perarne Skrevet April 1, 2014 Skrevet April 1, 2014 Noen som har erfaring med bytte av veivhusfilter på x3? Er en 2005 modell med m47 motoren. Er det mye jobb å skifte?
CrZyWiz Skrevet April 1, 2014 Skrevet April 1, 2014 Nei, men du må demontere alt av deksler på toppen, og over motor. Bytt luftfilter i samme slengen, når du først har alt løst.
perarne Skrevet April 2, 2014 Forfatter Skrevet April 2, 2014 Oki,takk da blir det neste prosjekt i påska.
CrZyWiz Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 Jepp! Det er kurrant nok å gjøre, men tar litt tid. Siden ganske mye må demonteres. Derfor greit å værtfall skifte luftfilter i samme slengen Sørg for å ha ett lite skrallesett, med diverse forlengere og umbraco bits. perarne reagerte på dette 1
Quadraiz Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 Når dere er inne på det filteret, hvor ofte bør det byttes så en slipper turbohavari? Tenkte å bytte mitt snart på min 325D E91.
Hpi Skrevet April 2, 2014 Skrevet April 2, 2014 Det er flere typer av disse filtrene. Det gamle blå rollo filteret er det vel sagt hvert 3dje oljeskift. Personlig kjørte jeg de 30.000km. Etterpå kom syklonfiltrene som vel heter at er vedlikeholdsfri uten at jeg er helt sikker på om det er sant. Hvilke intervall det eventuelt er på disse vet jeg ikke. Legger ved bilde av min M57 motor uten deksler. Rød pil er veivhusfilter og blå pil luftfilter. Får ikke håpe det er altfor forskjellig på dagens motorer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå