Gå til innhold

Hermanoo`s E38 728 iA - Selges!


Anbefalte innlegg

Tja.. AGM er bare sært(ladespenninger).. 

 

Kjøpt et vedlikeholdsfritt blybatteri derfra.. Holder i massevis, en 728iA har lavt kompresjonsforhold og startvansker i kulde tilnærmet lik null kontra en stor gammel stygg høvelbenk av en diesel. Så skulle en tro at det holder for deg også. Har mitt batteri på 2. året, startern spinner like fort og jevnt som det gjorde da batteriet var helt nytt. Det gamle Varta batteriet var det ikke like mye fres i :P

Kjøpte Vedlikeholdsfritt blybatteri fra Biltema. 100ah. 1299kr.    Finner jeg noe billigere eller via venner som har rabatter, så kan jeg alltids returnere dette da Biltema opererer med 30 dagers åpent kjøp.

 

Grunnen til at jeg kjøpte det allerede i dag var fordi da jeg skulle ut å cruise litt istad så ville den ikke starte :(. Eieren hadde informert om dårlig batteri, så jeg kjøpte det og bilen starta med en gang :love: .

 

Gratulerer med kjempe fin bil :) E38 er definitivt en av de beste 7 seriene som er laget, både på kvalitet og bilen i seg selv. Bare få på noen Style 37 felger så har du en fulltreffer :cool:

Hvilken side fant du utstyrslista på btw ?

 Tusen takk! =D Ja de felgene var veldig fine. Synes de felgene og Style 95 er de som er blandt de fineste til E38. Vi får se hva framtiden bringer, har ikke penger til noen felger atm. :P

 

 

Reef89: Takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil :)

Samme farge som 728'n jeg hadde.

 

Tusen takk :)!

 

 

Sleng ut flere bilder av flaket!

 

Litt morro at jeg kjørte bilen før deg...hahaha :P

Har ikke tatt så mange enda, men har dette bilde her:

post-62939-0-33751200-1393761176_thumb.j

 

 

Kommer fler bilder etterhvert, skal få tatt flere i dag :)

Ja, du som kan disse bilene, mye bedre enn meg ihvertfall :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har bilen fått sin første vask i mitt eie:

post-62939-0-21296800-1393786576_thumb.j

post-62939-0-58812800-1393786594_thumb.j

post-62939-0-64478500-1393786615_thumb.j

post-62939-0-86576700-1393786636_thumb.j

post-62939-0-77947300-1393786652_thumb.j

 

 

Gikk gjennom papirene en gang til som lå i hanskerommet, fant import papirene, siste EU. Så over serviceheftet en gang til også. Sist Service var på 224000 KM 14.05.2013. Digg å ha en bil med full historikk (aldri hatt det før, haha :P )

 

Bilen har hittil brukt ca 1.0 liter mila. Golfen brukte 0.6-0.7 så er litt forskjell, men absolutt verdt det :D

I morgen skal jeg på motorsenteret med den og få løfta den opp på bukk, gå gjennom bilen skikkelig, samt en innvendig shine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har pittelitt på bakhjulbue-hjørnet der bakfanger møter bakhjulbuen, veldig lite. Tror kanskje litt i den ene døra under lista, men ikke gjennomrusta. Får nok godt over den inne med lys i morgen for å se alle detaljene.

 

Bilen er bittelitt tungstarta/bruker noen ekstra runder før den fyrer opp. Er ikke ille, men føler det er en "u-clean" start.

 

I førsteomgang skal jeg ta en olje og filterservice samt bytte tennplugger, og se om den ikke blir bedre.

 

Hvis ikke, er det da coilene eller starteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...