Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpt meg en liten lekkerbisk av blå farge ( uprøvd )

Har hatt bilen i 3 dager men sitter allerede å tenker på effektanlegg, tenker at det er synd ikke Rekke 6`r avgir litt mer lyd bak bilen, kommer nesten mer lyd fra motoren. Har sett på diverse sportseksosanlegg men syntes de fleste av dem så og si høres ut som de orginale.

Er det ikke som i gammle dager at når man fikk på skikkelig effektanlegg så forvandlet man hele lyd bilde ? har produsentene av dagens biler designet eksosanleggene så bra at de er optimalisert ihht lydbilde ?

Takker for svar

Skrevet

Nei fokus i dag er nok mer på raffinert og rolig lyd.

Men et godt eksosanlegg er jo lett å få tak i. Bakpotta gjør mye :)

Skrevet

Takk for svar, jeg har sett på både supersprint og Eisenmann Exhaust

supersprint som den orginale på bare venstre siden eller eisenmann hvor det er 4 potter ( to på v side ) dette systemet koster litt mer men går helt frem til catalysatoren

• 1 year later...
Skrevet

Du får Eisenmann i to utgaver. "Sport" med Tuv papirer til din bil, og "race" uten Tuv.

Jeg skiftet akkurat fra Schmiedmann sine bakpotter på min M5, til Eisenmann sin race-utgave. Men jeg må si jeg ble skuffet over lydbildet på tomgang og ved rolig kjøring. Å i sport-utgaven er det nok mye mindre lyd all round.

Eisenmann holder høy kvalitet, å er fine å se på.

Sett deg ned på youtube etter lydklipp til din bil, evt andre forum der de har erfaring med din bil eller motor.

Det er det beste tipset jeg kan komme med.

Skrevet

Må si meg enig med RS-Heggem.

har selv Eisenmann race på min fra catback og den lager kun en del lyd på tomgang når motoren er kald, og veldig stille og rolig ellers. målte 87 db på 3000rpm.

Det er jo forskjell fra originalt, men ikke sånn som jeg forventet. 

• 1 month later...
Skrevet

Takk for svar. Leste de ikke før nå.

Jeg kjøpte potte og y rør fra supersprint, må si jeg sliter med å høre forskjell, men de sier lyden vil bli bedre etterhvert.

Er det noen som har noe særlig lyd i en 4 sylindra turbomotor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...