Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det originallakken ?

 

Det skal være det, ja. Litt steinsprut helt i front, ellers overraskende bra. 

  • 1 month later...
Skrevet

Har fått byttet slangene til servobeholder som det var lekkasje på. Orket ikke begynne på det selv, så jobben gikk til Furubakken.

 

Gutta hos Furubakken mente de kanskje hørte noe "ulyd" fra servopumpa ved testkjøring etter slangebyttet, og at styringen gikk litt i rykk og napp. De første kilometerne på vei hjem kjente jeg at det var noe rart med styringen. Ved krapp sving ble styringen steinhard, for så plutselig å "glippe over" og bli lett midt i svingen. Var i ferd med å snu tilbake til verkstedet, men valgte å kjøre hjem for å teste på svingete vei senere på kvelden. Min umiddelbare mistanke gikk på dårlig lufting etter slangebytte. 

På testrunden samme kveld, og forøvrig også senere, så var styringen jevn igjen. Men jeg opplever den som temmelig tung. Til dere som har kjennskap til E36 M3 - hvordan er styringen på disse? Er det normalt at den er ganske tung? Kan det være at de gjorde en dårlig jobb med lufting, eller at det er litt lite olje på systemet? Beholderen sitter så knotete til, så jeg har foreløpig ikke fått sjekket nivået. 

 

Setter pris på innspill! 

Skrevet

Prøv å jekk opp bilen i front, slik at du ikke har bakkekontakt med fremhjulene, ta av påfyllingen til servo og vri rattet fra lock til lock et par ganger mens bilen går. Er det luft i systemet vil det synes på oljen din :)

  • 2 months later...
Skrevet

En liten update i denne tråden:

Det blir ikke gjort så mye med bilen denne sesongen, men neste år må det nok bli oppgradering av understell samt skifte av litt foringer etc.

 

Kjøpte noen gamle style 22 felger og fikk lagt på RSR. Kjørte noen runder med disse på Rudskogen før ferien. Det funket helt OK, men det er nok mye å hente på et bedre understell. 

Hva vil folk anbefale av understell til denne bilen? Den blir for det meste kosekjørt på landeveien, men må også fungere til litt pisking på bane. Jeg kommer aldri til å drive med noe hardcore banekjøring, så trenger strengt tatt ikke et understell som kan/skal justeres i alle mulige dimensjoner. Men jeg ønsker å oppgradere til noe av god kvalitet, og som holder seg i mange år. Og så må det selvfølgelig være mulig å få det godkjent.

Fyr løs med forslag - og legg gjerne inn tips til hvor man kan kjøpe til riktig pris :)

 

Legger inn et par bilder også. Det første er tatt av Hagenissen:

 

post-40006-0-05746100-1409044139_thumb.j

 

 

post-40006-0-40755100-1409044176_thumb.j

 

 

  • 2 weeks later...
Skrevet

Stemningsbilde fra Våler sist lørdag. Knalldag med BMWCCN! 

 

post-40006-0-95138700-1409779662_thumb.j

 

Jeg fikk forøvrig bekreftet at det nok er på tide med litt oppgraderinger av understell + skifte av foringer etc. Bilen er ikke så tight og presis som jeg kunne ønsket. Man merker det godt når man "tar i litt" ute på banen. Satser på å ha dette klart innen sesongen drar i gang neste år. 

Hvis noen med god kjennskap til E36 har ryddige anbefalinger i så måte, tar jeg gjerne i mot :)

Skrevet

Takk for det :)

Jeg har sansen for modifiserte utgaver også, men akkurat denne skal nok stort sett beholde sitt originale uttrykk. Slitasjedeler vil derfor bli byttet i originale, eller i en bedre/oppgradert kvalitet dersom det forsterker bilens egenskaper i den retning jeg ønsker det. Jeg har forstått at det er en del å hente på oppgraderinger av understell, foringer etc, så da begynner jeg der. 

Bilen ble forøvrig målt til litt over støygrensen på Våler, men jeg slapp gjennom nåløyet :) 

  • 6 months later...
Skrevet

Fantastisk bil! En av de lekreste sedanene jeg har sett. Fargen er bare helt nydelig :)

 

Takk for det! Satser på noen tekniske oppgraderinger i løpet av sesongen, så da blir det nok bra :)

Skrevet

Utrolig pen bil. Sitter selv og vurderer Scorpion bakpotte til min E36 3,2 også. Hvordan synes du lyden i anlegget er? bråkete?

Har supersprint decat på min ellers original.

Skrevet

rått at vi har samme motor og samme farge!! :D ser ut som en nydelig bil!

lurer også på det med scorpion anlegget, har du kun bakpotte? hvordan er lyden?:) vurderer det samme selv

Skrevet

Hyggelig med tilbakemeldinger, folkens! 

 

Det er Scorpion bakpotte, ja. Det er ganske mye lyd, for å si det sånn. Litt mye bass og brumling på lave turtall. Dette skaper en del resonans i bilen, og for de i baksetet kan det nok bli i overkant. Men - når man pisker den litt oppover i turtallsregisteret blir det jo ganske magisk da :)

Bakpotta ble byttet rett før jeg handlet bilen. Skulle jeg kjøpt ny selv, hadde jeg nok vurdert andre alternativer også. Målte støyen i teknisk kontroll på Vålerbanen i fjor, og da målte den i underkant av 92 db (men jeg slapp ut på banen altså ;))

 

Det blir antagelig nytt understell i løpet av sesongen. Noen som har anbefalinger i så måte? Jeg tenker litt på KW 2. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...