Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens :-) Er det noen gode råd å få for å få løsnet endeleddet ? Jeg har snart brukt en halv boks 5-56 og hamret løs med "gaflen" men uten hell :-( Den er ikke til å rikke !! Må jeg bare fortsette å slå og slå til den til slutt løsner ? Eller finnes det noe annet lurt ? Jeg har også senket bilen ned på bolten til endeleddet for å få hjelp av bilens tyngde, men neiiiida !! Hjeeelp !!

Skrevet

Er det selve endelddet som som ikke slipper på kon?

Isåfall kan du ha mutteren på, helt jevnt med gjengene og slå med hammer på mutteren. Da stuker du ikke gjengene, Du kan også sette en avdrager der hvis det er plass.

Skrevet

Er det selve endelddet som som ikke slipper på kon?

Isåfall kan du ha mutteren på, helt jevnt med gjengene og slå med hammer på mutteren. Da stuker du ikke gjengene, Du kan også sette en avdrager der hvis det er plass.

Takk, ja det er endeleddet som ikke slipper på kon. Da forsøker jeg den varianten også :-) Takk for tips :-) Håper faenskapet slipper til slutt :-) Kan det å varme opp jernet hjelpe noe eller har det motsatt effekt ? Er det vanlig at det sitter så jævlig ???

Skrevet

Løsner "nesten alltids" om du slår på godset konen sitter i med en hammer. Mange kraftige slag så løsner det plutselig. 

Skrevet

Løsner "nesten alltids" om du slår på godset konen sitter i med en hammer. Mange kraftige slag så løsner det plutselig. 

Takk for svar, men nå venter jeg til en kompis hjelper meg med skikkelig utstyr ;-)

• 2 months later...
Skrevet
Hei folkens :-) Er det noen gode råd å få for å få løsnet endeleddet ? Jeg har snart brukt en halv boks 5-56 og hamret løs med "gaflen" men uten hell :-( Den er ikke til å rikke !! Må jeg bare fortsette å slå og slå til den til slutt løsner ? Eller finnes det noe annet lurt ? Jeg har også senket bilen ned på bolten til endeleddet for å få hjelp av bilens tyngde, men neiiiida !! Hjeeelp !!
Slå på godset endeleddet går gjennom, hardt, og gjerne med en hammer på hver side samtidig.
Ikke helt sikker på hvorfor jeg har svart med å quote disse innleggene. Tapatalk har vært litt ustabilt i det siste.O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...