LK Skrevet Juni 5, 2014 Skrevet Juni 5, 2014 Jeg har byttet fjærer,topplagere,stabstag og bærearmer foran på min E39 97modell. Når jeg var ferdig med dette ser jeg framhjulene peke litt i hver sin retning etterpå. Altså når venstre hjul står rett frem,peker høyre hjul mot høyre. Cambervinkel ser normal ut. Jeg har ikke rørt på styrestagene eller casterstag. Har jo selfølgelig tenkt å ta full hjulkontroll etterpå,men synes det er rart at hjulene står sånn å skræver når ikke styrestagene er rørt? Litt kjedelig å bestille time hvis det er noe som ikke stemmer her.
Eriksen933 Skrevet Juni 6, 2014 Skrevet Juni 6, 2014 Er nok ikke uvanlig at dette skjer.. hvordan var det og kjøre bilen etterpå da? merka du noe forskjell? rattet ditt, sto det skjevt? Men dette er noe de skal justere på 4 hjulskontroll. Original fjærer, Coilovers eller senke fjærer du har montert?
LK Skrevet Juni 6, 2014 Forfatter Skrevet Juni 6, 2014 Jeg har kun byttet "orginale" deler,altså standard fjærer lagre og stagstag. Merket bilen ble ørlite mer nervøs på rattet enn før jeg byttet. Rattet står riktig når jeg kjører,men nå jeg har parkert bilen med rattet rett frem kan jeg se at høyre hjul peker mer mot høyre enn det venstre. Jeg har tenkt endel på dette og lurer på om det kan være fordi kula i bærearmen på høyre siden var veldig slitt i forhold til den venstre. Hadde bilen på firehjulskontroll for et år siden,og den armen var sikkert slitt da også.
Sammyen Skrevet Juni 7, 2014 Skrevet Juni 7, 2014 Tenker det beste er å ta hjulstilling visst du er sikker at du ikkje har montert feile deler eller på feil måte
Haug530D Skrevet Juni 7, 2014 Skrevet Juni 7, 2014 Har du løsnet på demperne? om du har vridd litt på de kan det peke litt ene eller andre veien.
nimitz Skrevet Juni 7, 2014 Skrevet Juni 7, 2014 Mye kan tyde på at demperne ikke er montert på merket. Det vil si at det er et merke på hver demper som skal stå nøyaktig i sporet. Høyre og venstre har ulike merker.
LK Skrevet Juni 8, 2014 Forfatter Skrevet Juni 8, 2014 Har ikke gjort noe med demperne nei,kun byttet fjærer og topplagre. Måtte heller ikke vri eller bryte for å tre fjærbeinet opp igjen i tårnene. Nå står jo ikke kula på bærearmen helt i senter i forhold til fjærbeinet,og den gamle kula var veldig slarkete på høyre siden. Lurer på om det er det som gjør det.
Haug530D Skrevet Juni 8, 2014 Skrevet Juni 8, 2014 Hva mener du med at kula ikke står helt i senter? jeg har selv byttet Casterstag og bærearmer foran for ikke så lenge siden, mener å huske at det ikke var noe å justere på disse stagene.
LK Skrevet Juni 8, 2014 Forfatter Skrevet Juni 8, 2014 Nei,jeg tenker på at sett fra siden så står ikke bærearmen rett under fjærbeinet. Så hvis ikke lengden på bærearmen er helt lik den som stod på vil dette kanskje påvirke spissingen? Er ikke noe å justere på her nei.
Haug530D Skrevet Juni 8, 2014 Skrevet Juni 8, 2014 Jo det kan jo være en mulighet, er det orginale stag du har kjøpt? Det er vel kun styrestagene som kan justeres på E39 mener jeg, samt vri litt på demperne, men det hadde du jo ikke gjort sa du.
LK Skrevet Juni 8, 2014 Forfatter Skrevet Juni 8, 2014 Alle delen er kjøpt på Koed,det var også de gamle delene. Jeg løsnet ikke styrestag eller casterstag nei.
e 39 touring Skrevet Juni 8, 2014 Skrevet Juni 8, 2014 Har vel ikke noe å si om demperen ikke står på merke..er vel bare for å få skåla til å peke utover..demperen er jo sylindrisk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå