GĂ„ til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Har en E91. Har til nÄ kjÞrt med orginalfelger. Har riktignok 225/50-16 dekk pÄ, og det funker synes jeg.

Fikk nylig tak i et par 17" felger, style 188 - 8" foran, 8,5" bak.

Men, sÄ tok tvilen meg. Skal jeg kjÞpe nye dekk og sette pÄ disse felgene, eller gi f....

Har i sÄ fall tenkt Ä sette pÄ Continental Sport Contact 225/45-17 og 255/40-17 (ikke RFT).

Ønsker ikke Ä bli plaget med mye sporing, noe jeg ikke er i dag.

Sportsunderstell pÄ bilen.

Synspunkter mottas med takk!

Skrevet

Kommer like mye an pÄ dekktypen man setter pÄ om det sporer eller ikke. Selv har jeg 23535 og 275/30 19" Nankang dekk pÄ min E91. Og den sporer minimalt. SÄ ang. dimensjonen sÄ er det ingen fare, vil heller hÞre om synspunkter pÄ dekktype/merke. SÞk litt her inne. Finnes masse trÄder om dekk for tiden.

PS: anbefaler IKKE Nankang altsÄ. 

Skrevet

Har alltid hatt forkjÊrlighet til Conti dekk av en eller annen grunn. Ganske runde i kantene, sÄ jeg hÄper det vil fungere.

Bilen vil jo bli mye finere da, hÄper jeg :-)

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Skrevet

Har samme bil med smme dimensjon M sport. Tidligere sto det pÄ org bridgestone potenza re050 rft. De sporet voldsomt sÄ jeg var pÄ jakt etter bedre. Kom fram til at Pirelli Pzero RFT er de greieste av RFT dekkene og beste mtp blant snnet sporing. Er kjempefornÞyd og merker stor forskjell. De henger ekstremt og, de leveres standard til blant annet X3 og porsche 991

Skrevet

Nei, 8,5. For eksempel 17" m-sport felger til E90/91; osv er 8" foran og 8,5" bak. Dekkdimensjon foran 225/45-17 og bak 255/40-17.

Skrevet

synes bare det hÞrtes bredt ut.   fÄr rette dekksider da iallefall : )    trur ikke dette bÞr spore om alt av foringer er ok iallefall : ) 

Skrevet

Ganske sÄ rette ja. Vedr foringer: bilen gÄr i alle fall som pÄ skinner pr dags dato.

Skrevet

Takker for innspill. Har bestemt meg. GÄr for nye Conti Sport Contact. FÄr dekkene i neste uke.

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere

Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nÄ
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...