xnett Skrevet April 21, 2014 Skrevet April 21, 2014 Hei.. Har en 2003/2004 mod 530D som røyker fælt når den drar litt. Feks opp en slakk bakk med litt pådrag. En langtur resulterer i sotete bekende. Hvis jeg tar kickdown og kjører forbi, så blir bilen bak borte, også i røyk Bilen er gådd ca 160.000km. Den har ingen problemer, går som ei kule, bruker ikke olje og går som en drøm. Fikk lest ut feilkoder her om dagen, men skrev ikke ned disse. men i den ene feilkoden sto det noe sånt som smoke reducer fault? Noen av dere som har opplevd det samme? kanskje det bare er sånn når den er chippet? På forhånd takk for svar
TRF Skrevet April 21, 2014 Skrevet April 21, 2014 Sjekk at alle slanger fra turbo til innsug er tette.
xnett Skrevet April 22, 2014 Forfatter Skrevet April 22, 2014 mener di er det, men skal sjekke igjen..
quandt1960 Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Tror bakerste lyddemper bør sjekkes. Den mener jeg å huske har en røykreduserende enhet som funker litt som partikkelfilter. Du bør og sjekke partikkelfilteret hvis bilen din kom med det da de bør byttes/sjekkes ved ca 160000 km (BMW standard)
xnett Skrevet April 23, 2014 Forfatter Skrevet April 23, 2014 min er uten partikkelfilter og ettermontert effektanlegg
TRF Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Hvis den alltid har vært sånn så er den nok rett og slett bare mappet slik. Men feilminnet kan jo være lurt å få med seg da.
quandt1960 Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Ok, når du ikke har partikkelfilter så virker det å være normalt. Så lenge du ikke har noen feilkoder vel og merke. En DPF lagrer opp til 0.6 kg sot per 1000 km som den også da brenner av størsteparten frem til 160000 km, da blir den som regel tett uansett. Den lagrer likevel ikke alt og du kan tenke deg at 0.6 kg sot i realititen er mer. Så dieselbiler produserer jævli med sot da diesel ikke er et høyverdig drivstoff som bensin. Virker ikke å være noe uvanlig. En morsom test: Hvis du har en bekjent som har en E61 men med DPF. Ta et blankt ark og hold det inntil eksosutløp bak. Gi godt med gass (motor varm) Gjør så det samme med din og se forskjellen
Hpi Skrevet April 23, 2014 Skrevet April 23, 2014 Vi hadde en periode noen trucker med VM Detroit motorer og partikkelfilter på jobb. Ikke særlig suksess men det er en annen historie. Husker når selgeren var der å lurte på oss disse så tok han denne testen med det hvite arket og det var faktisk gullrent. Han hevdet at disse ble brukt i matvareindustrien og det var nok sant vil jeg tro.
quandt1960 Skrevet April 24, 2014 Skrevet April 24, 2014 Vi hadde en periode noen trucker med VM Detroit motorer og partikkelfilter på jobb. Ikke særlig suksess men det er en annen historie. Husker når selgeren var der å lurte på oss disse så tok han denne testen med det hvite arket og det var faktisk gullrent. Han hevdet at disse ble brukt i matvareindustrien og det var nok sant vil jeg tro. Hehe ser for meg en lur selger på rundttur ja. Ja det er ganske stilig å se hvor mye filteret tar. Dieselbiler har blitt betraktelig bedre med årene på sotdrit.
xnett Skrevet April 26, 2014 Forfatter Skrevet April 26, 2014 nei det skal sikkert være sånn, siden den er chippet osv men det er vel ingen som har forspurt seg enda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå