Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Har senka prisen på audien til 10k... siden den ikke alltid starter...Har skrevet dette i annonsen også. så får jeg sms istad...

 

Useriøs fyr: "solgt audi? siste pris?"

 

Meg: "Siste pris er annonsert pris, 10000kr. Får jeg ikke dette så får heller bilen stå her og råtne :)"

 

Useriøs fyr: "Byr deg 7000. Kommer imorgen. Cash!!!"

 

Meg: "Da blir bilen stående gitt!"

 

Useriøs fyr: "8000?"

 

Meg: "12000kr!"

 

Useriøs fyr: "Hva mener du? du sa du skulle ha 10!!"

 

Meg: "Ja og du ville gi meg 8, så jeg trodde vi begge drev og snakket shitt!"

 

Og det var den samtalen \:D/

 

At det skal være så fuckings vanskelig å selge en audi.. aldri mer iallefall... hadde dette vært en E34/E39 med mye utstyr, rustfri og 4x4 (e34) så hadde den blitt solgt samme dagen... får så jæææævla mange useriøse henvendelser... "kan du sette den på verksted for å sjekke hva som er galt?" ja for jeg vil bruke penger for at DU skal spare penger.. føkk deg! hahaha

 

Sorry..måtte få ut litt aggresjon..

:lol: Du er faen så genial :D Skal jeg huske til neste gang :P

 

Drittbil haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja as... bare bmw og merce fremover as...de får man iallefall solgt for den summen man vil ha for dem... er bare lei av alle idioter som skal prute på en bil til 10k med listepris over 35k... jaja... sol og fint vær idag..så da blir det vask av mercene...i maskin... har 5stk gratis maskinvask hos shell..de glemmer alltid å spørre meg om jeg vil ha bilvask..så da får man en gratis :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja as... bare bmw og merce fremover as...de får man iallefall solgt for den summen man vil ha for dem... er bare lei av alle idioter som skal prute på en bil til 10k med listepris over 35k... jaja... sol og fint vær idag..så da blir det vask av mercene...i maskin... har 5stk gratis maskinvask hos shell..de glemmer alltid å spørre meg om jeg vil ha bilvask..så da får man en gratis :P

gikk du inn og ut 5 ganger siden du har 5 gratis vask? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter lange samtaler med selger av min gamle C123, ble det bestemt at jeg skulle ta turen til steinkjer og hente hjem bilen...jeg solgte den for 2,5år siden..og har savnet henne siden da... har også hatt jevnlig kontakt med selger om å kjøpe den tilbake den dagen han skulle selge den... Sendte han sms i slutten av januar og lurte på om han ville selge..da sa han nei...I midten av februar fikk jeg PM av en på merceforumet om at min gamle coupe lå til salgs på diverse "kjøp og salg av alt mulig" -aktige sider på facebook...jeg tok kontakt med selger umiddelbart og ble irritert siden han ikke hadde spurt meg først... men etter en del sms frem og tilbake ble vi enige om at jeg skulle kjøpe den.. Men at den skulle bli stående hos han til det ble fint vær!

 

Som sagt så gjort...I helgen MÅTTE jeg hente den siden han måtte flytte den fra låven den stod lagret i... samtidig skulle en kompis til Trondheim og hente hjem en ny skolebil..så da ble det duket for en aldri så liten "3utlendinger på roadtrip" helg...

 

Vi starter å kjøre 03 natt til lørdag...hvorfor? fordi da møter man ingen trafikk, og man får med seg soloppgang og man holder seg mer våken når det er knallsol ute :) Gode gamle E klassen ble fyra opp, tanken fyllt, kebab inntatt, og vi duret av gårde..Jeg kjørte vel fra Oslo til dombås i ett strekk...kun fordi jeg glemte å svinge av ved elverum...så da var det duket for en kaffe og litt cigarettforurensing før jeg overlot rattet til nestemann så han kunne føre oss over Dovre...

 

post-42422-0-85522500-1396208598_thumb.j

 

Deretter tok vi sånn... typiske...utlendinger på tur bilder...Sånne selfies...og posere ved biler med hvite solbriller..

 

post-42422-0-69359000-1396208759_thumb.j

 

Vi klarte kunststykket med å ta en selfie i en selfie også...

 

post-42422-0-45580300-1396208724_thumb.j

 

Før vi pekte truende rundt på elementene..

 

post-42422-0-05985600-1396208736_thumb.j

 

 

Etter maaaange timer så ankom vi trondheim kl 10... her inntok vi en parkering som kanskje ikke var helt tillatt...inne på ett torg med avsperra innkjøring... Men...vi var jo turister...så vi unngikk blikk fra "hvitesokkerogbart" folk....

 

post-42422-0-70715500-1396208905_thumb.j

 

Deretter var det faktisk bare 2timer igjen til superkule steinkjer...så vi droppa det... parkerte E klassen i skyggen, og inntok en enkel caramelfrappe med krem og kaffe på starbucks før vi travet rundt i trondheims solside-aktige gater uten å ense at vi var noen av veldig FÅ utlendingene her...

 

post-42422-0-17846400-1396208999_thumb.j

 

Vi var også på havet idag, eller....rettere sagt rett VED havet... kunne nesten fisket der...

 

post-42422-0-01931400-1396209033_thumb.j

 

Deretter var turen kommet til å hente denne skolebilen min kompis skulle ha... Da gikk jeg tom for strøm på en superkul smartphone... savner gamle dager...da ett batteri på tlf varte i 3 dager... er man heldige nå varer den ut dagen... Men hans nye A klasse var søt, pen og ellers ganske ålreit...

 

Deretter tok vi en bedre kebab på GOLDEN KEBAB uten at jeg noensinne vil inn der igjen... så bestemte vi oss for å bruke tiden fornuftig...vi soset rundt på Solsiden.. og gjorde ikkeno fornuftig...helt til vi fant at...nei...nå skal vi til steinsheeeeer.... Som sagt så gjort... Eklassen ble kalt frem..og vi suste avgårde i "gjennomsnittsmålingsfart" til steinkjer... Vel fremme ble vi møtt av to individer i en E46..som fulgte oss til min søte kjære vakre mercedes coupe fra 1983.

 

post-42422-0-89730000-1396209551_thumb.j

 

Jeg ble...vel...skuffet.... Jeg hadde på forhånd avtalt med selger om at (siden han var i australia på jobb) noen av venna hans kunne få spylt av bilen, og gjort den i stand etc slik at jeg ikke fikk ett sjokk når jeg henta den..Den hadde jo ifølge selger stått på en låve siste 2år og vært minimalt brukt...

 

Vi ble litt skuffa...jeg avklarte med selger at dette dessverre ikke var interessant.. han godtok dessverre ikke budet jeg ga han heller...så jeg...tok turen tilbake til trondheim...

 

Nå gikk dessuten turen ganske mye raskere... vi kom tilbake til trondheim.. inntok en alldeles smakfull thai-middag..og begynte å fundere på hvilke retning vår ferd skulle ta... Friskt i minne min miserable opplevelse av min gamle Benzeline så bestemte vi oss for å bare kjøre hjem og rekke siste servinga av kebab i Oslo kl 05... Vi satte oss i bilene og fant ut at, siden vi var 3 stk, så ville en av oss alltid være alene..og siden vi ikke hadde sovet siden fredag morgen, og det nå var lørdag kveld..så ville det blitt en risikabel affære... så vi bytte lånte litt klær, sendte gulingen til Dressmann for å kjøpe blazer.. og tok på oss solbriller for å virke ekstra integrerte...

 

Dette førte jo seff til at det IGJEN var tid for en selfie...

 

post-42422-0-59719800-1396212118_thumb.j

 

Etter dette inntok vi en kafe, tok en kaffe mens vi booket hotellrom siden klokka nå var litt for mye...gikk og la oss i 01tiden... og sovnet som noen veldig store babyer...

 

Dagen etterpå..søndag morgen...inntok vi en bedre frokost på Rica Bakkelandet, satte oss i bilene...og var hjemme på noen få morsomme timer :)

 

post-42422-0-05295600-1396212226_thumb.j

 

Vi kjørte nå østerdalen hjem..fin vei men dessverre litt mange dumper for 225-30-20 dekk på en ganske tung E klasse.. men gjaldt å se frem og planlegge kjøringen... alt gikk fint...helt til vi kom ut på 2felgen etter Elverum... eller rettere sagt, når 2felten stopper og "minnesund byggefelt" starter...

