Gå til innhold

Grøft-/kurvelys (DRL) på F10/F11 med facelift

Jan Christian Huus
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått levert ny F11 med facelift.
Denne er uten kurvelys og lurte på om noen andre har ettermontert lys her?
Har søkt litt på nettet, men finner nada :(

Kan fint bruke både LED-stripe og/eller tilsvarende som er på modellen før facelift. Gjerne DRL.

Ideer eller innspill noen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe :)
Er jo nesten tilsvarende motor i disse!

Er litt usikker. Er litt barskt uten, men synes det skal være kurvelys på en BMW også.
Vurderer denne kombinasjonen.

http://www.schmiedmann.no/5_serie/f11/reservedeler-lykter-varmeapparat_og_coupe/lykter_og_blinklys_inn_utvendig/side1.htm#1938965

http://www.ekstralys.no/products/led-bmw-f10-spesial-drl-kjorelys-bmw

Bilder er vedlagt.
Siste bildet er av fronten slik den er i dag....

post-81023-0-32849900-1401275111_thumb.j

post-81023-0-30405300-1401275119_thumb.j

post-81023-0-71458100-1401275344_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering

Masse diskusjoner med Jæger i Bergen hvor bilen er solgt.

Fikk denne tilbakemeldingen: "med kupevarmer så forsvinner tåkelysene, dette ble en utfordring etter facelift på 5-serie."

Jeg forventet tåkelys levert og mener selv at en slik bil skal ha tåkelys. Dette er en del av "identiteten" til en BMW (etter min mening).
Jeg ble aldri opplyst om at tåkelysene ble fjernet om jeg ville ha kupevarmer. Har også sjekket bilkonfiguratoren til BMW i ettertid og heller ikke der kommer det opp varsel når en velger kupevarmer at tåkelysene blir fjernet. Og helt ærlig, jeg hadde ikke betalt over kr 13000 for kupevarmer om jeg var klar over at dette gjorde at tåkelys ikke ville blitt levert. Levering av kupevarmer var noe selger mente vi burde ha rett før signering av kontrakten og var i utgangspunktet ikke noe vi skulle ha med en gang.

Grunnet en kontantoverføring på kr 100 000,- som ble stoppet i nettbanken skulle jeg i disse dager opp til Jæger for å betale restbeløpet. Har flere ganger bedt de om løsningsforslag på tåkelysene, men ingen forslag enda. 
Det hele endte opp med at jeg har holdt tilbake kr. 20 000,- av kjøpesummen frem til vi blir enig om en løsning (ihht til forbrukerkjøpsloven).

Per nå er jeg svært skuffet over Jæger sin måte å håndtere dette på og en del av gleden av nybilkjøp forsvant for min del :(

Da vet dere ihvertfall hva som skjer om en bestiller kupevarmer på nye 5-serien heretter. Ingen kurvelys.....

Hva synes en om denne løsningen?
Om en LED DRL monteres inntil dekselet burde det kunne se brukbart ut kanskje. 
Ligner litt på Hamanns løsning, men med kun en LED-stripe...

post-81023-0-18620900-1401809100_thumb.j

post-81023-0-53252500-1401809115_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg vet akkurat hva som forårsaker dette ser jeg ikke bortifra at det er mulig å montere de originale tåkelysene, til tross for at det er "umulig". En annen bruker her inne har en tilsvarende bil, med kupévarmer, men uten M-pakke, for det ikke var mulig. Som man ser her, så er jo ihvertfall det mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle ikke forundre meg om det er mulig selv om Jæger/BMW sier det er umulig. En bekjent hos GS Bildeler skulle sjekke dette. 
Men jeg reagerer på hvor enkelt Jæger avfeier at de har et ansvar her....

Nå i ettertid er jeg svært glad for at en del av overføringen min ble stoppet og at jeg nå har mulighet til å holde igjen en del av kjøpesummen.

Vet du hvilken bruker her inne som fikk ordnet dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han fikk ikke ordnet det, men han fikk ikke bestilt M-pakke grunnet kupévarmer, noe du har fått til. Han fikk derimot beholde grøftelysene sine. :)

Brukeren er johnja, og tråden finner du her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men han ble informert på forhånd om M-pakken antar jeg..
Det er egentlig det som er problemet her. Jæger har bare kjørt på uten å informere om at ting som skal følge med plutselig gjør det (selv om en betaler for det også)...
Jeg hadde fått info kunne jeg tatt et valg. Kupevarmer og ikke LED-lys, eller LED-lys og ikke kupevarmer (og ikke betale noe ekstra).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig, det juridiske er ikke min sterkeste side, jeg tenker mer på det tekniske.

Mest sannsynlig har ikke jæger hatt peiling selv ang. dette ved bestilling, men det er jo ingen unnskyldning.

Du kan jo trøste deg med at du har fått "M550d-look". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I januar 2014 prislisten står det at det ikke er mulig med denne kombinasjonen (link), mens det er mulig i mars 2014 prislisten (link).

Det burde derimot stått "- Ikke i kombinasjon med 5A1" e.l.

Jeg ser for meg det er et eller annen luftinntak e.l. som gjør dette, og de da har løst dette ved å fjerne tåkelysene nylig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...