Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.


 Share

Anbefalte innlegg

Glimrende! Det er en gave fra meg. Det var et par klips som var knukket, så jeg hadde ikke gjort annet enn å kaste de. Men de sitter helt perfekt.

Men nå skal du høre. Jeg har nytt panser til M5'en liggende hos schmiedmann. Der har det faktisk stått i 2,5 år. Når jeg lakkerer det så har jeg orginalpanseret fra M5'en du kan få til en meget vennlig pris også. Finnes ikke rust, bare noen stenspruter hist og her. Egentlig ikke vits å skifte panser, men siden jeg har et nytt jeg ikke får levert tilbake, lakkerer jeg heller det enn det gamle.

Håper du får en helt glimrende ferie sammen med din bedre (?) halvdel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei! Gave?! Vet ikke helt om jeg har gjort meg fortjent til det, men tusen takk! Nyrene var perfekte i mine øyne, hevet utseendet på bilen med opptil flere hakk :wink:

 

Panser! Jeg kjøper mer enn gjerne panser av deg, det hadde dessuten vært en glimrende anledning til et aldri så lite vestlandseventyr! Eller noe? Ferien var superfin, men jeg er nok ikke noe hotelltype, får liksom ikke helt roen i store bygg med masse små rom. Vi funderer forøvrig på å kjøre E36krigeren en tur nordover rett over helga, som en slags siste reise før den får EU-dommen. Og! I August leier vi oss et feriehus i Tyskland, vel det er nå ihvertfall planen.. Jeg er arbeidsledig fra Juli, så for meg hadde det ihvertfall vært knall!

 

E46'en koste seg i Danmark, slenger ut et bilde jeg fant på PC'en:

 

IMG_2055_zps5f05c941.jpg

 

Stilig fengsel i bakgrunnen, måtte teste prekestolen:

 

IMG_2046_zpse7c14c41.jpg

 

 

 

Bilen fungerte kjempefint hele turen, kunne ikke vært mer fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ca "ny" værbitt bil er nå EU-ok. Skilter kommer, forhåpentligvis 1.Juli :D

 

DSC_0154_zpsxiybbsrt.jpg

 

 

 

 

Det er jaggumeg best for'n, nå har'n stått inaktiv ALTFOR lenge!! Håpet er å drasse med meg denne til alt fra Røst til Tyskland iløpet av sommeren/høsten. Nekter'n, da blir det pryl!!


(Mulig jeg er noe streng) :D

 

 

 

Edit: Suste forresten til Hamar og handla ny vannpumpe, reimer og 17" M5 replicaer med splitter nye dekk i går. Før bilen blir med meg på tur skal den få følgende:

Ny vannpumpe, reimer, termostathus, radiator og diverse innsugsgummi.

Ja, og sportsetene jeg har hatt stående i evigheter da! Rust vil jeg også begynne på, men da prioriterer jeg nok uskrudde deler, dører o.l får bare ha litt skabb foreløpig. De kan byttes.

Da er spørsmålet, skal jeg virkelig ditche 16" til fordel for mer ungdommelige 17"? Jeg har egentlig ikke lyst. Ikke med det første ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, tusen takk! Ja, det håper jeg virkelig. Nå er ca alt i understellet nytt, det er jo litt herlig sånn egentlig :) Hjullagre, bærearmer, dempere/fjører, bremseskiver, klosser.. Hvis man virkelig myser kan en NESTEN få følelsen av å kjøre ny bil nå. Ja, også går motoren fløyelsmykt. Ca heelt stille på tomgang, forrige 523i'en min gikk litt "hardere" av en eller annen grunn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Je får sjå! Er litt stilig å kjøre gubbestilen og, må nok innrømme at jeg begynner å sette pris på duvende kjøreegenskaper..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

..

 

 

 

Nei! Jeg fatter ikke hva som feiler meg, dette blir litt som å plutselig innse at en ikke liker Taco læll! Helvete! Jeg mener.. Jeg har drømt om en myk/duvende bil i årevis, nå er drømmen realisert.. Men.. Det er så uvant.. Veier som vanligvis gir meg godfølelsen gir meg nå mest lyst til å grave frem redningsvesten. For ikke lenge siden opplevde jeg Stena Saga i storm over Skagerrak, det er det nærmeste jeg kommer å beskrive hvordan det er å kjøre usenka E39 med ballongdekk.  \:D/

 

 

Jeg prøvde å introdusere tanken om en liten smule senk til fruen i stad, men mtp blikket hun sendte i min retning innså jeg at det er out of the question.. Jeg får bare prøve å bli vant til det, om noe blir det ihvertfall finfint til vinters! Tenkte prøve 17" på bilen ved neste mulighet, men jeg vet neimen ikke om det blir fint på usenket E39?

 

Noen som trenger 17" med nye dekk? :lol:

 

 

Også var det E36'en da, jeg står ved en korsvei her. Alternativ 1 er å avskilte den og få sveiset rusta med tid og stunder, alternativ 2 er salg. Jeg kunne jo ribba den og levert den på skroten før 1.Juli og fått igjen 4500,- men huffamegen! Det hadde vært som å demontere katta før jeg leverte'n hos dyrlegen for sprøyta. Funker ikke på noensomhelst måte! ;-)

 

I dag betalte jeg omreg og bestilte nye skilter til E39, det nærmer seg noe! Bare det å kunne mate ut etpar gir i E39'en for å høre 6'eren synge, det er så herlig! Da får jeg heller leve med høyt forbruk og kjøregeenskaper som fordrer bruk av fendere ved parkering.

 

Vi skal ikke få til et lite treff da, folkens? Hadde vært superkult å møte bimmersfolk, jeg kan tilogmed kjøre E36 så dere slipper å være redde for å møte opp i den mest værbitte bilen :D

 

 

Ja, forresten.. Jeg ringte Gjensidige for å øke kjørelengden på E46'en hvorpå karen i andre enden mente at jeg kjørte så mye bil at de godt kunne gi meg 4000km ekstra helt gratis.. Det sier vel litt om hvor mye jeg kjører :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo oppnåelig ut, da har en jo tid til å finne ut hvor/når/hvem/hva :)

 

Kanskje det kunne vært en fin mulighet for folk med litt mer slitne biler å delta på noe annet enn spinning bak Essoen? 


Edit: Fine biler er jo selvfølgelig bare en bonus, jeg diskriminerer ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hamar er jo superfint da, burde være mulig å få med en bråte folk dit :) Jeg er åpen for forslag, hadde vært stilig med noe avslappet og jordnært! (jordnært, hehe)

 

Hamar har jo Pizzanini, tidenes beste pizza! :D

 

Mitt drømmetreff må være et treff der en får muligheten til å oppleve bilene på veien, altså en sittepåtur. Da tenker jeg ikke tullekjøring o.l, men i mine øyne er det ganske kjedelig å se på parkerte biler kontra å sitte på en liten runde. En får et helt annet perspektiv på bilens "sjel" og samspillet mellom fører&maskin ved å være med når dem gjør greia si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo er vel mulighet for å kanskje få lov til å stå på vikingskipet, på parkeringa der. I forrige helg så var det jo Hamar Burnout-show der, så at det er mulighet for noe kjøring der nede, kan jo også være mulighet for å kjøre en tur i nær området for de som vil det. Hadde jeg vært et år eldre så skulle jeg fiksa et treff hvis interessen er der, men funker litt dårlig når man ikke er 18 engang.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...