 

Her er det skiltet "2felt blir 1 felt om ca 2km"... helt greit det... Venstrefilen er tom, høyre filen er allerede stillestående av "snille folk som gjerne vil stå ekstra i kø da det ikke er noe som heter fletting i trafikken"... Jeg og 3 andre biler ligger i venstre med jevn fart..plutselig er det en sølv ford mondeo stasjonsvogn(2002mod og nyere) som slenger seg ut i venstre fila, og bråbremser... og kjører saktere enn høyre filen... Jeg har nå en audi foran meg, før denne forden... javel tenker jeg...  dement eldre mann? småblind eldre dame? finner dem ikke gasspedalen? Så blir det en luke på høyre side... audien foran meg legger seg inn her.. og aksepterer køen... jeg er nå bak denne mondeoen... og foran mondeoen er det lang fin rett billøs venstrefelt... jeg gir ett langt lydsignal fra mitt ratt i håp om at denne personen skal enten kjøre fort nok for å IKKE skape enda mer kø, eller flytte seg slik at jeg kommer forbi... Men neida... denne personen bremser.... og gir fingern ut.... Dette gjør at jeg dessverre får ett litt annet syn på denne hendelsen... Audien i høyre felt bremser ned...jeg ser nå at det er nok plass til at jeg kan blinke ut til høyre, kjøre forbi denne Forden, og legge meg forbi igjen uten å skape unødvendig drama... I det jeg legger meg ut, så gasser forden på for å komme inn foran meg... og gir fingern... igjen... vedkommende kjører nå så sakte at jeg kan gå ut og ta igjen bilen... Det er nå kø i begge filer..og fremdeles 1,5km igjen til innsnevringen starter...

 

Nå tenner jeg på alle plugger... jeg SKAL forbi selv om vedkommende dør i hendelsen... jeg gjør det jeg kan for å komme forbi...Men uten hell... jeg har ingen interesse av å skade bilen, eller involvere andre trafikanter (som også tuter og er irriterte siden denne Mondeoen blokkerer dem...) Til slutt kommer vi til innsnevringen..Mondeoen prøver nå, frekks om faen, å legge seg inn FORAN meg... HELL NO FUCKER!!! Det er nå krig... jeg legger meg så nærme audien foran meg som jeg kan... det er nå 1 felt...mondeoen finner det like greit å gi bånn gass over sperrefelt... slik at vedkommende kommer seg 2biler foran meg.... Og dette kunne ikke jeg la fare... jeg venter til det er trygt å forbikjøre... Audien foran blinker inn til høyre slik at jeg kommer meg forbi... jeg kjører forbi audien...stopper opp...og går ut mot mondeoen...og fucked up fly forbanna...

 

I mondeoen sitter det en kvinne... med en unge i baksetet... Ungen har ikke belte eller bilstol (ca 8år gammel) Kvinnen blir noe forskrekket da jeg river opp døren. Jeg lurer på hva FAEN hun har mellom hodet siden hun blokkerer trafikken SÅ lenge og for så mange... så mumler hun "ja men det står at det skulle bli ett felt og da... "   Hun fikk ikke sagt noe mer før jeg lurte på om hun hadde politimyndighet til å stoppe folk i trafikken... er noe som heter flyt.. Jeg lukker døren hennes, setter meg tilbake i min bil og kjører videre.

 

Jeg kommer meg ett lite stykke før hun tar meg igjen...Jeg ser i bakspeilet at hun holder mobilen sin opp og tar bilde/filmer meg...Meg begge hendene... Samtidig har kompisen min filmet henne... hun har nå blitt filmet mens hun kjører som en tulling...og med mobil i hånda uten å holde rattet...

 

Jeg hadde nå veldig lyst til å stoppe og spørre hva hun tok bilde av...men istedet ga jeg faen, så utover mjøsa..og kjørte rolig hjem...Hun lå bak meg hele veien til avkjøringa rett etter minnesund brua...her tok hun også en finurlig manøver..ventet til avkjøringsfeltet var helt slutt, og sperrefeltet var avsluttet..så kastet hun bilen inn og gasset på... jeg stoppet på neste bensinstasjon..og støtte på flere andre biler som var "Involvert" i hendelsen og hadde sett hva som hadde skjedd... Her utvekslet vi tlf/skiltnr før vi lo av denne apeaktige kvinnen..lovens løse arm... før vi ga hverandre ett vennligsinnet håndtrykk og skilte våre veier...

 

Jeg vet hvem fører av bilen var (takk til vegvesenets tjeneste "regnr 2282) og facebook... hun bor i råde...long way from home...håper hun ikke skapte fuore på vei hjem med noen andre...

 

Dette var min helg.. jeg har hatt det gøy..kjørt 1300km og bruk ca 0,62liter med blandet kjøring..Trondheim - Oslo kjørte jeg alene, kun 1stopp for å kjøpe brus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kjøpte du IKKE tilbake den gamle skjønnheten? Interessant å lese, regner med du er han med trailerskjegget? Sånne folk burde aldri ha fått lappen, dama har sikkert bestukket sensor med å kle av seg eller noe sånt... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...