Gabz Skrevet Mai 3, 2014 Skrevet Mai 3, 2014 Har en 97 520i. Den har visst blitt bruktimportert fra Tyskland og mangler nok den nordiske pakka som folk snakker om. Har allerede opplevd at batteriet har dødd med veldig lite grunnlag, så tenker å bytte ut det. Er det noe annet jeg burde bytte ut mens jeg er i gang? Og er det noe spesielt jeg burde huske eller passe på når jeg skal kjøpe nytt og bytte batteri?
^B^M^W^ Skrevet Mai 3, 2014 Skrevet Mai 3, 2014 Det skal ikke være noe spesielt ved bytte av batteri på e39, foruten vanlige forsiktighetsregler som å ta av minuspolen først ved frakobling av gammelt batteri og koble den til sist ved tilkobling av nytt batteri. Ellers bør nytt batteri minst ha samme Ah, CA og CCA som originalt batteri, det er også greit om det har samme dimensjoner. 842 Cold-climate version pakke består forøvrig av setevarme, varme i speil og varme i spylerdyser.
Alpejohn Skrevet Mai 3, 2014 Skrevet Mai 3, 2014 Har ikke noe som heter cold climate version på min E39 som er importert fra Dusseldorf.. Og jeg har setevarmere, varme i speil, spylerdyser og webasto..
quandt1960 Skrevet Mai 3, 2014 Skrevet Mai 3, 2014 "Vinterpakken" er standard på bmw levert til skandinavia på samme linje som rough road package er til østeuropa. Koden varierer litt fra årstall men er i grunnbasis lik. Noe annerledes på diesel enn bensin. Sterkere batteri, varmeanlegg, oppvarmet veivhusvent, oppv. Drivstoffilter, oppv lås, pluss en del andre ting. Likevel kunnedet meste av disse tingee velges individuelt, derfor en ser en del av dette utstyret på tyske biler. Mn husk at i sørtyskland er det kaldere enn de fleste deler av norge og vanlige bmw'rtåler kulde meget godt. Det eneste eg hadde giddet å oppgradere er batteriet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå