Gå til innhold

E60 09 knirk i sete, dash og setebelte

Clevion
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har den siste uka merka at setet knirker i det bilen svinger, det vil si når jeg "svaier" over, også i setebeltet knirker det vis beltet utvider seg en cm, småknirk men fortsatt jævlig irriterende fordi jeg hører sånne små lyder, også er det knirk i venstre siden på dashen, ved A stolpe/luftåpninga, høres ut som det kommer noe derifra, har ikke hørt noe der idag men. Noen som veit hva som kan forårsake værtfall det med sete og beltet, og hvordan man får det bort?

Takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er dette som er årsaken til knirken, men silikonstift på dørpakninger gir knirk. Smørte selv med silikon og fikk knirkepakninger. Vasket dem ren og satte pakningene inn med matolje funker fint det. BMW bruker vistnok naturgummi i sine pakninger og dette går dårlig sammen med silikon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er dette som er årsaken til knirken, men silikonstift på dørpakninger gir knirk. Smørte selv med silikon og fikk knirkepakninger. Vasket dem ren og satte pakningene inn med matolje funker fint det. BMW bruker vistnok naturgummi i sine pakninger og dette går dårlig sammen med silikon :)

Har ikke brukt noe silikon smøring på noe, og det er i seteryggen på vær sin side knirkinga kommer fra, blei noe bedre etter at jeg smørte setene med skinnrens, men ikke helt stille :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme knirk du beskriver fremme. Det forsvant etter smøring av pakninger. Så kanskje du blir kvitt en av knirkelydene ved å prøve dette. Har en del knirk i passasjersetet, men det er nok bare madammen. Nytteløst å smøre denne lyden bort :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme knirk du beskriver fremme. Det forsvant etter smøring av pakninger. Så kanskje du blir kvitt en av knirkelydene ved å prøve dette. Har en del knirk i passasjersetet, men det er nok bare madammen. Nytteløst å smøre denne lyden bort :D

Hvor er disse pakningene? Kunne du tatt et bilde evt og markert rundt? Lurer på om jeg skal stikke innom BMW og få de til og gjøre det, blir seriøst gal av den knirkinga :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doble dørpakninger på Bmw. Siden du ikke har brukt silikonstift skulle det være nok å bare smøre dørpakningene med f eks matolje. Enkel sak å prøve først ihvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doble dørpakninger på Bmw. Siden du ikke har brukt silikonstift skulle det være nok å bare smøre dørpakningene med f eks matolje. Enkel sak å prøve først ihvertfall :)

Men det hjelper vel ikke akkurat når knirkinga mi er i setet? Det knirker liksom når jeg svinger, altså når jeg flytter meg i setet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirk i dash venstre side ved ventilasjon er den knirken jeg mener du kanskje kan få bort med å smøre dørpakningene. Setet vet jeg ikke med. Kanskje noe med plastryggen på stolen kan lage knirk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Knirk i dash venstre side ved ventilasjon er den knirken jeg mener du kanskje kan få bort med å smøre dørpakningene. Setet vet jeg ikke med. Kanskje noe med plastryggen på stolen kan lage knirk?

Fattern har sjekka litt og kan være mellom plast/skinn delen som lager knirk, men hvordan jeg får det bort er jo en annen sak. Tenker jeg stikker innom Bilia eller noe sånt neste uke og hører om de vet hva som kan gjøres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 months later...

Bleu du smart på dette? Har knirk selv i seteryggen, tror det kommer fra plasten rundt. Mest ved sidestøtte. Får knirkingen ved samme anledninger som deg 

Smørte på noe silikon i fjørene og opp i sidene bak/nedefra, det blei borte i noen måneder, også kom det delvis tilbake, så har ikke "forska" så mye mer på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...