Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt orginale 15" på bilen og da trillet bilen uten problemer. Men etter å ha satt på 18" så har bilen fått problem med å holde rett kurs på veien. Den vil ikke kjøre rett som gamle dekka. Rattet styrer mot høyre og venstre. Itillegg så styrer litt brått til side når bilen for eksempel kjøres over humper osv.

 

Hadde blåst opp dekka med 2 bar foran og 2,5 bak. Og etter noen dager så leser jeg på dekke at det står 50PSI MAX PRESS så da blåste jeg opp til nesten 50 psi. Merket ikke no særlig forbedringer, og itillegg litt usikker på om ikke er for mye luft!? 

Merker ikke risting i rattet i høy fart. Så vet ikke om av/balansering kommer inn i bildet

 

Noen som har vært borti det før?. 225/40/18 og er lufttrykket riktig nå? eller for mye?. Ikke så gamle dekk. BIL: E46

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva inpress er på de dekka, men de satt på en e90 før jeg kjøpte de. Det var jo ingen problem med 15" ? Kan det være problem nå i forstillinga fordi det er større dekk nå? 

Skrevet

For mye luft. Det er også mulig at du har litt gamle/harde dekk som SPORER. dette er helt normalt...men om det er "helt uakseptabelt"...prøv med andre dekk og felger?

Skrevet

225.40/45.18 burde ikke spore noe særlig i det hele tatt, gå på boltsirkel.no og se om e90 og e46 har tilnærmet lik ET/inpress

Skrevet

Setter en tier på at bærearmsforingene er utslitte, evt.

bærekuler eller endeledd. Få sjekket forstillingen din.

Skrevet

Det er ikke samme ET på e46 og e90. Det som står ført i boltsirkel.no er vel for orginal felg?

 

Hvis det er noe med forstillingen så skulle jo det vist seg på gamle dekka å?

Skrevet

Så hvordan kan jeg løse det problemet uten å måtte kjøpe nye hjul? hvis det er sporing som er problemet.Veldig irriterende å kjøre :/

Skrevet

Lavere profil og større dekkflate -> mer sporing. Sånn er det bare. Men på jevn vei uten sporslitasje skal man ikke merke så mye. Jeg har heller ikke opplevd innpress som nevneverdig utslagsgivende. Kjører 16" E90-felger på min, men med forholdsvis moderate 205/55-16. På 215/45-17 som stod på når jeg fikk den så var det langt verre. Det vil også merkes stor forskjell fra en mykt vinterdekk til et stivere oppbygd sommerdekk, selv om dimensjonen er uendret.

Men først og fremst, sørg for at understellet er i ok tilstand og at hjulvinkler er ok, samt at det ikke er kast og ubalanse i dekk og felger. Det aller meste ligger her.

 

Har for lengst skjønt at det ikke er god latin på dette forumet, men hold dere til moderate dekk-dimensjoner. Bilen kjører bedre på de dimensjoner de er konstruert for, mindre slitasje på understell, det er mer komfortabel OG det er mye rimeligere.

Skrevet

 

 

Har for lengst skjønt at det ikke er god latin på dette forumet, men hold dere til moderate dekk-dimensjoner. Bilen kjører bedre på de dimensjoner de er konstruert for, mindre slitasje på understell, det er mer komfortabel OG det er mye rimeligere.

PENSJONIST ! :-P

 

 

Så hvordan kan jeg løse det problemet uten å måtte kjøpe nye hjul? hvis det er sporing som er problemet.Veldig irriterende å kjøre :/

prøv spacer, men vipp ta felgen din å se hva ET er for no på den felgen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...