Gå til innhold

hubro89
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt hjelp med å finne ut hva som feiler bilen min.

Dette har pågått en stund nå, men det er som verst når veiene har blitt tørre og sommer hjula er på.

Bilen min skjener veldig, jeg testet dette skikkelig i går kveld på en strekke på 2km.

Jeg holder rattet rett og begynner sakte men sikkert å skjene mot høyre i noen få sekunder for så å skjene mot venstre.

Holder jeg midt i veien mens jeg kjører, vil jeg skjene frem og tilbake uten å kjøre av veien.

Når jeg så kjører vanlig, så hender det at bilen "kaster" seg enten til venstre eller høyre, så jeg må reagere relativt kjapt hver gang det skjer... dette har nå blitt en vanesak, men det er irriterende til de grader.

 

når jeg kjører kjenner det ut som bakhjulene bytter på å dra... kan det stemme?

 

bilen er en 520 touring 93 modell.

 

DSC00650_zps6c73ed5d.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du beskriver her, kan minne om "sporing", om du bruker de felgene og dekkene som er avbildet så er jeg ikke forbauset over at bilen drar både til høyre og venstre:) Er det 18" felger? Prøv å monter på noen 15-16" felger om du har tilgjengelig for å kunne utelukke det. 

Forøvrig så har du en meeget pen 5 serie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, men bilen er langt fra like fin som den var da, bilde er tatt for et par år siden, og sia da har den gått igjennom mye stakkar. ellers er den i ganske grei stand, gått svært lite også, 140k (om det stemmer 100% kan jeg ikke garantere).

 

kjører med 225/40 18", så jeg regner med at jeg får noe skjening derfra, men så mye? på 4-hjulskontroll sjekker den ut helt fint.

det som er rart er at det kjennes ut som bakhjulene bytter på å dra, derfor jeg tror det er diffen.

 

hehe, det er litt artig, men når jeg nærmer meg 100 kmt så rister det så jævlig, er like før kjerringa blir over-stimulert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være slark i foringer både foran og bak. Jeg har bytta ut bærearmen i bakstillinga, å da svingte ikke bilen ut mer. Om bilen rister i mellom 90-110km/t så pleier felgene å være kast i har jeg erfart. Få felgene balansert, hvis du ikke har gjort det da? Forøvrig så kan det være bærekuler eller stag/ledd som er problemet. Få en kamerat til å rikke hjulene alle veier mens du ligger under og ser etter glipper i ledd/kuler/foringer under bilen. eller bruk et brekkjærn e.l å bøy på de for å se etter glipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar det er foringene som holder bakre traværs til subframen. Disse er veldig slitne på min og ræva på bilen er ikke akkurat retningsstabil.

traversforinger kalles det:) Helsikke og bytte de, men du verden det utgjør forskjell:P  Min gamle e36 vrei seg til høyre og venstre når man jokket på gassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De orginale casterstagene har no virket gull for meg og har hatt bedre/mindre slakk i rattet på min gamle e34 en ka d var på2011 copper eg lånte.

Men det forutsetter at du strammer inn selve innspenningen rundt foringen (den du fester den gjennomgående bolten i) in såpass mye at du må dunke casterstaget på plass ..

Sent from my T18+ using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...