kortsluttning Skrevet Mars 10, 2014 Share Skrevet Mars 10, 2014 Før har alltid bensin coupeene vært de som har vært populære og ligget høyt i pris, men virker som der er litt andre tider. Hva mener dere? Er ett sedan m-tech karosseri like stivt og holdbart som en coupe? Er de nye diesel motorene bra? Og er det like komfortabelt å sitte foran? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Er først på E92 at diesel virkelig ble vanlig. For E46 har jeg inntrykk av at bensin er vanligst, og mest attraktivt. Et coupekarosseri er nok stivere, men neppe sånn at du merker noe, eller at det har noe å si for egenskaper/holdbarhet. Den mest problemfrie motoren du kan kjøpe i en E46 er bensinsekser, men det betyr ikke at dieselmotorene er dårlige. Men komfortten med en knatrende dieselfirer blir aldri det samme som en bensinsekser. (eller dieselsekser for den saks skyld). kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2014 Takker så mye for svar, fristende med en e92 diesel, utrolig fine linjer med m-tech. Men fortsatt litt dyr. Hva tror du gir best kjøreopplevelse/ drivstoff økonomi av: -325CI manuell med ess, supersprint, 207hk 270nm. -330d automat sedan med programvare, 240hk 480nm. (100kg tyngre bil) Vanskelig valg:/ Fristende med mere nm, men sånn jeg har skjønt det så er det hk som sier hvor sprek bilen er. Nm sier bare hvor mye av registeret bilen er sprek. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Du spør en som misliker diesel sterkt, og da blir svaret deretter: Bensin gir klart mest kjøreglede. Jeg har E92 325i selv og ville aldri i verden byttet den i en 325d. Hva legger du i 325ci, ESS? Kompressor? Det gir mye mer enn 207hk og 270nm. Om du mener chip, så gir det i praksis ingenting på denne motoren. Uten at det gjør noe. 192hk er nok til at dette er en morsom bil. 330d går godt originalt. 204hk-versjonen går nok bedre enn en 325i, men du mister respons og og fleksibilitet. Spesielt sammen med automat. Til gjengjeld får du lavere forbruk. Så hva prioriterer du? Ser av signaturen din at du har en 325ci i dag? Med mindre du trenger ekstra dører og bittelitt mer plass, så ser jeg ingen gode grunner for å bytte denne i en tilsvarende gammel 330d, men det er nå min mening. kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 12, 2014 Så e92'en din, den var rå Får se om det ikke blir en sånn etter hvert også. Hvordan er denne i forhold til e46? Ess lovte 15hk på 325 og kunne gi dynopapirer på det etterpå, heve turtall og tenning. Men måtte mappes for 98 bensin. På 3 literen lover de bare 4hk. Bare tull? Har egentlig kommet frem til det samme som deg, er jo liksom 6'er og coupe som bmw er kjent for:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 "Hva tror du gir best kjøreopplevelse/ drivstoff økonomi?" Det er liksom noe som skurrer her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Ang nm: hk er et produkt av turtall og nm. Nm alene flytter ingenting. E92 er mer "voksen" enn E46. Mer komfort, ligger roligere på veien osv. Mer GT enn sportsbil. Men E46 holder seg godt. Trives alltid bak rattet der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 12, 2014 Share Skrevet Mars 12, 2014 Ang nm: hk er et produkt av turtall og nm. Nm alene flytter ingenting. E92 er mer "voksen" enn E46. Mer komfort, ligger roligere på veien osv. Mer GT enn sportsbil. Men E46 holder seg godt. Trives alltid bak rattet der. Men igjen, E9X virker mer leken på veien kontra E46. BMW gjorde ett solid byks på den generasjonen, hva kjøreegenskaper angår. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 Mitt inntrykk er egentlig mer motsatt: E9X er mindre leken og mer comfy. Mer 5 serie rett og slett. Det gjenspeilses også i bilens oppbygging. Den er blitt lenger, har økt akselavstand, og hjuloppheng ala 5-serie. For all del: E9X er en bedre bil å kjøre. Dønn stabil i alle hastigheter. Men altså ikke like "gøy" som E46. Den trenden har strengt tatt gått helt siden E30: Gradvis mindre lekent for hver generasjon. kortsluttning reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 Mitt inntrykk er egentlig mer motsatt: E9X er mindre leken og mer comfy. Mer 5 serie rett og slett. Det gjenspeilses også i bilens oppbygging. Den er blitt lenger, har økt akselavstand, og hjuloppheng ala 5-serie. For all del: E9X er en bedre bil å kjøre. Dønn stabil i alle hastigheter. Men altså ikke like "gøy" som E46. Den trenden har strengt tatt gått helt siden E30: Gradvis mindre lekent for hver generasjon. Mitt inntrykk var motsatt når jeg gikk fra facelift e46 320i, til e92 320i. Da gir e92n litt e30 assosiasjoner, der e46 føles som en moderne e36. Muligens den lette r4 motoren i front hjelper til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 Vekt i snuten har helt klart betydning på aktiv kjøring/svingete vei, så det kan være noe der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kortsluttning Skrevet Mars 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 30, 2014 Har funnet ut at det ikke er verdt å bytte ut 325ci med en 330cd nå. 330cd er mye sprekere fra 80km/h og oppover, men på norske veier er de ganske like. ikke så mye støy og risting i en bensin bil heller, og en chippa diesel holder vel ikke lenge som m54 bensin motorene. Så de havner ganske jevnt med kjøreegenskaper til mitt formål. Men å måtte betale 100 000kr mere for en diesel, bare for å spare 5000kr i året i drivstoff. Det regnestykket der går ikke opp, da den dyreste bilen vil tape seg tilsvarende mere i året! Ang e92 så venter jeg heller til en svart 325 330 M-tech blir litt billigere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå