Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hvorfor jeg har fått kombinasjonen med M-pakke og kupevarer.
Slik jeg forstod det var den en drifstoffslange eller avgassystem fra kupevarmeren som kom i veien for grøftelysene. At BMW har problemer med dette og at noen kombinasjoner ikke er mulig forstår jeg, men da må en informer om dette. Slik det er nå har jeg bestilt og "betalt" full pakke og ikke fått levert som forventet.

Skal bli artig å se hva Jæger kommer opp med løsninger nå, for jeg antar de ønsker resten av oppgjøret.

Skrevet

Ser på den tyske konfiguratoren at man kan velge kupevarmer og m-sport, og da vises den uten tåkelys. 

Skrevet

Ting har gjerne blitt oppdatert siden jeg gjorde bestillingen, og det er jo bra.
Problemet er som sagt ikke at BMW har problemer med en del av kombinasjonene, men at de ikke har opplyst om dette.
Jeg en fått beskjed og blitt informert mens en fremdeles hadde et valg hadde jo saken vært helt ulik.

Uansett håper jeg Jæger ser ansvaret sitt og kommer med en løsning/løsningsforslag.

Hva tror dere om ledstripen som vist lengre oppe?

Skrevet

Jeg synes slike løsninger virker noe jalla ut, og ville først og fremst forsøkt å montert originale tåkelys. Om det skulle vise seg å være totalt umulig (jeg tror det går fint), ville jeg latt det være slik det er. Tåkelysene spiller ikke så stor rolle lengre, og bilen ser vel så pen ut uten.

Jeg hadde derimot forventet en økonomisk kompensasjon for dette.

Skrevet

Er egentlig enig med deg her....
kan fort bli jalla, og det ønsker jeg ikke.
Får avvente om det er mulig med orginale og om ikke komme til en økonomisk løsning med Jæger.

Skal holde dere oppdatert med svar fra Jæger :)

Men over til det positive. Bilen er en DRØM å kjøre og det nye instrumentpanelet (ekstrautsyr) er helt nydelig :)
Gleder meg stort til nye felger som kommer om en uke til ti (BBS har produksjonsproblemer med CH-R 10,5x20).

Vurderer også en aldri så liten senk, men få løsninger på dette. GS har en mulighet med ac schnitzer, og de kan mulig gjøre hele jobben.
Leverer da inn bilen på BUD i sommer (skal til området uansett da).

Konklusjon: Selv uten grøftelys er dette en drømmebil :)

• 3 months later...
Skrevet

Heisan,

Jeg har akkurat henta meg en BMW 520D F11 med m-sport og dieselvarmer. Har ikke fått på tåkelyse jeg heller, men det blei jeg informert om av selger på BMW salongen i Skien. 

Her er linken på de originale kjørelysa: http://www.bmw.no/no/no/owners/accessories/accessoryfinder/finder.html?proDsId=5151

Jeg har sendt spørsmål om pris, men ikke fått tilbakemelding enda...

Har også sett litt på denne linken:

http://www.reservedeler-online.co.no/bmw/5-touring-f11/33773/10540-takelyskaster-innsetting

Vet ikke helt hvordan det er å bestille noe fra denne siden da...

Skrevet

Heia

Er klar over at de originale ikke passer (selv om noen mener de skal få det til).
Etter litt tid synes jeg bilen kler å være uten grøftelys, så jeg har sluttet å lete etter løsninger.
Er jo slik M5'en er :)

Uansett, 
Etter mye frem og tilbake med forhandler dukket det opp en grei daglig leder.

Jeg hadde ønske om senk på 30mm rundt om, og forhandler gjør dette nå gratis inkludert hjulstilling og programmering slik at det for min del bare er å vise bilen hos biltilsynet etterpå.

Ikke helt opptimalt, men jeg er fornøyd :)

Bildet av bilen etter senk blir helt klart postet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...