Gå til innhold

Hvilket komponentsett anbefaler du?

Anbefalte innlegg

Heihei! 

Har bestemt meg for å oppgradere høytalerene i min 2007 modell E91. Har navigasjon proffesional, men den simpleste lydpakken (uten diskant) montert orginalt. Er usikker på hvor kraftig denne orginalspilleren er.. men planen er i vertfall å bytte ut komponentene mine (mellomtone, diskant + sub under setene, altså UTEN å montere ekstra forsterker nå i første omgang. 

Det er mange alternativer å velge mellom. Har sett litt på Focal, Ground Zero og Match. 

Er her noen som har erfaring med disse merkene? Eventuelt hva som fungerer best direkte på orginalspiller (navi proffesional)? 

Har lest mye på forum og rundt om på nettet, men det er alltid litt mer betryggende å snakke direkte med noen med erfaring:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt mye bra om Focal, selv hadde jeg et polk audio db651 komponensett i den gamle bilen og var knallfornøyd. Krystallklar lyd og god bassgjengivelse :)

Kjørte du komponentsettet direkte på orginalspiller eller via forsterker?:) Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer aldri til å ha noe annet enn Focal, men god lyd er jo subjektivt..

De har en serie som heter Integration med innebygd delefilter som er lett å få montert og spiller gullegodt til en fornuftig pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til Gladen høyttalere i min E39, veldig "klar" lyd, så feks stemmer, piano osv kommer veldig sterkt frem i forhold til de gamle pappbitene som var der før.

Finnes sett som passer rett i som gjør i hvert fall monteringsjobben lett.

Dynabel har div komponentsett i ulike prisklasser som passer rett inn i følge infoen:

http://www.dynabel.no/Shop/List/Bmw/902/1

Liker du "ren og klar" lyd som ikke er veldig "ullen og myk" tror jeg du blir fornøyd med Gladen.

Usikker på om de setta i lista til dynabel er ment å bli brukt med forsterker, eller om du kan kjøre de uten, må nesten høre med dynabel om du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Focal-settet fra GS-bildeler. Laget for å spilles fra spiller. Veldig fornøyd jeg, høyt og klart. Dog lite bass så subwoofer må til.

Eneste negative jeg har å si nå er at etter jeg byttet fra Alpine til Pioneer-spiller er det altfor skrikete diskant. Går nok snart tilbake til Alpine igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører Focal-settet fra GS-bildeler. Laget for å spilles fra spiller. Veldig fornøyd jeg, høyt og klart. Dog lite bass så subwoofer må til.

Eneste negative jeg har å si nå er at etter jeg byttet fra Alpine til Pioneer-spiller er det altfor skrikete diskant. Går nok snart tilbake til Alpine igjen!

Kan du sende link til dette settet? Finner ingenting fra Focal inne hos GS.. mulig jeg er komplett blind. Uansett, takker for svar:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar alle sammen! 

Har hørt veldig mye positivt om Focal ja, så har igrunna mest lyst å bruke de. Har sett litt på dette komponentsettet fra Focal: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=14969&katid=1303&id=

Eneste "bakdelen" er at focal leverer ingen komplette sett inkludert suber (har en sub orginalt under hvert framsete) 

Derimot dette settet fra Gladen ONE har alt: http://www.dynabel.no/Shop/Product/Gladen-ONE-201-BMW-bilmerktilpasset-komp/AS6024

Men meget usikker.. har mest lyst å montere 2-veis komponentsett fra Focal og evt. finne et annet merke for subene. 

Suber: 

Match: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=16233&katid=1303&id=

Ground Zero: http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=12765&katid=1303&id=

Setter pris på tilbakemeldinger om noen har erfaring fra noe av det jeg linker til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytta til Gladen høyttalere i min E39, veldig "klar" lyd, så feks stemmer, piano osv kommer veldig sterkt frem i forhold til de gamle pappbitene som var der før.

Finnes sett som passer rett i som gjør i hvert fall monteringsjobben lett.

Dynabel har div komponentsett i ulike prisklasser som passer rett inn i følge infoen:

http://www.dynabel.no/Shop/List/Bmw/902/1

Liker du "ren og klar" lyd som ikke er veldig "ullen og myk" tror jeg du blir fornøyd med Gladen.

Usikker på om de setta i lista til dynabel er ment å bli brukt med forsterker, eller om du kan kjøre de uten, må nesten høre med dynabel om du.

Ser det står spesifisert at komponentsettet deres skal fungere greit på orginalforsterker, men anbefales å bruke forsterker. Så tipper det vil fungere greit. Er jo mulig å teste og evt. montere ekstra forsterker senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrenser seg hvor mye bass du får ut fra komponentsett i dørene, så en liten eller stor subwoofer alt etter bruk og plass er fint å ha i tillegg.

Jeg kjøpte meg en "flat" 10" og putta inn i ei kasse som var egentlig laga for en 8". Passer min bruk og plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrenser seg hvor mye bass du får ut fra komponentsett i dørene, så en liten eller stor subwoofer alt etter bruk og plass er fint å ha i tillegg.

Jeg kjøpte meg en "flat" 10" og putta inn i ei kasse som var egentlig laga for en 8". Passer min bruk og plass.

Jaja, selvsagt. Men bimma har orginalt to 6,5" suber (en nedfelt under hvert førersete). Kassene disse er nedfelt i passer også til 8".. så det blir å bytte ut orginalelementene her også. Finner mange som er beregnet til erstatning:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet "litt" forskjellig. Og ville droppet GZ settet, spesielt om du skal drive det på original spiller. Focal settet er det beste, men også det dyreste. Og det krever at du setter inn en bass i bagasjen, 8" elementer under setet er ubrukelig uansett hvilket merke du bytter til. Ofte koster også dem elementene endel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...