Otis Skrevet Mars 13, 2014 Skrevet Mars 13, 2014 I beste fall så er det bare turbo som har gått heden. Sjekk det først.
SweetBMW Skrevet Mars 13, 2014 Skrevet Mars 13, 2014 Ikke hvis den hat gått på motorolje. Da er det rimelig stor sjanse for at resten har Kvelda og
Wisting Skrevet Mars 13, 2014 Forfatter Skrevet Mars 13, 2014 På 13.3.2014 den 10.12, SweetBMW skrev: Ta kontakt med Schmiedmann. De har erfaring innen motorbytte på dieseler. 67 17 18 19. Be om å snakke med Arnstein. Flott - takk, skal undersøke der.
Wisting Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Skrevet Mars 19, 2014 På 13.3.2014 den 10.12, SweetBMW skrev: Ta kontakt med Schmiedmann. De har erfaring innen motorbytte på dieseler. 67 17 18 19. Be om å snakke med Arnstein. Var i kontakt med Schmiedmann - fikk ikke snakket med Arnstein. Erfaringen deres med å bytte til brukt motor var visst veldig dårlig - bare problemer fikk jeg vite. Kunne selge meg en ny (fabrikkoverhalt/replika) motor, ferdig montert ca 75000,- Stor investering å gjøre på en gammel bil........
Otis Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Høres ut som en pussig kommentar at det bare er problemer med byttemotor. Det er jo samme motor, bare fra en annen bil.
Wisting Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Skrevet Mars 19, 2014 På 19.3.2014 den 10.40, Otis skrev: Høres ut som en pussig kommentar at det bare er problemer med byttemotor. Det er jo samme motor, bare fra en annen bil. Skyltes visst mye dårlig kvalitet - motorer som ofte har gått langt og har begynt å kokse/tette seg. Han jeg snakket med mente at denne dieselmotoren generelt ikke var veldig god og ved 200' km kunne man forvente problemer - levealderen var ikke så mye lenger enn dette fikk jeg inntrykk av.
Otis Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Høres ut som sprøyt! Men men, om du hører på de, så er det jo bare å vrake bilen eller selge den. Sikkert mange som vil ha den i den tilstanden du har den i nå. Høres ikke ut som mye jobb, om man er litt heldig.
Alpejohn Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Det er jo en liten risiko og kjøpe brukt motor, men om man undersøker den litt først så burde man vel kunne se koks osv hvertfall. Og man bytter jo gjerne en del pakninger rundt om når man først har den så tilgjengelig.
Tare Jansen Skrevet Mars 19, 2014 Skrevet Mars 19, 2014 Schmiedmann har ikke et veldig godt rykte, å det blir vel ikke noe bedre etter en sånn uttalelse? Klart at de som alle bedrifter er der for å tjene penger på oss kunder, vet om flere dieselmotorer fra bmw som har godt over 300k km å som tikker å går som bare det. Så om du får tak i en motor som ikke har gått alt for langt å som har fått service jevnlig bør det vel ikke være noe grunn til at den tar kvelden pga at den skifter bil å være i? Kanskje den får hjemlengsel..?
Wisting Skrevet Mars 20, 2014 Forfatter Skrevet Mars 20, 2014 På 19.3.2014 den 20.59, Tare Jansen skrev: Schmiedmann har ikke et veldig godt rykte, å det blir vel ikke noe bedre etter en sånn uttalelse? Klart at de som alle bedrifter er der for å tjene penger på oss kunder, vet om flere dieselmotorer fra bmw som har godt over 300k km å som tikker å går som bare det. Så om du får tak i en motor som ikke har gått alt for langt å som har fått service jevnlig bør det vel ikke være noe grunn til at den tar kvelden pga at den skifter bil å være i? Kanskje den får hjemlengsel. Karen hos Schmiedmann sa også at bilen måtte til BMW for omkoding hvis brukt motor skulle inn - mye greier med andre ord.....men var veldig interessert i selge meg en ny bil da.... Jeg kommer til å kikke videre etter motor - verkstedet jeg bruker har satt i gang sine kontakter (et par større hoggerier), men ikke napp ennå. Ikke lett å finne motorer som har gått under 200' km. De har også gode kontakter i Danmark, som skal være store på motorer og deler - håper det kan gi resultat. Har selv sjekket i Sverige hos RL Motordeler og Nordic Motor Center - ingen av disse henter inn brukte motorer eldre enn -07, men kunne levere byttemotor for 25 500 eks mva. Disse er strippet for det meste, så da må pumper, dynamo, turbo etc etc flyttes over fra gammel motor. Da blir det fort 20' i verkstedregning pga mye skruing - så får satse på at det dukker opp en god brukt motor
Wisting Skrevet Mai 18, 2014 Forfatter Skrevet Mai 18, 2014 Bare for å sette strek og avslutte denne "historien"...........Da var "ny" motor på plass i bilen - tilbake fra verkstedet for en snau uke siden. Jaggu tatt tid, men det meste på stell nå. Venter bare på ny fremre kat. bestilt hos Schmiedmann (rett før påske ), så blir det bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå