Andexx Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Hei! Har nå kjøpt min første BMW, etter å ha eid flere VAG de 4 siste årene og hvor tilholdsstedet har vært Bilforumet og VACN. Kjenner at dette kan jeg like, og har egentlig alltid hatt en forkjærlighet for både nyere og eldre BMW'er. Er usikker på om dette er rett sted, for dette blir ikke noe "stor"-prosjekt, men noe skal jeg da friske opp på den Info: • 2008 E90 LCI N43• Farge: Space Grey• Km.stand: 37.000• Fullt servicehefte Planer: • Sote fra B-stolpe og bakover• Matt svart grill - check• Matt svart diffusor bak• Matt svarte speil• Matt svart haifinne (under vurdering)• Matt svarte splittere (under vurdering)• Performance eksos (har en på hånd)• Fjerne modellbetegnelse - check• LED i angel-eyes og LED/Xenon i tåkelys• Fjerne oblater (har begynt, men de satt noe jævlig)• GS-Evolution 3 felger (noen som vet om det går an å få alternative dekk hos GS Med Felgpakke-sommer?)• Carbon emblem på panser og bakluke - bestilt (evt. svarte om carbon blir for utpreget)• Senk (under vurdering) 1.eiers bil hvor eier bodde og jobbet 7 minutter unna i Tigerstaden, så denne er brukt bare på langturer til hans familie som bor i Trondheim. Jeg håper jeg blir godt tatt imot, og folk kan godt hjelpe meg med forslag på hva jeg evt. kan gjøre med den. Utstyrsliste: •Selection of COP relevant vehicles•Auto start/stop function•Brake Energy Regeneration•Multifunction f steering wheel•BMW alloy wheel, M double spoke 194•Lug bolt retainer•M Sports package•Warning triangle and first aid kit•Interior mirror with automatic-dip•Ski bag•Through-loading system•Sports seat•Storage compartment package•Seat heating driver/passenger•Armrest front, retractable•Int. mouldings aluminium glacier-silver•Headlight cleaning system•Park Distance Control (PDC), rear•Fog lights•Rain sensor•Xenon Light•Automatic air conditioning•Cruise control•Radio BMW Professional•Area-Code 2 for DVD•M Sports suspension•M leather steering wheel•M Aerodynamics package•High gloss shadow line•Headlining anthracite•Package Comfort•Cold-climate version•Additional Export tank filling•Language version English•Retailer Directory Europe•On-board vehicle literature Swedish•Control unit COP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeikenes Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 Velkommen til forumet og Bmw verden! e90 er en hærlig bil som jeg er sikker på at du kommer til å kose deg i. Ang. planer så tror jeg at jeg ville lagt til kansje litt senk, ellers ser det jo bra ut. Du kan ta og sjekke koed.no ang. deler, de er ganske ofte billigere enn GS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andexx Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 Velkommen til forumet og Bmw verden! e90 er en hærlig bil som jeg er sikker på at du kommer til å kose deg i. Ang. planer så tror jeg at jeg ville lagt til kansje litt senk, ellers ser det jo bra ut. Du kan ta og sjekke koed.no ang. deler, de er ganske ofte billigere enn GS. Takktakk! Ja, senk er jo noe jeg har lyst på. Men usikker på om jeg vil det på en såppas ny bil, det må jeg sjekke opp nærmere etterhvert. Men det er absolutt ikke umulig hadde nok gjort seg med senk og 19" ja Okei, takk for det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andexx Skrevet Mars 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2014 Hvor kan jeg få kjøpt erstatningspære i LED til angel-eyes? Og hvor mange trenger jeg evt? Syntes og Koed sine sider er noe uoversiktlig, ikke så lett å skjønne. Kan noen også evt gi meg en link til carbongrill om det finnes til E90? Anders Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zerotaste Skrevet Mars 31, 2014 Share Skrevet Mars 31, 2014 http://bimmers.no/topic/739835-min-store-led-lysp%C3%A6re-tr%C3%A5d-hb4h8-80w-s1/ Her finner du vel ett eller annet vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sanders54 Skrevet April 1, 2014 Share Skrevet April 1, 2014 Veldig pen! Flere bilder av utsiden og interiøret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andexx Skrevet April 2, 2014 Forfatter Share Skrevet April 2, 2014 Skal fikse noe i løpet av uka. Tusen takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andexx Skrevet April 5, 2014 Forfatter Share Skrevet April 5, 2014 Hei! Da har jeg fått tatt litt fler bilder av bilen. Sitter på jobb akkurat nå, men senere i dag skal bilen få seg en grundig vask. Bestilte meg svart grill her om dagen, den har jo montert nå as we