hubro89 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Jeg skulle gjerne hatt hjelp med å finne ut hva som feiler bilen min. Dette har pågått en stund nå, men det er som verst når veiene har blitt tørre og sommer hjula er på. Bilen min skjener veldig, jeg testet dette skikkelig i går kveld på en strekke på 2km. Jeg holder rattet rett og begynner sakte men sikkert å skjene mot høyre i noen få sekunder for så å skjene mot venstre. Holder jeg midt i veien mens jeg kjører, vil jeg skjene frem og tilbake uten å kjøre av veien. Når jeg så kjører vanlig, så hender det at bilen "kaster" seg enten til venstre eller høyre, så jeg må reagere relativt kjapt hver gang det skjer... dette har nå blitt en vanesak, men det er irriterende til de grader. når jeg kjører kjenner det ut som bakhjulene bytter på å dra... kan det stemme? bilen er en 520 touring 93 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kanon Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Hjulstilling? Foringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Det du beskriver her, kan minne om "sporing", om du bruker de felgene og dekkene som er avbildet så er jeg ikke forbauset over at bilen drar både til høyre og venstre:) Er det 18" felger? Prøv å monter på noen 15-16" felger om du har tilgjengelig for å kunne utelukke det. Forøvrig så har du en meeget pen 5 serie:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Forøvrig så gjorde dama sin bil det samme. Da var øvre-fremre bærearms foring nokså ferdig. Nå går bilen rett fram uten problemer.! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hubro89 Skrevet Mars 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2014 takk, men bilen er langt fra like fin som den var da, bilde er tatt for et par år siden, og sia da har den gått igjennom mye stakkar. ellers er den i ganske grei stand, gått svært lite også, 140k (om det stemmer 100% kan jeg ikke garantere). kjører med 225/40 18", så jeg regner med at jeg får noe skjening derfra, men så mye? på 4-hjulskontroll sjekker den ut helt fint. det som er rart er at det kjennes ut som bakhjulene bytter på å dra, derfor jeg tror det er diffen. hehe, det er litt artig, men når jeg nærmer meg 100 kmt så rister det så jævlig, er like før kjerringa blir over-stimulert bmwmann24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Slark i div forstillingsdeler gjør gjerne at bilen blir ekstra "løs" ved sporete vei. Så ville sjekket opp det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Kan være slark i foringer både foran og bak. Jeg har bytta ut bærearmen i bakstillinga, å da svingte ikke bilen ut mer. Om bilen rister i mellom 90-110km/t så pleier felgene å være kast i har jeg erfart. Få felgene balansert, hvis du ikke har gjort det da? Forøvrig så kan det være bærekuler eller stag/ledd som er problemet. Få en kamerat til å rikke hjulene alle veier mens du ligger under og ser etter glipper i ledd/kuler/foringer under bilen. eller bruk et brekkjærn e.l å bøy på de for å se etter glipper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Om diffen er ødelagt så skulle du nok kunne hørt det ganske krafig. Ofte justerer du lyden med gassen, særlig når du slipper gassen vil det låte for jævlig.. Im itt tilfelle hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forbiss Skrevet Mars 26, 2014 Share Skrevet Mars 26, 2014 Sjekk foringene i traversen bak. Viss dei er dårlige så rister det noko inni helvete med store hjul i hastigheten du beskriver. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 27, 2014 Share Skrevet Mars 27, 2014 Er neppe diff, da vil du også høre det. Få bilen på bukk, og gå igjennom alt av foringer og stag. bmwmann24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
glue Skrevet Mars 27, 2014 Share Skrevet Mars 27, 2014 Antar det er foringene som holder bakre traværs til subframen. Disse er veldig slitne på min og ræva på bilen er ikke akkurat retningsstabil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwmann24 Skrevet Mars 27, 2014 Share Skrevet Mars 27, 2014 Antar det er foringene som holder bakre traværs til subframen. Disse er veldig slitne på min og ræva på bilen er ikke akkurat retningsstabil. traversforinger kalles det:) Helsikke og bytte de, men du verden det utgjør forskjell:P Min gamle e36 vrei seg til høyre og venstre når man jokket på gassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet Mars 28, 2014 Share Skrevet Mars 28, 2014 ristingen i 80-110 kommer ihvertfall garanter hvis det mangler senter ring på felgene (hvis de er for stor på navet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegardb17 Skrevet Mars 28, 2014 Share Skrevet Mars 28, 2014 Traversforing forårsaker sjeldent risting.. Prøv heller å bytt begge kasterstaga foran og for all del bruk poly, gsp eller m5/750 foring for de originale er barr piss Sent from my C6603 using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mege34 Skrevet Mars 28, 2014 Share Skrevet Mars 28, 2014 De orginale casterstagene har no virket gull for meg og har hatt bedre/mindre slakk i rattet på min gamle e34 en ka d var på2011 copper eg lånte. Men det forutsetter at du strammer inn selve innspenningen rundt foringen (den du fester den gjennomgående bolten i) in såpass mye at du må dunke casterstaget på plass .. Sent from my T18+ using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå