Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.


 Share

Anbefalte innlegg

Perfekt! Takker og bukker for hjelpa uansett utfall :)

 

 

Så.. Tirsdag var skiltdagen.. Dagen jeg har sett frem til siden Februar! 

Jeg må innrømme at jeg faktisk hadde litt liten gutt før juleaften følelsen, det er noe med å se resultater av noe man legger litt innsats i! Helt ærlig, jeg er veldig halvhjerta når det kommer til det meste.. Jeg brenner for mye rart, men jeg har liksom aldri tia til å holde meg på ett og samme spor over tid :oops:

 

 

Bil derimot, det er unntaket!

 

Nok vås, gjett hva jeg snubla over på Finn rett før jeg gled inn i drømmeland?

 

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49685349

 

 

Jammen, i huleste da! Dagen før jeg får skilter finner jeg altså gamlebilen tilsalgs på Finn! Etter så mange år, hvorfor akkurat NÅ!?!?

 

 

Skal sies at selger nok har en noe kreativ vinkling på hva denne bilen er og ikke er. Bilen er lik seg selv ihvertfall, kanskje ikke rart ettersom han jeg solgte den til ikke kan ha kjørt noe særlig mer enn 5000km.

 

 

Uansett, jeg får bare prøve å glemme bilen. Hadde selger virket oppegående kunne ting stilt seg i et litt annet lys, da hadde jeg nok ihvertfall tatt turen og kikka på'n :)

 

Nei, jeg får klare meg med Murmansk editionen min! Over til den, skilter!

 

DSC_0191_zpsnevxabbo.jpg

 

Nå er'n ifølge kongen og Erna trafikksikker! Har Angela Merkel et ord med i laget og? Itte veit je, den er ihvertfall lovlig!

Observasjoner etter en haug tilbakelagte mil:

 

- Finner ikke knappen for vindusheis, uvant at den er sitter i dørsida.

- Gasspedalen er treg, glir ikke smooth hvis du skjønner. Dette fører til noe kenguruaktig kjøring i ny og ne. Noen opplevd det samme?

- Det er faktisk litt herlig med myk bil og, i dag hadde jeg et ærend inn en skikkelig ødelagt krøttersti, veldig behagelig å bare flyte over det som var av hindringer!

- Den bruker faktisk ikke så mye bensin som fryktet, heldigvis!

- Deilig med AC! :D

- Jeg trenger egentlig bare 1 låt i denne bilen:

 

 

 

Ja, og sist men ikke minst; etter en komfortabel biltur der fruen ca sovna valgte hun å trekke tilbake alt hun har sagt om bilen. Om noe var det enda bedre enn å få skilter :lol:

 

Planene fremover er å få bukt med endel smårust samt å rive ut teppe for å putte inn nye hmm.. Sånne.. Plastdingser i gulvet. Kjølesystemet skal dessuten som tidligere nevnt få en makeover da jeg ikke klarer å få noe vettug informasjon om når f.eks vannpumpe sist var skiftet av tidligere eier. (Ikke at jeg har prøvd sånn kjempehardt i det siste, tror han ble litt lei meg etter 2mnd med masing for å få dokumentasjon han lovde å sende meg)

 

Vår første "ordentlige" tur med bilen går forøvrig til Geiranger, forhåpentligvis innen rimelig kort tid. 

Dett var dett, håper ingen leste seg gjennom hele greia, isåfall; unnskyld :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk.. Jeg gir opp.. Noen som er litt mer ræseraktige i ETK som kan hjelpe meg med å finne ut delenr og hvor mange gummi"propper" jeg må bestille til gulvet i E39'en?

Tenker å bytte samtlige i gulvseksjonen, men finner fjasan ikke noe fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ihvertfall gass + acs-wire på tur! Skal bli herlig å bli kvitt av/på gassen. Prøvde også å handle inn gummi"proppene" som sitter i gulvet, men fjasan heller! Jeg er ikke venn med ETK! Hvor mange jeg trenger og hva delenr er, bare det å prøve å finne ut av det gjorde meg så frustrert jeg jeg måtte dælje litt volleyball i kveldingen. Wilson er god å ha enkelte ganger :D

 

Ja, også prøvde jeg å bytte skiltlys da, fjasan heller! De sitter jo fast, ikke sjans i havet uten å knekke dem.. Får prøve i morgen, nå var det litt nok. Rart det der hvordan småting kan være så sykt knotete enkelte ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder! Jeg vil ha bilder av blank bil! :P Jammen, Geiranger hadde jo passet perfekt! Vi har jo en cruiseskipnaturspottedate!


(Ja, også vil jeg veldig gjerne hilse på E39'en din da, jeg har faktisk aldri opplevd hverken deg eller en E39 M5 i levende live!)  :D

 

 

Japp, henta felger i dag. Jeg har nok en greie for felger, heldigvis var disse rimelige :)

 

Gjettekonkurranse! Hva kan dette være for noe rariteter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Mtp bredde og innpress (ser ikke for meg du bruker spacere) så er dette 10" bakfelger. Ser ut som 5 eikede felger med bra kant, så jeg er litt lysten til å svare azev a? Evt borbet. :)

Bilder kommer når bilen kommer ut av garasjen. Den er ribbet for alt av lister, lykter og emblem, så er ikke mye å se. Har us baklykter å montere. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...