Gå til innhold

Bmw E39 03 530 d plages med motor

morten325i
 Share

Anbefalte innlegg

Har en E39 03 530d som æ plages litt me motorn på..

Nor bilen bakker på tomgang går den urent å rister mye.. Men går bort nor man gir gass.. Men det er borte en stund vist man har kjørt bilen hardt eller kjørt den på turtallet en stund.. Men bunner å riste å gå urent igjen etter en stund.. Noe forslag til hva dette er? Har skjekket dysene på bilen idag å ikke feil med dem.. Har og nor man gir gass mella 1500 å opp til 2500 så rister den å går ureint.. Men over det er d ingen ting.. Ikke noe man merker under kjøring.. Men nor bilen står iro å gasser.. Dette er en automat.. Så detter dempen ned på motoren under kjøring å vanskeli å få opp tempen nor det er kaldt ute..

Noe forslag hva jeg skal se etter? Tok og diagnose på bilen og fikk disse feilmelding opp

post-49376-0-44167700-1394748914_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok av returen på dysene å setter sånner glass på å starter bilen å ser hvor mye å hvor fort glassene fyller seg.. Vist de fyller seg fort så er dysen gåend.. Men alle var ca helt lik. En som kom bare litt mere utta.. Ja festene er greie.. Ja bilen funker som et skudd på full gass å under kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med temp er nok termostat og egr termostat. :)

Tror jeg ville prøvd bmw program til diagnose, er ikke alltid de viser alt sånne hånd scannere.. :) Og så vidt jeg vet, skal ingen av kodene som du viser ha noe med hvordan motor går. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mail til TRF er kun angående tuning. Han driver et tuning firma som har spesialisert seg på Bmw Diesel.  Hvis du har trøbbel med bilen så spør du i forumet så svarer kanskje TRF eller kanskje noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde litt i går.. Veivhusfiltre å det er ikke tett.. Fikk gjordt rein egren. Prøvd å skjekket med startgass etter lekkasjer ..men ingen ting.. Prøvd å ta av hvert stikk på dysene under gange.. Var lik reaksjon på alle nor jeg tok av stikker.. Er ganske grusom diesel eksos lokt utta den.. Å ryker litt blått ved start å bakken..men under gass...bruker ikkje vann eller olje å lettstartet... Men virker som den går på 5 sylindra opp til 2500/3000 så er den fin..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...