Gå til innhold

Har montert M50 b25 innsug på min M52 b28

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å borre hull i gasspjeld resulterer vel bare i at en får luft igjennom selv med spjeld lukket, feks for å få tomgange uten tomgangsregulator, høres ikke særlig lurt ut.

Det du må gjøre er å få gasspjeld tett intill innsuget, antar at du vil bruke m52 spjeldet ditt, da må du enten få lagt en adapterplate og bruke pakining på begge sider av den, eller få tak i spesialpakning som er dobbel bredde, dette pga. av at m52 spjeldet har pakningssporet på sin side, men ikke på innsuget. Omvendt på m50.

Google forteller deg alt du trenger å vite

Skrevet

Det har jeg gjort,alt er montert på bil og fungerer bra,leste bare en plass noe om og borre opp gasspjeld for og få mer dreiemoment på lavt turtall??

Skrevet

Så det er bare tull da?

Nei, man vil få mer luft inn i motoren, så helt tull er det ikke.

Men dette er ikke noe du kan gjøre selv for å si det slik, eller borre opp kan du gjøre selv, men nytt spjeld og stanga den står på er deler som må etses ut etter som jeg har forstått, var en kar borti England som gjorde det for meg, men er en stund siden nå, så husker desverre ikke navn

Skrevet

Er det noe å hente på dette innsug+gasspjeld bytte? :)

Her kommer du til å få masse forskjellige svar, noen mener ikke det mens andre mener det.

Selv synes jeg at min er litt freshere ja, men i tillegg til innsug + større gasspjeld så har jeg også optimert hjerne, samt grenrør.

Mistet litt bunndrag men ikke noe nevneverdig, kan fint ligge i 80km/t gjennom nesten hele Bømlafjord tunellen i 5 giret, må gire ned til 4 helt på toppen men den er ganske bratt.

Den drar bra fra rundt 3-4 Rpm og stopper ikke før ca 7000, orginalt er vel sperren på rundt 6, sjelden jeg er over 2-3000 anyway.

Skrevet

Ja har drevet å søkt litt rundt på nett å funnet mange forskjellige svar som du sier. Men de som i tillegg har optimalisert ecu virker stor sett fornøyde. Brukte du m50 spjeld også, eller kjøpte du kit med spjeld?

Skrevet

Bruker ikke M50 spjeld, det passer ikke, man bruker det orginale spjeldet, men det må borres opp, jeg fikk tilsendt ett Spjeld fra England og sendte mitt gammle i retur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...