Gå til innhold

senking e61

mort
 Share

Anbefalte innlegg

Kjører selv med Hartge senkefjærer foran og senkestag bak.

Syns dette gir en fin høyde på bilen og har fortsatt comfort. (den blir dog borte litt med 20" felger... )

Hartge senk får du taki hos strandveien auto i Trondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stagene er kun en overføring til sensorene som igjen senker/hever bilen etter hvordan den er lastet bak. Ved å korte inn disse vil sensorene tro den er lettere lastet enn det den er, og vil derfor senke bilen litt. Dette er et alternativ til å omprogrammere den. Jeg for min del går for omprogrammering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 35mm er penest.

Hiver meg litt innpå her, er det da 35mm i forhold til standard eller i forhold til m-sport? Og vis mann har m-sport fra før, bør man da også bytte dempere foran? Eller er det rett og slett nok og kjøpe nye 35mm senke fjører foran og beholde m-sport dempere og kun programere bak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt senking er alltid i forhold til standard høyde. Man må normalt ikke bytte dempere om man ikke tar helt av med senkingen, men man risikerer at de blir utslitt noe fortere.

Jeg har nylig senket min et sted mellom 30 og 35mm, og kunne gjerne hatt den hakket lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgitt senking er alltid i forhold til standard høyde. Man må normalt ikke bytte dempere om man ikke tar helt av med senkingen, men man risikerer at de blir utslitt noe fortere.

Jeg har nylig senket min et sted mellom 30 og 35mm, og kunne gjerne hatt den hakket lavere.

Da begynner det jo og bli fristende billig og senke :-) har du bilde av din etter den senkingen?(Fant det på linken til bilen din, ser helt greit ut det der) Så du mener dempere vil holde greit dersom man senker ca 35mm? Er vel 15 som er standard på m-sport?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senking er ikke så veldig dyrt, men man bør ta en hjulstilling, samt godkjenne det i etterkant, så det koster jo litt. Demperene vil nok fortsatt gjøre jobben, både med 35- og 50mm senk, men på sistnevnte bør man nok fovente å måtte bytte de etter en liten stund, spesielt om de har noen kilometer bak seg.

Har bare dette bildet, har foreløpg ikke senket bak enda.

IMG_6253_zpsedef43b7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senking er ikke så veldig dyrt, men man bør ta en hjulstilling, samt godkjenne det i etterkant, så det koster jo litt. Demperene vil nok fortsatt gjøre jobben, både med 35- og 50mm senk, men på sistnevnte bør man nok fovente å måtte bytte de etter en liten stund, spesielt om de har noen kilometer bak seg.

Har bare dette bildet, har foreløpg ikke senket bak enda.

IMG_6253_zpsedef43b7.jpg

Senket på min e39'n jeg hadde, 50mm foran og bak, og der døde demperne tvert, men de hadde gått ca 150k og var standard høyde fra før... Det hadde kanskje ikke vært noe krise og satt på 40mm foran, men ser bra ut det der også! 4hjulskontroll må jeg ha uansett, da jeg ser på sommerdekkene fra i fjor att de er slitt veldig skeivt!

Men hadde liksom forestilt meg att KW justerbart til 10k var eneste muligheten på dette, men da tror jeg jammen meg jeg kun kjøper fjører! Og prøver og få noen til å justere på data bak ;-) og hvor kjøper dere fjører, og hva slags merke er duglig, kjøpte fjører på en annen bil jeg har, og den ble skeiv foran Grrrr

Takk for bilde og flott bil du har forresten! Sett på den før og alt du har gjort! Godt jobba og få gjort så mye!

Sorry for att jeg kapret tråden din litt mort :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjærer kjøpes "overalt", men vil anbefale kjente merker som H&R, Hartge, AC Schnitzer o.l. Disse handlet jeg hos GS Bildeler, og H&R-settet jeg har på 1-serien kom fra tysk eBay.

Personlig ser jeg ikke poenget med justerbart om man ikke skal justere det mer enn første gangen man monterer det. I tillegg kan de færreste sette opp noe slikt skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...