Gå til innhold

1983 E30 - Godkjent ombygd! Selges..


Anbefalte innlegg

Ettersom jeg skjønte så var ikke hjernen med, men jeg får alltids noen til å koble den vekk hvis det skulle være sperre på den :)

Sent from my iFøn using Tæpætålk

 

 

hvorfor m52 og ikke m50?

 

og tipper du hadde kommet meget billigere unna på privatmarkedet  enn koed :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor m52 og ikke m50?

 

og tipper du hadde kommet meget billigere unna på privatmarkedet  enn koed :P

 

Så på alle m50b25/m52b25 som koed hadde inne, og det var denne jeg "følte" mest for. Verre var det ikke :P Nja, synes ikke 5132kr var så ille for motor som hadde full servicebok og var godt vedlikeholdt (husker ikke km-stand men) :P + frakt da så klart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver å skal bestille noen deler til motoren..

 

Men er litt usikker på når jeg skal bestille multireim..

Her er bilde av motor i front, mangler reimhjulet på servopumpa, det er jeg klar over. Men mangler ikke jeg et hjul til, over dynamo?

 

Har jeg hydraulisk strammer eller fjærbelastet? Greier ikke å finne det ut på nettet via bilder..

 

post-51103-0-36265000-1438461329_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde antagelig siste turen med M20 motoren i dag. Begynner å dra seg til med deler og div..

Har gjort avtale med det meste og skal hente mye av det i helga. Venter på svar angående når hjernen blir sendt, fjerna ews og er chippa.

Har igjen en uke ferie som jeg hadde tenkt til å ta hjemme på Hadeland i garasjen til onkel, så det blir litt fortgang i det når jeg først begynner ;p Så ny motor skal være i bilen før sesongen er over ihvertfall :)

Håper jeg x)

post-51103-1438884492418.jpg

Sendt ifra iPhone via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom mere deler i dag. 

 

Fikk bunnpanne, peilepinne, sil osv fra en på forumet..

 

post-51103-0-48884900-1438973060_thumb.j

 

Og en pakke fra Koed. Det meste er serviceting til ny motoren.. Oljefilter sett, tennplugger, bunnpannepakning + div andre pakninger og o-ringer, vannpumpe, termostat ny reim, reimhjul til servopumpa og E28 535i motorputer :P

 

Tenkte det var greit når motoren først er ute. Og har jo ingen peiling på hvor lenge den har stått lagret hos Koed, så er vel like greit å få bytta det uansett :)

 

Glemte så klart div ting, men regner jeg må bestille en del ting etterhvert uansett som kommer opp :)

 

Hente girkasse og div + mellomaksel i morra. Og da er det ikke mye som mangler for å begynne :mrgreen:

 

post-51103-0-08147700-1438973080_thumb.j

post-51103-0-29986800-1438973081_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
  • 3 weeks later...

Noen som har vært borti eller vet om noen som har montert KOED sitt M50 manifold i e30?

Synes ikke prisen er sånn halvgæli, og jeg som ikke har noe særlig verktøy til kapp/sveis kjøper glatt det her om det passer bra... Setter pris på om noen har erfaringer å dele :)

m50e30manifoldkoed.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 17.4.2016 at 23.39, Toastjern skrev:

Noen som vet om andre alternativer til e30 325ix BKF som passer? Er ikke så lett å få tak i : (

Evt noen som har diameter mål på andre så jeg kan få målt meg fram til om det passer? 

er en på e30 kjøp/salg som la ut facelift ix bkf for salg nå idag så jeg,

jeg har brukt e34 dobbel bkf med hell på m50 ombygg før selv.

kjører e39 grenrør på banebilen jeg, men måtte noe smått sveis til da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sendt han en PM, takk for tipset. Den trenger vel ikke noe tilpasning for å passe? Kan jeg bruke hovedsylinderen fra min bil på 325ix bkf'n?

Hmm, åssen er den i forhold til 325ix bkf, like stor ?

Ja, nå har jo ikke jeg lett tilgang på sveis.. Så minst mulig av det. Går ihvertfall ann å tilpasse røra på den ifra koed i garasjen her også ta de med å sveise en annen plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...