kje Skrevet April 13, 2014 Share Skrevet April 13, 2014 I august i fjor (2013) hentet jeg min originale '94 modell M3 hos Konghelle Bil i Oslo etter litt pruting via telefon og etter jeg hadde prøvekjørt bilen, grunnet mangler som ikke kom frem i annonsen. Også noen som ikke selger var klar over... Dessverre finnes lite informasjon om bilen fra tiden før den kom til Norge fra Japan i 2012. Chassisnummer bekrefter at dette er en original M3 fra fabrikk og hvilket utstyr den ble levert med. Utstyrsmessig er det dessverre litt mangelfullt... Et par bilder fra annonsen til Konghelle Bil: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 13, 2014 Forfatter Share Skrevet April 13, 2014 Kort tid etter at jeg overtok bilen laget jeg en liste over hva som skulle gjøres med bilen. Noe rakk jeg før den ble satt på vinterlagring, men nå i april holder jeg på med siste innspurt før den skal ut på veien for sesongen. Målet mitt er for øvrig å holde den mest mulig original. Listen over oppgaver: skifte dempere, original M-tech x4 lakkere nyrer oljeservice montere KN innsatsfilter skifte lyktene til originale Bosch montere sotet blinklys front montere nye tåkelys skifte bremsevæske montere nye bremseskiver og klosser x4 skifte bremsestempel og pakninger, venstre foran montere stor kjørecomputer med hendel og gong skifte ut hattehylle/lakkere med vinyllakk montere forsterker og nye høyttalere skifte ut CD- spiller med original BMW head unit skifte defekte foringer flush av kjølesystemet og skifte kjølevæske skifte viskermodul for å oppnå manuelt intervall skifte dørlås venstre foran siden denne trenger egen nøkkel valse hjulbuer bak for å få plass til nye felger montere BBS RS- look felger med Nokian Hakka Black 225x45-17 og 245x40-17 få en tilstandsrapport av lokalt BMW- verksted skifte clutch, trykkplate, utløselager og svinghjulslager skifte opphengslager på mellomakselen skaffe originale M3- vinterlagringsfelger skifte taktrekk og trekk til takluke skifte dørtrekk foran og bak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 13, 2014 Share Skrevet April 13, 2014 Flere bilder!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 13, 2014 Forfatter Share Skrevet April 13, 2014 Bilder underveis i arbeidet om å oppnå drømmebilen: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 13, 2014 Share Skrevet April 13, 2014 Bra du bytta til org. lyktene! men RS kopier?!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 13, 2014 Forfatter Share Skrevet April 13, 2014 Installasjon av stor kjørecomputer og anlegg plassert i de originale hullene og forsterker plassert venstre side bak, som originalt: mropedal reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Veldig fin M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Meget pen og clean M3 Godt du fikk vekk de fæle lyktene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 14, 2014 Forfatter Share Skrevet April 14, 2014 Mange takk Nye lykter var faktisk det første som ble bestilt. Det vil selvfølgelig si at de gamle (Depo) er til salgs, anyone? Selvfølgelig skulle jeg gjerne hatt originale BBS RS felger, men prisene er så latterlige at det ikke blir noe av. Felgene er nettopp kommet tilbake etter å ha fått endret innpresset 3mm for å få felgene litt lenger inn i hjulbuen. Nye bilder kommer når nye bremser er montert, og etter hvert også en grundig vask og polering. Det nærmer seg langsomt min drømmebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 15, 2014 Share Skrevet April 15, 2014 Bra du har fått oppfylt din drøm! skjønner det med rsene, men ikke selg org. m3hjula, syntes de kler den bilen nokså bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 15, 2014 Share Skrevet April 15, 2014 Helt enig, M3 felgene er helt riktige på denne bilen synes jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kje Skrevet April 15, 2014 Forfatter Share Skrevet April 15, 2014 Originalfelgene handlet jeg i fjor høst. De står den på under vinterlagringen... De trenger nok en grundig avbalansering før de kan brukes. Allerede da jeg kjøpte dem viste det seg at de hadde galopp-syken Jeg kjøpte den på originale AC Schnitzer felger (se bilde), 18". Synes det ble litt stort på denne bilen så de skal nok legges ut for salg nå veldig snart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå