antares Skrevet Mars 24, 2014 Skrevet Mars 24, 2014 Skal snart til å bytte skiver og klosser foran og bak på min E91/318d/07 mod., mest pga. slitte og rustne skiver. Har ingen varsellys. - da lurer jeg på om slitasjevarslerne også må byttes? - sitter det 2 stk både foran og bak? - ellers noen gode råd/tips ifbm. bremseskifte? Tenkte å sette på Zimmermann skiver m/lakkerte nav fra GS, samt noen klosser som støver minimalt... Noen erfaringer med Zimmermann?
CrZyWiz Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Slitasjevarslerne MÅ ikke byttes, visst de ikke er utløst. Men de burde byttes i samme slengen, siden det blir gammelt og sprøtt der nede. Det er ikke noe mer jobb å bytte disse når du først bytter resten. Det er 1 stk forran, og 1 stk bak. Av råd jeg kan gi: Sørg for å ha riktig, og nok verktøy. Kobberpasta og en stålbørst, for rengjøring.
awt Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Slitasjevarslerene på disse bilene fungerer annerledes enn de som var før, og bør derfor byttes. Tidligere stod varslerne et lite stykke fra anleggsflaten slik at du fikk beskjed når denne kom borti skiven. Nå ligger de borti hele tiden og slites på lik linje som med klossene. Jo mer de slites, jo mer endres resistansen i føleren, som igjen blir "oversatt" til kilometer i bilen.
antares Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Skrevet Mars 25, 2014 Takker for innspill ... da blir det bytting av varslerne også... Hvordan er det med stemplene på caliperne-kan se presses rett inn, eller må de også skrues inn samtidig??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå