Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Jo as..er sånn superstygg kinascooter...med den skal jeg spare mye penger... kjøre den til jobben..sparer kø og bompenger og drivstoff :)

 

 

E21 funker nok dårlig gitt...Det er ingen cruisebil i mine øyne...I oslo får man blikk og smil fra folk i alle aldre om man ankommer en eldre mercedes i god stand... Ikke mange som ser etter deg i en e21.... Jeg vil ha en pen stor og elegant bil...Hadde f.eks E12 kommet som kupe så kunne jeg vurdert den.. Men E21 blir for liten...står en her ute på plassen..naboen har kjøpt den tror jeg... den er søt og kul..Men ikke en bil jeg kunne tenkt meg å ratte rundt i dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert E24 faktisk...Det er en fin cruisebil som gir ett fint smil om munnen...

 

Gammal sjuer er og blir nettop det...En gammal sjuer... En e23 eldes ikke med like stor verdighet som en Mercedes S klasse fra samme år... E24 er dog en het kandidat til å eventuelt overta Benzeline...

 

Forstå meg rett... en gammal sjuer er en god bil, og kan med de rette modifikasjonene bli ganske tøffe... Men det er litt det med... altså... på 70-80 tallet var mercedes det virkelig store...var du suksessrik så hadde du en mercedes... BMW fikk ikke dette stemplet før mot slutten av 80talet... de bilene er dessverre ikke veteraner enda... derfor jeg heller mot en eldre, stor mercedes... Har ikke lyst på en sedan...men en coupe..som taes frem når jeg og kona skal ut og kosekjøre litt, ta med baby i bilstolen, og bare kjøre fordi det er sol og varmt ute og vi ikke har noen planer utenom å kjøre :)

 

Ble litt mye merceelsk her nå...men håper folk forstår hva jeg mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk være enig med deg at f eks en W126 bærer sin alder på en bedre måte enn en E23, men dette er egentelig to helt forskjellige biler synes jeg. Er noe med den fremoverlente fronten, curvene på hekken og det old school "Derrick preget" som pirrer folk når det gjelder E23 og E24 :) W126 er en voksen, bastant doning som bærer respekt med seg i trafikkbildet, og det må jeg si jeg liker.

E32 er for ny ennå til å kunne bli sett på som dette, men gi den noen år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E23 blir dessverre lillebror foran w126... Hvor utviklingen gikk på 90tallet er en annen diskusjon..  Det er to forskjellige biler ja... forskjellig fremtoning, kundegruppe, bruksområde etc... Mercedes dekker alle mine krav til oldschool sommerbil... så regner med jeg ender opp med det... Er allerede i dialog med han i sverige...5små timer unna oslo... burde dratt dit enn en bomtur til steinkjer faktisk...haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...