santho96 Skrevet August 24, 2014 Forfatter Skrevet August 24, 2014 Ser bra ut dette, følger med Takk, det er bra
santho96 Skrevet August 24, 2014 Forfatter Skrevet August 24, 2014 Siste update fra sommer´n : -Styrekule rusta fast, så måtte bestille nye styrekuler med hele gjengepartiet og ikke bare endestykket som jeg hadde kjøpt inn tidligere. -Nye foringer til hele bakstillinga, et helvettes arbeid å presse ut og inn -Nye girolje, samt innkjøpt olje påfyller -Lakking av orginal bakpotte (p.g.a skal brukes på Eu og vegvesenet under godkjenning av senkesett) -Demontering av orginal foringer fra traversen -Fjernet rust fra kalipere med stålbørste -Nye stablisator ledd, med powerflex foringer -Nye bærebro med styrekuler og powerflexforinger i hele forstillinga -Støtdempere foran med topplager -Forstilling montert på bilen -Maling av kalipere med rød farge (fra biltema) -Bensin tank rengjort før montering -Pusset bort rust fra innfestning til svingarm, brunox behandlet (2 lag) og deretter grunnet og malt med industri lakk! -M3 forsterkninger ferdig festet i karosseriet! (sveiset + tec7 + grunning og maling) ¨ -Sandblåsing av feste braketter til kalipere -Fremste diff foring byttet -Demontert stikkaksling fra svingarm -Montert stag -Bytting av bakhjuls lager (takk til Martin Hay for tips og nyttig link) -Måtte bruke noen gamle lager fra mopedmotorer for å space opp og få lagt trykk på kunn lageret -Demontering av innerringen på lageret fra navet -Nye lager -Godt å montere rene deler -Tectylert nye bremseskjold bak -Var så uheldig å fikk feil foringer til traversen bak -Sandblåst div monterings deler -Powerflex i svingarma -Pakke fra Koed.no -Innkjøp fra biltema -Bensintank montert -Ny pakke fra koed igjen ... -Stor takk til QWT som fikk sendt nye foringer til traversen fortløpende, og det gjorde at jeg fikk montert sammen bakstillinga -Montert oransje blinkers i sideskjermer -Tar form nå! -En tur innom GS-Bildeler avd. Oslo ! -Innkjøp fra Oslo tur! Stero + felgerens + oil leak forebyggende og stoppe middel ! Takk til Dynabel for gode priser -Montering av bakstilling i karosseriet -Supersport bakdempere med powerflex topplagere og orginal bumpstop -Håndbrekk sko med nyefjører montert -Bremsevæske innkjøpt til lufting av systemet -Bakfanger montert -Bensin lekkasje fra en bensin slange, bytta ut alt av bensin slanger foran! -Godkjennings felgene montert ! -Nede på 4 hjul igjen ! -Bytting av spiller, til en med AUX. Stod i den grå 316 touringen jeg hadde tidligere. -Montering forsterker og sub -Lakking av kanaler (skal sideskjørt etterhvert) Bedre med grå hammerlakk, enn det stygge svartfargen som er der nå! -Klar for hjulstillings kontroll! -Prøve skilt innkjøpt til da bilen skal godkjenne senkesett og på eu-kontroll! -Sideskjørt! -Godkjenning av senkesett -Prøve kjøring -Like før eu-kontrollen. Bilen sammens med bilen til Mantis -Eu-kontroll, null feil -Skilt for første gang på 4,5 år -Vasking spuijnsarn og Mr_Soul reagerte på dette 2
santho96 Skrevet September 4, 2014 Forfatter Skrevet September 4, 2014 Har har man fått førerkort for klasse B Fikk den på tirsdag !! Her er et stemningnsbilde Thundercoil reagerte på dette 1
Mantis Skrevet September 4, 2014 Skrevet September 4, 2014 Flott E36 coupe! Liker spesielt godt de oransje blinklysa
Gabz Skrevet September 4, 2014 Skrevet September 4, 2014 Gratulerer med lappen Enes Yakici reagerte på dette 1
Freakshow Skrevet September 5, 2014 Skrevet September 5, 2014 Grattis med lappen Sent from my iPhone using Tapatalk
santho96 Skrevet September 6, 2014 Forfatter Skrevet September 6, 2014 Flott E36 coupe! Liker spesielt godt de oransje blinklysa Tusen takk Mathias! Gratulerer med lappen Grattis med lappen Sent from my iPhone using Tapatalk Takker Blitt endel kilometer!!
Gabz Skrevet September 6, 2014 Skrevet September 6, 2014 Kjenner til den, kjørte 2000 km de to-tre første dagene mine med lappen
Poppy Skrevet September 8, 2014 Skrevet September 8, 2014 Ekstremt mye bra arbeid! Gratulerer med lappen! Ikke lenge igjen her heller nå
Nyheim Skrevet September 8, 2014 Skrevet September 8, 2014 Veldig bra jobba santho! Alltid hatt trua på at du blir å fullføre, å det har du jo gjort og Gratulerere med lappen, og flott 318is! Kjenner jeg savner min IS litt nå, hehe.Liker i grunn at du har org. frontfanger og, samt di felga. Veldig bra
williamthomas Skrevet September 8, 2014 Skrevet September 8, 2014 Lest gjennom hele tråden din nå og må si det frister veldig å ta en ordentlig understellsbehandling på bilen min Utrolig bra og veldig gjennomført. Lenge leve 4 sylindern Grattis med lappen (misunner deg..)
santho96 Skrevet Oktober 13, 2014 Forfatter Skrevet Oktober 13, 2014 Kjenner til den, kjørte 2000 km de to-tre første dagene mine med lappen Yes, blir fort slik om du er overmiddels interessert! Ekstremt mye bra arbeid! Gratulerer med lappen! Ikke lenge igjen her heller nå Tusentakk Ser du bor i Ålesund, hvilken bil kjører du (skal kjøre, evt om du ikke har fått lappen)? Veldig bra jobba santho! Alltid hatt trua på at du blir å fullføre, å det har du jo gjort og Gratulerere med lappen, og flott 318is! Kjenner jeg savner min IS litt nå, hehe. Liker i grunn at du har org. frontfanger og, samt di felga. Veldig bra Tusentakk for det! Blir å sende en M3 fanger som jeg kjøpte fra Parts24 på lakkering snart. Alpina leppa som jeg bruker nå stikker endel ned så vil ikke justere den helt ned fremme før jeg setter på m3 fangeren ! Liker felgene godt, de kler E36 bra. Men kanskje litt kjedelig i lengden, skiller seg ikke ut som noe unikt om du skjønner! Lest gjennom hele tråden din nå og må si det frister veldig å ta en ordentlig understellsbehandling på bilen min Utrolig bra og veldig gjennomført. Lenge leve 4 sylindern Grattis med lappen (misunner deg..) Tusentakk for hyggelig tilbake melding! Håper motoren lever lenge ja! (ikke hatt noe problem enda) ___ Har fått kjøpt og montert proff sota bak ruter! Kjøpt og montert M3 diffusor, Carbon speil, sota baklykter! Har også kjøpt inn tårnavstiver
Poppy Skrevet Oktober 13, 2014 Skrevet Oktober 13, 2014 Tusentakk Ser du bor i Ålesund, hvilken bil kjører du (skal kjøre, evt om du ikke har fått lappen)? Lappen er i boks ja! Kjører golf nå, midlertidig vertfall. Får se på økonomien om det blir BMW etterhvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå