hermanoo90 Skrevet April 30, 2014 Forfatter Share Skrevet April 30, 2014 Enig med Wicky altså Hva er den tredje bilen din egentlig? Stemmer absolutt for at du vedlikeholder/bruker sjueren, og E30 på finværsdager! Jeg har E30 og E38, og golfen jeg hadde ble solgt innad husstanden, så den er jo tilgjenglig for meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 Oiaa, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet April 30, 2014 Forfatter Share Skrevet April 30, 2014 Planer: Fikse nøkkel. - Venter på nye knapper, 4 uker siden de ble bestilt nå, irriterende når ebay er tregt. Fikse ene setebeltet bak som sitter fast. - Her må jeg undersøke og prøve meg litt frem. Olje- og filterservice. - Hvor kjøper dere luft, olje, og coupè filter fra?( er coupe filteret dyrt?) Hvor mye olje skal i en 728? (olje har jeg). Polering. - Her har jeg tenkt: bruke ca 2K på å få den polert, eller investere ca 2-3K i vaske og poleringsutstyr og gjøre det selv? Har ikke garasje, så blir å gjøre det ute eller på motorsenteret; men sistnevnte er kun åpent fra 18-22 i hverdager. Så da må man vaske bilen før hver eneste polish og slikt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet April 30, 2014 Share Skrevet April 30, 2014 6,5 liter olje går det på den! hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 6, 2014 Share Skrevet Mai 6, 2014 hmm.. denne tråden har gått meg hus forbi Kan hende siden jeg ikke er så aktiv på bimmers som jeg var før, men må få med meg litt oppdateringer, så kan ikke annet enn å kommentere da vel? må være deilig å ha en 7'er å cruise i, selv om det ikke er v8'er den virker jo til å ha litt greit utstyr alikevel? ang polering så er jeg usikker her, å bruke 2k på å få den polert så vil du få en blank og fin bil, men om du kjøper utstyr for 2k så får du jo utstyr til å holde den blank lenger, så spørs litt hva du kan av polering fra før av? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Mai 6, 2014 Share Skrevet Mai 6, 2014 hmm.. denne tråden har gått meg hus forbi Kan hende siden jeg ikke er så aktiv på bimmers som jeg var før, men må få med meg litt oppdateringer, så kan ikke annet enn å kommentere da vel? må være deilig å ha en 7'er å cruise i, selv om det ikke er v8'er den virker jo til å ha litt greit utstyr alikevel? ang polering så er jeg usikker her, å bruke 2k på å få den polert så vil du få en blank og fin bil, men om du kjøper utstyr for 2k så får du jo utstyr til å holde den blank lenger, så spørs litt hva du kan av polering fra før av? Hvis du får noen til å gjøre poleringen så kan man bli med å lære hvordan det gjøres på best måte. 2k kommer du ganske langt med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Mai 6, 2014 Share Skrevet Mai 6, 2014 True dat!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 6, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 6, 2014 Ja du må henge mer på bimmers!! hehe Ja sykt digg å cruise rundt i 7er og synes det er nok kraft i bilen, men ja, er ingen v8er lyd under panseret. Jeg kan ganske mye om polering, og har lyst til å gjør det selv, men har lite erfaring. Så tror jeg bare skal kjøpe alt det riktige vaske og poleringsutstyret, og prøve meg frem Da får jeg tatt denne, E30en og mors Golf Kanskje starte med golfen som testbil xp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 I dag på vei hjem fikk jeg Kjølevæskesensor på dashen. Kjørte til Statoil som var nærmeste bensinstasjon, og åpnet panseret. Der oppdaget jeg sprekk i Termostathuset eller noe slikt. Gammal plastikk som sprekker på disse bilene tenker jeg? Så at den kosta ca 267 før rabatt org hos GS. JULA- lå rett ved statoil så kjøpte vanntett "gaffa" teip og teipa rundt, fyllte med vann og kjørte hjem. Så er vell bare å bestille og bytte, og fylle ny kjølevæske. Stress å bytte? Ser litt trangt ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Det originale termostathuset var hovedproblemet på bilen min når jeg kjøpte den, det sprekker lett(ere) pga. det er i bakkelitt. Er billig og relativt lett å bytte Er ikke dumt å bestille i stål/aluminium eller hva det nå enn er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 I stål eller aluminium ja, hørtes ikke dumt ut, plastikken var ganske tynn også, og fine temperaturer går gjennom der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mai 7, 2014 Share Skrevet Mai 7, 2014 Hehe, det stemmer det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Mai 7, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2014 Stolt stod den med sprekk i termostathus og lekkende som en liten foss.. Sent from my iPhone using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 Den er jo pen om ikke annet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 burde beholdt golfen... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå