersom man finner delene hver for seg som du gjorde er det nok litt penger å spare.. Men ser for meg at hvis bilen står på gårdsplassen uten navi, er det veldig lett å bare trykke "buy it now" på en slik pakke.
bmmww1 Skrevet Februar 20, 2014 Skrevet Februar 20, 2014 Har ein 03 525d m-sport med alt utstyr du kan få kjøpe..
ArnesenE46 Skrevet Februar 21, 2014 Forfatter Skrevet Februar 21, 2014 Har ein 03 525d m-sport med alt utstyr du kan få kjøpe.. Touring? link til annonse ell sende meg litt info på om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå