Gå til innhold

Dødt batteri - får ikke låst opp bilen

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Tidligere fant jeg ut at batteriet på bilen min var nesten dødt (fikk ikke startet). Nå, en uke eller to senere, får jeg ikke engang åpnet den med sentrallåsen. Så ikke ut som at jeg fikk vridd nøkkelen i døren heller. Hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Jeg har gjort følgende på en Mercedes C-klasse:

1. Jekket opp fronten med stor garasjejekk og satt bukker under.

2. Koblet strøm fra eksternt batteri via startkabler. Pluss inn på tilførselsledningen til startreleet og minus i motorblokka.

3. Låse opp bilen på vanlig måte.

Kan selvfølgelig ikke garantere for at dette fungerer på din bil, men det er kanskje verd å prøve.

KK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rart det ikke fungerte med nøkkelen.  

men skal fungere slik kkro skriver.    får du ikke opp bagasjen med nøkkel heller da?   batteriet sitter vell her på e39..     når min e34 døde for strøm så koblet jeg på en lader på subben baki, og fikk låst opp bilen på den måten : ) 

OBS   bare vær obs på å koble rett om du kobler til starteren.    slik at starteren ikke slår inn...  det er ikke morro om man ligger under. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får egentlig ikke jekket opp fronten da bilen står i garasje og fronten er veldig nærme en vegg, så kommer ikke fram der. Men har ikke prøvd bagasjeluken, får gjøre det.

Her er det bare å prøve bakluka, den skal funke på nøkkelen uten strøm.

Det funker på min E39.

Alternativer er å lure ut det ene side blinklyset foran, og lure på en billader der på ledningene slik at du får nok strøm til å åpne låsen med trykknappen på nøkkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde bakluka og den gikk opp med en gang. Fant også batteriet bak det ene "lokket" til høyre inne i bagasjerommet. Der satt dette:

post-80101-0-05863400-1402237147_thumb.j

Er det det originale batteriet? Og er det bare å kjøpe nytt og kraftigere batteri og bytte ut, eller må jeg lade opp det gamle først, slik at den går ut av nødmodus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...