Super1 Skrevet Mars 24, 2014 Skrevet Mars 24, 2014 Har hatt orginale 15" på bilen og da trillet bilen uten problemer. Men etter å ha satt på 18" så har bilen fått problem med å holde rett kurs på veien. Den vil ikke kjøre rett som gamle dekka. Rattet styrer mot høyre og venstre. Itillegg så styrer litt brått til side når bilen for eksempel kjøres over humper osv. Hadde blåst opp dekka med 2 bar foran og 2,5 bak. Og etter noen dager så leser jeg på dekke at det står 50PSI MAX PRESS så da blåste jeg opp til nesten 50 psi. Merket ikke no særlig forbedringer, og itillegg litt usikker på om ikke er for mye luft!? Merker ikke risting i rattet i høy fart. Så vet ikke om av/balansering kommer inn i bildet Noen som har vært borti det før?. 225/40/18 og er lufttrykket riktig nå? eller for mye?. Ikke så gamle dekk. BIL: E46
camxer Skrevet Mars 24, 2014 Skrevet Mars 24, 2014 Hørtes mer ut som muligens feil innpress/ET på felgene og/eller rett og slett er det noe galt med hjulstilling på bilen din.
Super1 Skrevet Mars 24, 2014 Forfatter Skrevet Mars 24, 2014 Jeg vet ikke helt hva inpress er på de dekka, men de satt på en e90 før jeg kjøpte de. Det var jo ingen problem med 15" ? Kan det være problem nå i forstillinga fordi det er større dekk nå?
wicky124 Skrevet Mars 24, 2014 Skrevet Mars 24, 2014 For mye luft. Det er også mulig at du har litt gamle/harde dekk som SPORER. dette er helt normalt...men om det er "helt uakseptabelt"...prøv med andre dekk og felger?
Super1 Skrevet Mars 24, 2014 Forfatter Skrevet Mars 24, 2014 Hvor mye luft skal det være ca? Nylig kjøpt meg de hjula.. :/
stig. Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 225.40/45.18 burde ikke spore noe særlig i det hele tatt, gå på boltsirkel.no og se om e90 og e46 har tilnærmet lik ET/inpress
Odd-M Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Setter en tier på at bærearmsforingene er utslitte, evt. bærekuler eller endeledd. Få sjekket forstillingen din.
Super1 Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Skrevet Mars 25, 2014 Det er ikke samme ET på e46 og e90. Det som står ført i boltsirkel.no er vel for orginal felg? Hvis det er noe med forstillingen så skulle jo det vist seg på gamle dekka å?
*MrB* Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 E46 har ET47, mens E90 har ET35. Vet at E46 ikke liker for lav ET. Da sporer det.
Super1 Skrevet Mars 25, 2014 Forfatter Skrevet Mars 25, 2014 Så hvordan kan jeg løse det problemet uten å måtte kjøpe nye hjul? hvis det er sporing som er problemet.Veldig irriterende å kjøre :/
Odd-M Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Lavere profil og større dekkflate -> mer sporing. Sånn er det bare. Men på jevn vei uten sporslitasje skal man ikke merke så mye. Jeg har heller ikke opplevd innpress som nevneverdig utslagsgivende. Kjører 16" E90-felger på min, men med forholdsvis moderate 205/55-16. På 215/45-17 som stod på når jeg fikk den så var det langt verre. Det vil også merkes stor forskjell fra en mykt vinterdekk til et stivere oppbygd sommerdekk, selv om dimensjonen er uendret. Men først og fremst, sørg for at understellet er i ok tilstand og at hjulvinkler er ok, samt at det ikke er kast og ubalanse i dekk og felger. Det aller meste ligger her. Har for lengst skjønt at det ikke er god latin på dette forumet, men hold dere til moderate dekk-dimensjoner. Bilen kjører bedre på de dimensjoner de er konstruert for, mindre slitasje på understell, det er mer komfortabel OG det er mye rimeligere.
stig. Skrevet Mars 25, 2014 Skrevet Mars 25, 2014 Har for lengst skjønt at det ikke er god latin på dette forumet, men hold dere til moderate dekk-dimensjoner. Bilen kjører bedre på de dimensjoner de er konstruert for, mindre slitasje på understell, det er mer komfortabel OG det er mye rimeligere. PENSJONIST ! Så hvordan kan jeg løse det problemet uten å måtte kjøpe nye hjul? hvis det er sporing som er problemet.Veldig irriterende å kjøre :/ prøv spacer, men vipp ta felgen din å se hva ET er for no på den felgen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå