Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.


 Share

Anbefalte innlegg

Haha :) men da er jo valget enkelt :D transporter er da egentlig ingen dum bil. Det er jo veldig godt å kunne ta med seg nesten hva som helst og når som helst, uten å måtte få tak i henger og div :) åssen maskineri sitter det i den? Hvor mye nyttelast kan du ha? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi! Svar jo! Hjelp, det har jeg ikke fått med meg :wink:

 

Transporteren er så fin! Jeg nærer allerede varme følelser for den tross diverse designbrister.. Registerreim f.eks, hvem mente at det var en god idè? Er visst 7år og 62.000km siden den ble byttet her, da er den vel på overtid rent tidsmessig? Huff!

 

Denne brakka drives av en 2.4l NA-dieselmaskinist. 78hk og en litt vel høy? utveksling. Det blir litt masete, derfor større hjul, får vel ned turtallet noe ihvertfall!

 

Maks nyttelast er noe voksne? 1080kg, synes dette er rimelig heftig igrunn.. Da veier den 2800kg, vet ikke helt om den er klar for å dra de 1645kg'ene den har lov til å dra da men.. :lol:

 

Uansett, optimist som jeg er fylte jeg full tank.. Dette gjør en egentlig aldri på billigbiler, men jeg synes den fortjente det :D

 

919000.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern hadde en måken transporter :) eller den var blå da :P men det var faktisk den bilen jeg lærte meg å kjøre med manuell i :D hadde foressten en ørliten tur i en willys jeep ifra 1943 før dette :P Det hadde vært fin bil til deg Nytern! (Jeepen altså) savner den litt :( ble solgt til en tulling i oslo... har du sett den Wicky? Den er grønn.

Nå spora jeg av helt her :huh: ... sporteren, ja! Ikke værst nyttelast da! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ikke tar helt feil, så er det 5år / 90k intervall på regreim på VW. De 5 årene kan du ta med en klype salt, da den holder betraktelig lenger. Så tror ikke du trenger å stresse med den så veldig!

 

Hoi! Da gutser jeg på, i verste fall finnes det vel 2.4l maskinister å få tak i. Følger uansett rådet til Mr Vassbotn, er jo ikke veldig tidkrevende å sjekke om det er slakk i reima :) Takk for svar, pustet litt lettet ut når jeg leste det ;-)

 

Men tenk om den ryker.... det er faali det....

 

Tenk om kometen kommer :(

 

DSC_0077_1_zpsmhflndnu.jpg

Jeg har å en slik :D kongebil! viktig me bbs på slike maskiner.!

Angående registeret, så bare lett på dekslet ved vannpumpen å sjekk etter slakk. Er egentli det som er det verste på disse. :)

 

Hoi, takk for svar! Og jøsses, din har FARGE! Misunnelig! :lol: Er det 18"? Fikk på mine BBS i dag og det ser veldig pinglete ut.. Huff :D

 

 

Hoi, det var mye penger!

Fattern hadde en måken transporter :) eller den var blå da :P men det var faktisk den bilen jeg lærte meg å kjøre med manuell i :D hadde foressten en ørliten tur i en willys jeep ifra 1943 før dette :P Det hadde vært fin bil til deg Nytern! (Jeepen altså) savner den litt :( ble solgt til en tulling i oslo... har du sett den Wicky? Den er grønn.

Nå spora jeg av helt her :huh: ... sporteren, ja! Ikke værst nyttelast da! :lol:

 

Haha, denne lærer ingen å gire. Det kan jeg love deg! Makan til snål girkasse :lol: Willys er meget tøft, hadde gjerne tatt en! Eller to! 

 

 

 

Jeg er inne i en liten krise her, føler det er rett før jeg blir slettet.. Eller, tråden ihvertfall.. Litt lite BMW-materiale, problemet er at BMW'en for det meste står om dagen, orker ikke å ødelegge den med småkjøring og jeg kjører jo i jobb, så da er man jo litt.. Forsynt.. 

 

Kjørte BMW over et fjell og inn i dypeste trøndegokk i går da, en haug mil på nypreppet gjørme/grusvei førte til at jeg lett kunne lagd sement i felgtønnene mine.. Her er rumpa etter turen: 

10703511_1489538574648280_48413958529605

 

 

Yay, et BMW-bilde! Da slenger jeg ut Transporter med nye hjul og! :D

 

10689650_1490001827935288_17405318324801

 

 

Sossete, folka på dekksjappa lo seg halvveis skakke da de innså at disse sossehjulene faktisk skulle pryde transevraket :lol:

 

Større hjul førte forøvrig til at 80 i 5-gir ble 300rpm lavere enn m/org dimensjon. Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg lover! Dette blir det siste ikke-bmw relaterte fjaset i denne tråden. Heretter blir det kun E46-love.

 

Jeg mekka ryggelys i dag/natt. Snakk om stemning når en kan skru inni bilen, fikk med meg hele kjærlighet uten grenser sendinga og fikk rydda opp i endel hjemmemekk :D

 

Stemning! 

 

10426286_1492845987650872_64079332425445

 

Men.. Wow!

 

10683439_1492886467646824_42450390866735

 

BAM!

 

850714.jpg

 

 

Led arbeidslamper, monterte de inni bilen. Ble bra, men jeg må ordne en lystett boks rund de, evt er det jo kjekt å lyse opp varerommet v/behov :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Så var det dette med å svare da! :)

 

 

Ja, bytta 318tds i en fæl Toyota Corona.. Eller, den var kanskje ikke fæl, men jeg orka ikke å gå vinteren i møte med gammel blaut kald blikkboks. Tror JEG begynner å bli gammel igrunn :D

 

E46'en ja, der er jeg forvirra.. Folk vil kjøpe den, men jeg er jo glad i'n, hva skal jeg ellers bruke på langtur? Problemet er at jeg får så utrooolig ferielengsel hver gang jeg ratter den, den har jo mer eller mindre vært på farten i hele sommer (tro det eller ei) så det er utrooolig kjipt å gå tilbake til småkjøring og vas. Derfor kjører jeg Transporter..

Jeg trenger egentlig litt inspirasjon, hva bør jeg gjøre? Har senkeskåler liggende, tenkte slenge på disse neste gang jeg uansett må ha 4-hjulskontroll sånn at den blir jevnere høydemessig.. Dører førerside burde dessuten byttes, byttet jo på passasjersida i vår.. Rust.. En tur til min "nabo" TRF hadde jo vært midt i blinken da!

 

Jo, vi har snø! Det er jo grunn nok til å ratte mer E46 fremover igrunn :D

 

Stickerz, fruen sier at jeg er superharry. Jeg klarer ikke å være uenig. Dessverre.

 

1531610_1497423563859781_902601957463850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...