rune152 Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 Hei! Har en 05 mod 525dat som ikke klarer å holde på strømmen, går tom på 1-2 døgn, ikke uvanlig på disse bilene har jeg fått med meg.. Men mitt spørsmål er som følger: når er bilen "klar" til å måle eventuell krypstrøm? antar bilen må være i en form for hvile modus, før en kobler av minuspolen for å måle...? Har gjort et forsøk på å måle, og da måler den fra 10-11 amp og faller relativt fort ned til litt over 5 amp. men innbiller meg at den høye amperen kommer av at det er forskjellige ting som starter å jobbe idet jeg kobler ampermetere på.. hører det klikker i rele oller noe når jeg kobler til.. Batteriet er ok, nytt i oktober 13, men er ikke programmert i bilen. Ladestrømmen ligger på ca 14,6. noen som har noen tips?
OLEZZ Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 Du kobler deg imellom minuspolen og minuskabelen. Du må huske å lukke alle dører / låser og låse bilen. Den skal da ha sovnet etter 17 minutter. Burde ikke være noe særlig over 80mA. dvs 0,080A.
Reef89 Skrevet Mars 5, 2014 Skrevet Mars 5, 2014 Men når du måler, drar du ut en og en sikring da? slik at du finner ut hvilke kurs som trekker. Får du noen feilmeldinger i idrive?
rune152 Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Skrevet Mars 5, 2014 ingen feilmeldinger, bortsett fra en gåen parklys pære og en airbag sensor/føler som er gåen. Ja har forsøkt å ta ut en og en sikring og målt, men ikke merket noen forskjell. måleren går rett opp i 10 -11 amp så faller den ned til rundt 5 amp, men stabiliserer seg ikke.
rune152 Skrevet Mars 5, 2014 Forfatter Skrevet Mars 5, 2014 ødelegger jeg med å ha bagasjerommet åpent mens jeg venter på at bilen skal sovne? har låst bilen med alle dører igjen utenom bagasjerommet..
rune152 Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Skrevet Mars 7, 2014 Noen som vet hvorfor ladestrømmen faller når ibs blir koblet ut? bilen går med ladestrøm på 14.8 volt til vanlig og når jeg drar ut ledningen til ibs faller den til 14.1 volt..
OLEZZ Skrevet Mars 7, 2014 Skrevet Mars 7, 2014 bakluken må være igjen sammen med alle andre dører. Det er jo bare å ha luka oppe, men smekke igjen låsen med en trekker. Hvis den etter 17 minutter har over 80mA er det noe galt et sted.
rune152 Skrevet Mars 7, 2014 Forfatter Skrevet Mars 7, 2014 ahh... så langt tenkte jeg ikke.. takk for svar!
BRIO Skrevet Mars 8, 2014 Skrevet Mars 8, 2014 Jeg hadde også for høy ladespenning med ibs. Ibs ga meg også andre problemer så den har jeg koblet fra. Rundt 14.2v er riktig ladespenning.
ogee1 Skrevet Mars 8, 2014 Skrevet Mars 8, 2014 IBS overvåker blant annet ladestrøm og batteritemperatur. Dette gjør at den kan optimalisere ladingen til enhver tid. Uten IBS må batteriet lades mer forsiktig for å unngå overlading.
Berzerk Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 har samme prob med min, prøv å ta ut 20A sikring i bagasjerom å se om trekket faller da? heter f57. må få høre om du finner ut noe.. men jeg får også feilmelding high rate of battery disharge hver morgen når jeg starter bilen.
Berzerk Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 Har du plugga ut ibs? ja, har skiftet batteri, mpm modul, og ibs.
Berzerk Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 så mistenker at det er en litn ting som driver å trekker strøm.. 0.28A er vel rundt om 3w ca
BRIO Skrevet Mars 9, 2014 Skrevet Mars 9, 2014 Det kan ikke være at du har problemer med jordingskabel til styreenhet slik det er beskrevet i denne tråden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå