Gå til innhold

Santhos Garage - E36 325i og E39 530D


santho96
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan synst du den går då? I forhold til is'n :)

 

Den går veldig godt! Jeg er veldig overrasket. :) 

Skulle hat 2.5 Motoren i Coupen, og 1.8is motoren i bruksbilen egentlig :o

Endret av santho96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har en komplett 325 sedan er jo det relativt plankekjøring å godkjenne 325, siden du kan vise til hva som er likt og hva som ikke er det i praksis. 318is er jo en litt artig og småsær motor, men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ofra sedanen ivertfall. 

Endret av Håskjold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kræsja og slått hode eller? :P neida, hver sin smak :)

kræsja nei :P slått hode har jeg sikkert :P ble sikkert mista i bakken som liten :P meeen tilbake til saken :P

altså coupen er veldig pen misforstå meg rett :P men Sedan er mere praktisk og den er også grise rå med senk og felger :D

regner med at det ligger der fordi jeg savner gamle 325n min.

er faktisk samme farge som denne sedanen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du har en komplett 325 sedan er jo det relativt plankekjøring å godkjenne 325, siden du kan vise til hva som er likt og hva som ikke er det i praksis. 318is er jo en litt artig og småsær motor, men hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg ofra sedanen ivertfall. 

 

Vet at det er fullt gjennomførbart, er bare skeptisk til å "ødelegge" en is med km stand på 187 k km me den motor som har gått mye lenger. :) 

Kanskje til sommeren, har for mye å gjøre dette halv året med tanke på skole. 

 

 

jeg ville nok beholdt 325 i sedan :) mere brukervenlig, også er jeg egentlig veldig lei av coupe e36 :P syns egentlig sedan er tøffere og penere en coupe :o

Blir å beholde 325`n sann frem til sommeren værtfall :D 

Liker best coupe jeg! :) 

 

---

Har begynte å høre en kraftig dunkelyd fra motoren, litt usikker på va det er. Men skal hvertfall ta et olje skift. Noen som vet hvilke olje som er grei å bruke på disse motorene ? Fungerer Biltema sin Delsyntetisk 10W40 eller burde jeg gå for en Helsyntetisk olje ? 

 

Angående olje filter, så er det vel greit å gå for Orginal Bwm kontra Bosch / Biltema ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok brukt castrol sin olje på den :) kompis ac meg prøvde Biltema oljen på sin m50b25 og den ble ikke veldig glad! Tikka ig styra :P tappa olja og fylte på castrol igjen og da malte den som en katt igjen :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at det er fullt gjennomførbart, er bare skeptisk til å "ødelegge" en is med km stand på 187 k km me den motor som har gått mye lenger. :) 

Kanskje til sommeren, har for mye å gjøre dette halv året med tanke på skole. 

 

 

Blir å beholde 325`n sann frem til sommeren værtfall :D 

Liker best coupe jeg! :)

 

---

Har begynte å høre en kraftig dunkelyd fra motoren, litt usikker på va det er. Men skal hvertfall ta et olje skift. Noen som vet hvilke olje som er grei å bruke på disse motorene ? Fungerer Biltema sin Delsyntetisk 10W40 eller burde jeg gå for en Helsyntetisk olje ? 

 

Angående olje filter, så er det vel greit å gå for Orginal Bwm kontra Bosch / Biltema ?

 

Castrol, har utdanning innen oljekvalitet og kan si deg 100% sikkert at det er forskjell ;) Castrol edge eller magnatec :) Kjørte min IS på magnatec.

Btw, min 325 ble bygget da den som IS var gått 190k, så er jo ikke å direkte ødelegge den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok brukt castrol sin olje på den :) kompis ac meg prøvde Biltema oljen på sin m50b25 og den ble ikke veldig glad! Tikka ig styra :P tappa olja og fylte på castrol igjen og da malte den som en katt igjen :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Har kjøpt en castrol 10w60 til 318is, men har bare 5 L så får ikkje brukt den på 325 motoren som skal ha 6.5 L :( 

 

 

Castrol, har utdanning innen oljekvalitet og kan si deg 100% sikkert at det er forskjell ;) Castrol edge eller magnatec :) Kjørte min IS på magnatec.

Btw, min 325 ble bygget da den som IS var gått 190k, så er jo ikke å direkte ødelegge den :)

Okei, hvordan er det med Castrol 10W60 de selger på Koed er den for tynn eller ? 

Er jo ikke direkte å ødelegge nei, men et bra eksemplar av 318is blir borte :o 

 

 

Gå for Castrol olje du! :)

Jobber for biltema :P jeg kjører 325'en min på kun castrol olje

Okei, er bare så sykt dyrt på lokale butikker kontra Koed f.eks :o 

 

 

Bruker kun Castrol Magnatec selv, er vel verdt de ekstra kronene! Koster ikke all verden heller, en 4 liters dunk med den Magnatec'en koster 4-500 kroner. 

 

 

kjører magnatec eg og :) storfornøyd!

 

Okei, skal prøve se om jeg finner taki til en overkommelig sum :D 

 

 

Blei 765 kr på den sida med frakt og betaling! 

Er endel rimeligere på koed :D 

---

 

Skal M50B25 motorene bruke Mineral, delsyntetisk eller helsyntetisk olje ? 

Det eneste som står i Hayens boka er: Multigrade olje Sae 15W40. + spesifikasjoner (ACEA A2/B2)

Eneste olja med det jeg finner er Mineral olje. 

Tenkte på å utføre en sikkelig motorrens før jeg bytter olje. 

Hva tenker folk om å bruke diesel til motorrensing ? Tappe olje, fylle på med diesel. Starte opp la motoren gå i 30-60 sekunder på tomgang, og deretter tappe ut dieselen. Fylle på med den billigste olja jeg har, la motoren gå i 10-30 min på tomgang (kanskje litt kjøring). Deretter bytte den olja, fylle på med kvalitets olje. 

Men spørsmålet er om jeg kan bruke Diesel i motoren på denne metoden. (forskjellig svar på nettet). 

Blir pakningene harde av dieselen ? 

Kan lager få for lite smøring i en så kort periode ? (med diesel)

Kan rensen bli så effektiv at det blir igjen løse partikler i motoren som tetter igjen oljekanaler osv ? (med diesel) 

Hva anbefaler dere ? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte helsyntetisk :) så go for it :)

Ville nok ikke brukt diesel. Er nok bedre å kjøpe en sånn flaske med oljeflush eller motorflush.

Er vel bare å fylle det på, kjøre bilen god og varm.

Så tapper du det ut mens olja er god og varm :) også på med ny olje :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...