Jholmseth Skrevet Mai 8, 2014 Share Skrevet Mai 8, 2014 Hei! Driver å vurderer ny bil. Har sett på e39 og kom over en som virket grei. Det er en 528i sedan 1997 mod som har gått 270.000. Den har jo gått et stykke. Hvordan er det med girkasse osv? (Er automat) feiler disse etterhvert som man begynner å få høy kmstand? Andre ting man burde se etter? Tenkte å ta bilen på komplett naftest før evt kjøp. Vil de kunne avdekke slike feil? Er dette fyfy, eller løp å kjøp så lenge bilen girer fint osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stonescream Skrevet Mai 10, 2014 Share Skrevet Mai 10, 2014 Rust, oljelekkasjer og så har du begagnatguiden på autpower.se, men med godt vedlikeholdt skal selv en bil med 270 000 km på baken rulle noen titusen km til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jholmseth Skrevet Mai 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2014 Ser ut som det er lite rust. Og toppen skal ha vært slipt og fått ny toppakning. Det som bekymrer meg og som jeg er redd kan bli dyrt, er girkassen. Holder disse med god vedlikehold. Er det nok å bytte olje på disse? Hva koster et oljebytte på girkassen? Skal som sakt på komplett naftest i neste uke. Håpe de kan avdekke evt alvorlige feil der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 11, 2014 Share Skrevet Mai 11, 2014 Jeg ville sett på eierhistorikken. En E39 med automat som har hatt mange eiere har nok større sjanse for havari enn en som har hatt få eiere, mye langkjøring og/eller pent kjørt av eldre folk. Er bilen jazzet opp utseendemessig, så hadde jeg heller sett på en annen bil da det ofte sier litt om bruken også... E39 er den beste familiebilen som kom på 90-tallet, og er like gode å kjøre som nye biler synes jeg. Det kjedelige er at jeg har inntrykk av at bilene er litt dyre i drift med mange irriterende småproblemer. Så ikke regn med et enkelt bilhold uten småfiks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mai 11, 2014 Share Skrevet Mai 11, 2014 NAF-testen er veldig grundig og vil nok avdekke det aller meste ved bilen. Er det servicehistorikk på bilen? Og ikke minst, prisen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jholmseth Skrevet Mai 11, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 11, 2014 3-4 eiere. Serviceheftet gikk visst til 264.000, og sluttet der fordi det ikke var mer plass(?) Bilen er original bortsett fra baklyktene stort sett. Fint å høre at NAF-testen er grundig. Har jo ikke sett bilen bortsett fra bilder. Den koster 46.000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 Den var dyr! Jeg kan ikke se for meg at den skal være verdt så mye!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jholmseth Skrevet Mai 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2014 Mulig det. Får høre va folkene fra naf sier. Noen som vet pris på oljeskift på girkassen? mulig å gjøre det selv uten for mye styr? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 Skikkelig oljeskift med spyling koster minimum 5-6000,- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 Synes ikke prisen er så forferdelig. Kanskje litt basert på km-stand og automat men ikke helt skivebom. Spørs jo på resten av bilen såklart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 12, 2014 Share Skrevet Mai 12, 2014 Ja, nei. Bilen er jo verdt du om du vil betale det. Men men, sånn går no dagan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jholmseth Skrevet Mai 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2014 Da har den vært på naftest med litt varierende resultat. Legger bare ved et bilde av testresultatet her Han på nafsenteret trodde at den høye CO-verdien kom av en defekt lambdasonde. Angående klimaanlegg, så var det "auto" knappen som ikke funket. I diagnoserapporten står det at det kommer av en kortslutning i en trykkføler. Bærekule høyre fremre, bytter man hele bærearmen da? Eller bytter man bærekule? Ser det står "nedre", er det en "øvre" og? Varenr fra koed: 31121094234U Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Mai 15, 2014 Share Skrevet Mai 15, 2014 Den der kan da umulig være verdt noe særlig mer enn kjappe 20 laken? Kanskje ikke det engang Bare lekasje i servo og for høy CO2, som er lambaen. Ettersom den ikke fungerer skikkelig heller, så vil bensinforbruket være høyere enn normalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jholmseth Skrevet Mai 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2014 Lekkasje fra servoen var vel bare sprekk i slangen. Men prisen må uansett ned ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
heltnypåbmw Skrevet Mai 19, 2014 Share Skrevet Mai 19, 2014 By han 25.000. Han blir sikkert dritfornøyd med å få mer enn 20k, og du har 21000 å bruke på å få bilen i den stand den burde vært for 46.000. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå