Gå til innhold

Kjøp av e39 528, tips?


 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Driver å vurderer ny bil. Har sett på e39 og kom over en som virket grei. Det er en 528i sedan 1997 mod som har gått 270.000. Den har jo gått et stykke. Hvordan er det med girkasse osv? (Er automat) feiler disse etterhvert som man begynner å få høy kmstand? Andre ting man burde se etter? Tenkte å ta bilen på komplett naftest før evt kjøp. Vil de kunne avdekke slike feil? Er dette fyfy, eller løp å kjøp så lenge bilen girer fint osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som det er lite rust. Og toppen skal ha vært slipt og fått ny toppakning. Det som bekymrer meg og som jeg er redd kan bli dyrt, er girkassen. Holder disse med god vedlikehold. Er det nok å bytte olje på disse? Hva koster et oljebytte på girkassen? Skal som sakt på komplett naftest i neste uke. Håpe de kan avdekke evt alvorlige feil der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett på eierhistorikken. En E39 med automat som har hatt mange eiere har nok større sjanse for havari enn en som har hatt få eiere, mye langkjøring og/eller pent kjørt av eldre folk. Er bilen jazzet opp utseendemessig, så hadde jeg heller sett på en annen bil da det ofte sier litt om bruken også...

E39 er den beste familiebilen som kom på 90-tallet, og er like gode å kjøre som nye biler synes jeg. Det kjedelige er at jeg har inntrykk av at bilene er litt dyre i drift med mange irriterende småproblemer. Så ikke regn med et enkelt bilhold uten småfiks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 eiere. Serviceheftet gikk visst til 264.000, og sluttet der fordi det ikke var mer plass(?)  Bilen er original bortsett fra baklyktene stort sett. Fint å høre at NAF-testen er grundig. Har jo ikke sett bilen bortsett fra bilder.  Den koster 46.000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har den vært på naftest med litt varierende resultat. Legger bare ved et bilde av testresultatet her 

 

testresultat.jpg

 

Han på nafsenteret trodde at den høye CO-verdien kom av en defekt lambdasonde. Angående klimaanlegg, så var det "auto" knappen som ikke funket. I diagnoserapporten står det at det kommer av en kortslutning i en trykkføler.

 

Bærekule høyre fremre, bytter man hele bærearmen da? Eller bytter man bærekule? Ser det står "nedre", er det en "øvre" og?

 

Varenr fra koed: 31121094234U

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der kan da umulig være verdt noe særlig mer enn kjappe 20 laken? Kanskje ikke det engang :P Bare lekasje i servo og for høy CO2, som er lambaen. Ettersom den ikke fungerer skikkelig heller, så vil bensinforbruket være høyere enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...