Gå til innhold

Hermanoo`s E38 728 iA - Selges!


Anbefalte innlegg

Nei da jeg åpna nøkkelen fra hverandre den dagen, så glemte jeg den svarte chippen/brikken :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

 

da erre jo greit :P

 

fikk du no dreis på det å programmere inn nøklene igjen ved batteribytte? (sentrallåsen)

 

hakke fått til det jeg, har en nøkkel som funker nå og nøklehullet på døra funker ikke, så er fucked om den siste nøkkelen kødder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.... Okei......Okei.... Whooooooooosaaaaa* (gni på øreflippene for å roe ned nervene) (fra bad boys 2 filmen)

 

 

 

Det

er

like

før

bilen

havner

finn.no

til ganske så gratis..........

 

 

 

 

Bilen har som dere vent sprekk i termostathuset så det skulle byttes i dag.

 

Teiper godt rundt termostathuset og setter kurset på motorverkstedet 10min unna. Har planlagt et stopp for å sjekke vannnivået og etterfylle hvis nødvending. Det var det, men bare en halv liter ca, jeg kom  meg trygt dit.

 

Kl 18.00 begynte skruinga. Først var det av med vifta, av med radiatordeksel, ut med termostathus, inn med nytt et, og sette alt på plass.

Vifta strammes hardt tilbake, og slår skiftnøkkelen med en hammer på slutten for å gi den et godt §shunt§ på samme måte som jeg måtte for å løsne den...

 

Bilen startes, luftes og temperaturen holder seg midt på! WOHO :D :D :D Bilen er fiksa!!!

 

Jeg sender snaps og er superhappy, går til og med og kjøper kebabtallerken for å feire! :D Kjører bilen 30km, NULL STRESS....

 

 

SÅ ... ja så vettuu..... så 10 min fra meg, så begynner jeg å merke vibrering og det rister fra motoren, jeg svinger til siden og slår av motoren med en gang!

 

Åpner panseret og der ser jeg en stor lekasje, bilen lekker som en foss, mye mer enn før!!!!

Er det alt? - Neida, vifta har kommet løs???? Eller så var det ene hjulet der reima var på skeivt, uansett så har vifta truffet og rifta opp reima(multi/dynamoreima) og hjulet reima er på sitter skeivt? Vifta må ha truffet en slange eller noe sånt, og fått alt til å lekke, termostathuset er heeeeelt fint!

 

 

Så , kunne jo ikke kjøre bilen mer, så fikk den heldigvis tauet hjem.

 

Nå hater jeg bilen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda.. Såå, vifta er løs i tillegg til at et reimhjul er skjevt? "That's it"?

 

Første jeg tenkte var at du ikke hadde fått stramma vifta godt nok, for den sitter ganske godt. Derfor bruker jeg bare å løsne på de små skruene rundt når jeg skal av med den. Men har du hatt av reimhjul også siden det sitter skjevt på? Blir fort rift i reima hvis den ligger et hakk feil på reimhjula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gi opp , det skal være litt hardt å være bileier iblant , jeg var såvidt oppom en tur idag , men siden jeg nettop hsdde henta meg en ny harley så gadd jeg ikke henge der så lenge , var heller ute å nøyt god været.

Men som han på jobben sier og gliser hver gang han sier det " har du bil så har du problemer " .

Bare å gi gass kjøpe inn ny reim fra schmiedman / mekonomen å få bilen ut på veien igjen.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda.. Såå, vifta er løs i tillegg til at et reimhjul er skjevt? "That's it"?

Første jeg tenkte var at du ikke hadde fått stramma vifta godt nok, for den sitter ganske godt. Derfor bruker jeg bare å løsne på de små skruene rundt når jeg skal av med den. Men har du hatt av reimhjul også siden det sitter skjevt på? Blir fort rift i reima hvis den ligger et hakk feil på reimhjula.

Litt usikker på hva og hvordan, får se på man/tirs :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...