speak. Jeg syntes det ble knall! Siden jeg gikk for svart grill, har jeg muligens lyst på svarte speil også, evt carbon deksler. Noen som har noen formening om det? Alle bilder er tatt med iPhone 5S, så kvaliteten er ikke til å hopppe i taket av, men here you go; Her er halve jobben gjort! Voila!; Ble relativt fornøyd. Syns absolutt denne gråfargen kler svarte detaljer. Carbon-emblemer er også på vei, er det noen som vet hvordan kvaliteten er på ebay-emblemer kontra originale? Enjoy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joachim S Hamar Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 Pen bil. Carbon emblemer er ikke helt min smak, men hver sin smak jeg kjøpte emblemer til e46 jeg hadde fra ebay, d var ikke my å skryte av... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet April 5, 2014 Share Skrevet April 5, 2014 Pen bil! Faceliften gjør virkelig E90 til en langt penere bil. Ikke gå for svarte speil eller carbondeksler, det gjør seg bare på gjennomførte sportsbiler i mine øyne, og skaper et inntrykk av at bilen er smalere ettersom speilene forsvinner mer visuelt. Ville også beholdt de originale emblemene. Skulle jeg kommet med et par tips så er det 1) fjerne modellbetegnelsen bak, 2) fjerne oblatene på skiltene og 3) få tak i endestuss med to utløp. Eventuelt vurdere å lakkere diffuseren blank sort så det matcher grillen og shadow line vinduslistene? Sammen med noen ordentlig felger kommer det til å gjøre seg Ville også tenkt litt på å bytte til LED parklys og grøftelys. Problemet med LED i angel eyes er at de forsvinner helt på dagtid. Eventuelt kan du legge på Lamin-X på lyktene for å skape en større og bedre kontrast slik at ringene da ses bedre. Da vil det nok fungere bedre med LED. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andexx Skrevet April 5, 2014 Forfatter Share Skrevet April 5, 2014 Takk! Jeg tenkte å ha svart grill, speil og diffusor bak for å skape en helhet i detaljene rundt om. Men ligger kanskje noe i det du sier. Blir ihvertfall sånn her nå i første omgang, svidd av noen kroner på bilen nå, så må vente med diverse ting. Felger blir nok ikke noe av før neste år, muligens til høsten også gjøre alt klart til neste sesong. Har ikke dårlig tid! Emblemer bak skal av, det er helt sikkert. Blir mye penere uten! Carbon-emblemene syntes jeg er pene. Carbon-utførelsen kommer jo ikke veldig frem før du er relativt nærme selve emblemet. Endestuss er også på lista! Men må jeg bytte hele bakre potta, eller er det mulig å få av bare selve stussen? Har ikke rukket å kikke under der enda. Hvor kan jeg evt. kjøpe? VIl ha kvalitet. Ang. angel-eyes; Nå får man jo mye sterkere LED-pærer (CREE-LED) og f.esk 20W pære eller mer er jo mulig å få tak i. En kompis av meg har det, og det syns bra i dagslys. På tåkelysene ønsker jeg meg evt. xenon-kit og gul lamin-x film. Er nok delte meninger ang. lyktefilmen, men syns det gjør seg på denne grå-fargen. Har gul film på 3'er Golfen jeg har stående også, nogenlunde lik farge. Det syns jeg er perfekt. Takk for tilbakemelding! Vil nok skje ting her fremover. Men så at jeg muligens er på feil under-forum, skulle vel være på Show-Off tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andexx Skrevet April 5, 2014 Forfatter Share Skrevet April 5, 2014 E90 og E90 facelift er to forskjellige biler. Hadde det ikke vært facelift, hadde jeg aldri i verden kjøpt den. Da hadde jeg holdt meg til VAG! Walkabout reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andexx Skrevet April 16, 2014 Forfatter Share Skrevet April 16, 2014 Hei! Den siste uka har jeg merket litt knirk rundt om på bilen, spesielt når jeg kjører over litt høyere fartsdumper e.l. Noen som har noen formening om hva dette er? Har hørt rykter om at dette er vanlig på disse bilene. En bekjent har en 2005 E90, som også hadde samme problem men han har ikke tatt seg bryet med å finne ut hva det kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Flott bil dette Ang. LED angel eyes så er vi kommet ganske langt, helt opptil 80w! Det syns, uansett tid på dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 16, 2014 Share Skrevet April 16, 2014 Gratulerer med fin bil, og velkommen Enig med walkabout sine forslag. Ellers går det en helt lik i nabolaget. Den fikk solfilm fra b-stolpe og bak, og det var enn real forandring, i positiv forstand. To endestusser og solfilm, så får du det så bra det blir Og felger, så klart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå