Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, skal snart skaffe meg en ny bmw også lurte jeg på om det lønne sæ å impotere bil fra sverige, polen, tyskland etc? 
I norge så støtte bare budsjette mitt de minste motoran på f10 og e9xfacelift (x20) men feks i sverige e jo e90 m3 til 200k, men hva blir avgifter på en sånn? eller kanskje en 525d f10? eller eller 335 e9x? blir d å lønne seg? noen som har erfaring angående import? 
Takker for alle svar :)

Skrevet

Uten å ha regnet på det er nok nok over 100 tusen i avgifter, bare å regne ut med kalkulatoren sander54 linker til :)

Skrevet

Er nok desverre langt mer enn 100.000 i avgifter på den. 50 tusen i mva bare, ca 10000 i vrakpant, klimagass osv og mye i engangsavgift!

Vi bor i avgiftslandet Norge må du huske og her koster alt med mer en 110hk skjorta;)

Skrevet

Jeg ville konsentrert meg om å kjøpe i fra Tyskland, ja Sverige er nærme men bilene der har gjerne mindre utstyr og er ikke alltid like billige som i Tyskland. Polen ville jeg ikke vurdert en gang....

På en F10 525d så er det nok fort 50 000 kr å spare på å importere, men på enkelte biler og modeller så sparer man lett opp i mot 100 000 kr. Er ikke noe problem å ta inn en E9x 335I for rundt 400 000 kr, da gjerne en med skinn, navi, automat osv :)

Skrevet

Okei, håpet d var mere å spare på store motorer men va vel egentlig klar over at  det ikke var det! blir nok en trasi 2L da! takk for kalkulatoren, fant også en side mobile24.no i går og den var kjempe kjekk med pris ferdig estimert! 

Skrevet

Er ikke alltid det lønner seg, men som regel kan man tjene store penger på import fra tyskland.

Sjekk ut mobile.de for pris, så kan bruke kalkulatoren på toll.no for å sjekke avgifter...

For å gjøre det enda enklere så bruk www.mobile24.no som regner ut avgifter for deg automatisk.

Kjøp bil som har fratrekk på tysk mva (19%)

På toppen av summen som kommer fram på mobile24 så legg på +/- 10.000kr ekstra for transport til norge + du må tenke på at vinterdekk må du kjøpe i norge. Lykke til!

Skrevet

Finner du deg en ukurant bil, så kan du spare mye på alternativ beregning. M-biler kommer f.eks. som regel godt ut der.

Skrevet

http://mobile24.no/

Gå inn der og finn bilen du vil ha så kommer pris og avgifter opp av seg selv :)

Jeg kjøpte min 325D E91 der. Fikk den for 286k med nye vinterdekk i 2012 og lav km. Var på finn og sammenlignet prisen på bilen når jeg fikk den, der låg dei mellom 320-350k for samme bil med omtrent samme utstyr og km. Så vil tro det er noen kr og hente ja ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...