Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal skifte olje for første gang på min første BMW. Er det noe man må tenke på i forhold til andre biler? Ser at forhandlere av BMW og andre rekvisita butikker har egen BMW olje. Er det viktig og bruke den typen eller er alle helsyntetiske oljer like bra? Alltid brukt biltema sine dyreste oljer før. Er dette fremdeles ok på BMW motorer, eller bør jeg styre unna biltema på dette? Trenger nye vindusviskere også . Tips på hvor disse kan kjøpes uten og betale 600- 700 kr pr par?

Skrevet

viskere, kjøp på biltema, funker! 

olje, hadde jeg brukt bmw sin på en sånn bil :) castrol hadde jeg godt for, men for gudsskyld vist du kjøper longlife, ikke kjør 30 000km på den :P ha et bytt intervall på 10-15 elns :)

Skrevet

Ja enig, kjør olje som er anbefalt av Bmw, dvs Castrol eller Mobil 1. Selv sverger jeg til Mobil 1 5w30 Esp. Har kjørt det de siste 120.000km på min 530D

Når det er sagt så er vel Biltema olje vs dyrere olje en av de temaene som har vært diskutert mye her på Bimmers så hvis du tror på Biltema så kjører du det. Fasiten får du uansett ikke hverken her på Bimmers eller på andre forum.

Jeg har inntrykk av at det er enkelte emner som blir diskutert mer og heftigere enn andre.

1. Biltema olje vs dyr olje

2. Hvilke farge skal jeg ha på kjølevæska

3. Kina dekk vs premium dekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...