Gå til innhold

E61 08mod Idrive funker ikke

Anbefalte innlegg

Min E61 stod til vinterlagring i 4 månder ca. I går når jeg skulle hente den var den helt tom for strøm. Satte på lader i 24t for så å hente den i dag. Startet fint uten problem. MEN Idrive skjermen er helt svart, kommer ingen logo eller noe. Har prøvd restart med on/off knappen + begge eject samtidig, men fortsatt ingenting. Navigasjons cd'n kommer ut å går inn helt fint. Samtidig finnes det ingen lyder til verken pdc, belte, radio osv alt er dødt. Sikkringen bak CCC er vel i orden? Siden cd kommer ut å går inn, samt hører jo lyder fra den. Lest litt rundt om på div forum men blir ikke helt klok.

Noen ide til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tilsvarende fenomen på en -08 jeg hadde en gang etter batteribytte. Bytta batteri og det fungerte fint i 3-4 mnd, men plutselig kom det en del feil, som bl.a. svart skjerm og ingen iDrive. Da måtte jeg kode inn det nye batteriet så var alt i orden. Bytta bare direkte til likt batteri som det gamle selv så tok sjansen på at det ikke krevdes omkoding, noe det altså gjorde til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rolig då;) grunnen til eg gjør det er for dette forumet er meget uoversikkeligt med masse tråder uten svar

men dog ett godt forum , ja eg vet forumene blir sånn pga idioter som meg poster i flere tråder, men det kjør eg foreksempel ikke på 200sx forum da det er mye ryddigere

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skifte batteriet i bilen min for ca 3 mnd siden å no er skjermen min og død? kan dette ha en sammenheng?

Hvis du leser innlegget mitt rett før ditt så kan det det ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...