Hpi Skrevet Mai 10, 2014 Skrevet Mai 10, 2014 Hei, Tenkte å bytte olje på differensial på min E39 530Dat. Det er aldri gjort så lenge jeg har eid bilen så tenkte det var på tide for sikkerhets skyld. Etter endel søking og leting fant jeg til slutt at Castrol anbefaler Syntrax Longlife 75W-90. Noen som kan bekrefte at dette stemmer og har brukt denne selv på sin diff? Og er det noen som vet om ei Mobil 1 olje som tilsvarer Syntrax Longlife 75W-90? Alt annet av væsker på bilen min er Mobil 1 så jeg kunne tenkt meg å hatt det på bakaksel også (Ja jeg vet det er crazy )
Otis Skrevet Mai 10, 2014 Skrevet Mai 10, 2014 Jeg mener at jeg brukte den Castrol som du nevner på min e39 520d, kjøpt på Strandveien Auto. Men jeg kan ikke bekrefte noe mht Mobil1.
Hpi Skrevet Mai 10, 2014 Forfatter Skrevet Mai 10, 2014 Takk det høres bra ut, da får det bli Castrol denne gangen
Otis Skrevet Mai 10, 2014 Skrevet Mai 10, 2014 Jeg hørte ingen forskjell eller merket forskjell etter skifte. Oljen var dog litt mer gråaktig. Dette var på ca 230kkm. Nå hadde jeg vesentlig svakere motor da, så mulig du har mer slitasje og annen farge.
Hpi Skrevet Mai 10, 2014 Forfatter Skrevet Mai 10, 2014 Ja jeg er litt spent på hvordan den ser ut, min bil har gått 300kkm. Ser på regninger jeg har når jeg har hatt inspeksjon 2 så står det at alle væsker er kontrollert. Har vel dog en mistanke om at det er nivået som sjekkes og ikke tilstanden. Som du sier så regner heller ikke jeg med at jeg kommer til å merke noen forskjell men greit å vite at olja er ny og blank.
Otis Skrevet Mai 11, 2014 Skrevet Mai 11, 2014 Jeg hadde fyllt på castrol saf-xo. Hadde kanisteren enda.
Otis Skrevet Mai 11, 2014 Skrevet Mai 11, 2014 Og et kjapt Google søk, viser at det er den nå skal fylle på.
Hpi Skrevet Mai 11, 2014 Forfatter Skrevet Mai 11, 2014 Ok, ser ut som saf-xo er det tidligere navnet på Syntrax Longlife, ihvertfall ifølge denne siden her: http://www.opieoils.co.uk/showproduct.aspx?ProductID=737&SEName=castrol-syntrax-longlife-75w-90-formerly-saf-xo-75w-90 Er du enig i det? Jeg håper det for jeg har allerede bestilt 2 liter Syntrax Longlife
Otis Skrevet Mai 11, 2014 Skrevet Mai 11, 2014 Joda. Helt enig. Jeg prøvde å få det frem i mitt forrige innlegg, men jeg ser nå at det var et rimelig forsøk.
Otis Skrevet Mai 11, 2014 Skrevet Mai 11, 2014 Dårlig forsøk skulle det stå. Ikke så enkelt på telefon.
Hpi Skrevet Mai 11, 2014 Forfatter Skrevet Mai 11, 2014 Jepp det høres bra ut, stavekontroll skal vel i utgangspunktet hjelpe oss å skrive riktig men det ender ofte med at vi selv må passe på at telefonen skriver riktig
Aquarius Skrevet Mai 12, 2014 Skrevet Mai 12, 2014 Jeg hørte ingen forskjell eller merket forskjell etter skifte. Oljen var dog litt mer gråaktig. Dette var på ca 230kkm. Nå hadde jeg vesentlig svakere motor da, så mulig du har mer slitasje og annen farge. Har akkurat skiftet diff olje også. 2000 mod E46 318i kjøpt nov. 99 - 85k km. Samme her - svart litt gråaktig hinne når oljen får stått litt. Ingen lekkasjespor på diffen, men var sikker på at det har kommet inn litt fuktighet. Kan det være kondens? Ja jeg er litt spent på hvordan den ser ut, min bil har gått 300kkm. Ser på regninger jeg har når jeg har hatt inspeksjon 2 så står det at alle væsker er kontrollert. Har vel dog en mistanke om at det er nivået som sjekkes og ikke tilstanden. Som du sier så regner heller ikke jeg med at jeg kommer til å merke noen forskjell men greit å vite at olja er ny og blank. Samme her, men pluggen på diffen har garantert aldri vært åpnet. Tappet ut 0,95 l gammel olje og fylte på 1,1 l ny Castrol Syntrax 75W-90 Longlife. Her er gammel (t.v.) og ny (t.h.) olje. Også dette skal være "lifetime oil" som ikke skal skiftes!
Hpi Skrevet Mai 12, 2014 Forfatter Skrevet Mai 12, 2014 Ja det var jo en god forskjell ja, "Lifetime oil" er stadig like vellykka både på automatkasser såvell som på bakakslinger ser det ut til Er det skiver på tappe og fylle pluggene og bør de isåfall byttes ved oljeskift for å få det skikkelig tett?
Aquarius Skrevet Mai 12, 2014 Skrevet Mai 12, 2014 Ja det var jo en god forskjell ja, "Lifetime oil" er stadig like vellykka både på automatkasser såvell som på bakakslinger ser det ut til Er det skiver på tappe og fylle pluggene og bør de isåfall byttes ved oljeskift for å få det skikkelig tett? Byttet på manuell kasse også, den oljen var verre!!! Bestilte nye plugger (33117525064) med 14mm sekskant spor samt pakninger (07119963355) til min - for sikkerhets skyld. Pakningene fikk jeg ikke brukt, for pluggene var levert med en liten grønn gummi o-rings pakning. Delenumre er fra GS. Veldig grei jobb. Om du benytter Castrol oljen, kjøp en slangestump som passer på helletuten. Veldig enkelt da å presse oljen inn i diffen. 1l er ikke nok, så når den første flasken er tom - bytt flaske og fortsett å fylle til det renner ut av påfyllingshullet På min gikk det på 1,1 l. Kjøpte en 500ml stål sprøyte/pumpe på Biltema. Ga opp denne etter bytte av girolje. Utett leamikksak som medførte et oljesøl uten like.
Trond H. Olsen Skrevet Mai 12, 2014 Skrevet Mai 12, 2014 Det bmw anbefaler er jo ls oljen til castrol 75w-140. Den er anbefalt til alle differ både med og uten sperre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå