Bmw Mathias Skrevet Mai 30, 2014 Skrevet Mai 30, 2014 Hei! Finn.no er ein skummel plass å vera innpå når ein finne ein bil mann bare må ha, så mann egentlig ikkje har behov av å ha. Har so ein del andre litt for mange bila, men ein e30 må eg ha. Var å henta ein rød E30 325i 1985 mod i nærheten av Kristiansand, lite stykke utforbi. Suste ner ei helg, skreiv kontrakten å betalte omtrent før eg hadde sett bilen og var plutselig på vei heim! Fant fort ut at den fjuska, og gjekk dårlig på tomgang. Det var minste problemet, det største var vel at den lakk bensin om du fylte over 20 ish liter. Litt dumt når ein fyller full tank.... Bilen stod også på sommerdekk, som gjør kjøring på snøføre spennande! Bilen kom heil heim, og begynte å gå øve den skikkelig! Negativt: - Begge kanalane er boss og må skiftast. - Bakskjermer er boss og må skiftast. - Rusta av feste til eksosen. - Tikka litt unødvendig masse. - Går uffatelig fett. - Speedometer kommer å går når det passer seg. - Temp måler viser at motoren har solas tempratur. Positivt: - Ny lakkert for 4-5 år sio. - Gule koni og ukjent senkesett. - Skikkelig rustfritt grenrør. - Ein skog med deler i gabasjerommet!! - Motor har vert overhalt ein eller annen gongen. - Veldig heil å fin innvendig. - Sorte lykter rundt om. - Forholdsvis nye bremsa. - Shortshift. Så alt i alt er dette ein ok bil for pengane! Deler som låg i gabasjerommet: - Schrick 288 kamaksel (ny). - Komplett slipesett. - Nye vippearmer. - nye bakskjermer. - masse klips til alt mulig rart! Har fått fiksa litt, og litt vil bli fiksa. Detta blir ikkje hovud prosjektet mitt, og ting komme til å ta tid (TTT). Har fiksa til no: - Fått justert LMM til at bilen ikkje lenger går fett. - Bytta olja og filter. - Montert musikk. - Portet topp og ny kam samt vippetøy.
Bmw Mathias Skrevet Mai 30, 2014 Forfatter Skrevet Mai 30, 2014 Sånn her justerte eg LMM: Bare justerer spenne på fjøra. Har ingen ide om AFR-en no, men hørtes bedre ut og er snillere på bensinforbruket:
Bmw Mathias Skrevet Mai 30, 2014 Forfatter Skrevet Mai 30, 2014 Toppen trenge ein fiks, og har fått gjort dette på eit skikkelig verksted! Portinga har eg utført sjølv, ein gong må vere den fyste med alt! Før eg begynte på eksos sida:Mens eg holdt på:Slutt resultat av eksosen:Innsug etterpå bilde:Litt bilder fra montering og sliping av ventil seter og ventiler: Ventiler har fått litt extra vinkler og har eit ventil bilde som er blitt meget bra! Kvart einaste sete er slipt med extra vinkler, og sentrert etter kvar og ein styring! Topp klar
tommyheimberg Skrevet Mai 30, 2014 Skrevet Mai 30, 2014 Følger med!, flere bilder av bilen hadde vert gøy! Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Bmw Mathias Skrevet Mai 30, 2014 Forfatter Skrevet Mai 30, 2014 Da heite gabasjerom Skal få fiksa noke bilde! Håpe på å få ting sammen imoro!
Bmw Mathias Skrevet Juni 1, 2014 Forfatter Skrevet Juni 1, 2014 Har fått den sammen, bilen starte og ingen ventila har kresja endo, har kunn hatt 5500rpm til no. Prøver å vera litt snill i begynnelsen. Blei litt meir hissig, og kanskje ein liten dæsj med futt! Legger ved noken bilde av bilen også!
drevi Skrevet Juni 1, 2014 Skrevet Juni 1, 2014 Artig prosjekt. Selv satt jeg å kikka på denne og hadde meget lyst på den, men før jeg fikk ringt så sto det solgt på finn.no Ta godt vare på den, denne fortjener det Hiv ut mange bilder:)
Fredrik 90 Skrevet Juni 1, 2014 Skrevet Juni 1, 2014 Denne bilen er faktisk solgt ny i Arendal i Desember 1985 Ta godt vare på denne klassikeren, få vekk det fæle rattet og sett inn ett M-tech ratt i stede
Bmw Mathias Skrevet Juni 1, 2014 Forfatter Skrevet Juni 1, 2014 Ja, den låg ikkje lenge utpå finn, heheh.Er ein del ting som eg har lyst å få gjort som f.eks bytta rattet! Veldig lyst å bygge om til 5x120, då har eg plutselig meira felga å vela mellom! Noken som har ein oppskrift på detta? Har lest ein del rundt om, kommer forskjellige måter å gjera da på. Forslag til billigste og enklaste måte ?
drevi Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 hva er egentlig planen videre? Helakkering m.m. Håper du holder den orginal og at den ikke ender opp som banebil Fredrik 90 reagerte på dette 1
Bmw Mathias Skrevet Juni 2, 2014 Forfatter Skrevet Juni 2, 2014 Bilen er komt heilt sammen igjen no, fått justert ventiler og lufta systemet skikkelig. Har katt her heima... blæææ!
Shattered Skrevet Juni 2, 2014 Skrevet Juni 2, 2014 Følger med, fett! Hvordan er denne for rust, unntatt kanaler og bakskjermer?Hvor mye ga du?
Bmw Mathias Skrevet Juni 2, 2014 Forfatter Skrevet Juni 2, 2014 Den er veldig bra egentlig. Har begynt litt i skøytane i motorommet, også er det kanaler og baskjermer som har fått da. Trur ikkje da er so gale for å vera ein 29 år gammal bil Må ta ting etterkvart, har ca 1 million andre ting som må gjerast og prioiterast....heheh
Kimzz Skrevet Juni 8, 2014 Skrevet Juni 8, 2014 Ja, den låg ikkje lenge utpå finn, heheh. Er ein del ting som eg har lyst å få gjort som f.eks bytta rattet! Veldig lyst å bygge om til 5x120, då har eg plutselig meira felga å vela mellom! Noken som har ein oppskrift på detta? Har lest ein del rundt om, kommer forskjellige måter å gjera da på. Forslag til billigste og enklaste måte ? Du kan jo evt. kjøpe spacer fra Manton.se billig å fin å handle med Sparer deg mye arbeid da vertfall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå