Bjørn Kjetil Skrevet Juni 5, 2014 Skrevet Juni 5, 2014 Hei jeg har en bmw e39 530d 2000mod. Km:225000. Problemet er at den starter ikke når den er varm, kun varm. Venter jeg til motor blir kald igjen så starter den. Har sjekket at den får diesel fram til høytrykkspumpa og trykk, det er ok. Tenkte da høytrykkspumpe eller dyse kunne være feilen? Men koblet til tester idag å fikk opp feilkode: 7717 kamakselsensor funksjonsfeil. Kan jo være den som er feilen. Noen som har tips/råd? Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Bayerfun Skrevet Juni 5, 2014 Skrevet Juni 5, 2014 Hei Tror nok du skulle få start selv om kamakselsensoren tuller litt (jeg mener jeg fikk startet min når jeg koblet den fra). Det høres ut som en klassisk dysefeil i mine ører. Har du mulighet til å måle returmengde fra dysene? Går den greit om du starter den på f.eks. silikonspray?
Bjørn Kjetil Skrevet Juni 16, 2014 Forfatter Skrevet Juni 16, 2014 Nå er den vanskelig og starte når den kald også. Har hendt flere ganger at den starter når den er varm også. Men feilen er fortsatt tilstede. Skal prøve å få målt returmengden på jobben snart. Men du mener at det står å drypper etter at jeg har stoppa bil? Er hvertfall ingen stygg dyse lyd fra motoren. Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
gullsakar Skrevet Juni 16, 2014 Skrevet Juni 16, 2014 Høres veldig ut som kamsensor feil. Når du i tillegg du får opp feilkode så ser jeg ikke noe grunn ikke prøve å bytte den aktuelle sensoren du får feil på. Eksos eller innsug. Evt kan det være veivsensor. Kan ofte slå ut kamsensor feil ved en veivsensor feil og omvendt. Min begrunnelse er at jeg hadde helt like symptomer og fikk opp det samme på diagnose.
Bjørn Kjetil Skrevet Juni 16, 2014 Forfatter Skrevet Juni 16, 2014 Har du skiftet på din eller? Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
gullsakar Skrevet Juni 16, 2014 Skrevet Juni 16, 2014 Ja men skal sies at det er en e46 bensiner men symptomene en nokså like. Men hvor de er plassert og sånn i forhold til jobben er nok ikke likt. Men bilen ble normal etter bytte..
Bjørn Kjetil Skrevet Juni 16, 2014 Forfatter Skrevet Juni 16, 2014 Jeg veit hvor dem sitter. Men kan være div andre ting som spiller inn da det er diesel. Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
gullsakar Skrevet Juni 16, 2014 Skrevet Juni 16, 2014 Joda men du har jo lest ut en feilkode på den. Bare det jeg mener. Hvorfor ignorere det?
gullsakar Skrevet Juni 16, 2014 Skrevet Juni 16, 2014 Kjører nå en helt maken bil som du har som jeg har 'arvet'. Den er også byttet kamsensor på pga slike symptomer. Så det er nok en gjenganger..
Hpi Skrevet Juni 16, 2014 Skrevet Juni 16, 2014 Jeg bytta kam og veivsensor nå på Lørdag på min 530D. Kamsensor er veldig enkel men veivsensor er litt trangt og uoversiktlig. Startmotoren står litt i veien for å få skruen på plass og dratt skikkelig til. Jeg hadde god tid så jeg tok av innsuget for å se litt bedre. Mulig den er enklere fra undersiden av bilen.
Bjørn Kjetil Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Skrevet Juni 17, 2014 Skal prøve å lese av kamsensor eller turtall med tester når den ikke starter for og se om det er kam sensoren som tuller.
Bjørn Kjetil Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Skrevet Juni 17, 2014 Bestilt kam sensor idag så da får vi se Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
Mantis Skrevet Juni 18, 2014 Skrevet Juni 18, 2014 Jeg bytta kam og veivsensor nå på Lørdag på min 530D. Kamsensor er veldig enkel men veivsensor er litt trangt og uoversiktlig. Startmotoren står litt i veien for å få skruen på plass og dratt skikkelig til. Jeg hadde god tid så jeg tok av innsuget for å se litt bedre. Mulig den er enklere fra undersiden av bilen.Bytta veivakselsensor på min nylig. Jeg tok det under og syntes det fungerte fint Litt knoting med speil og lys i starten. Keg fikk dog start med gåen sensor, men måtte kjinne en del før den kom. Hvordan drar den når den først går? Dersom det virker som den har nedsatt effekt og drar dårlig ville jeg i alle fall satt en knapp på sensor.
Odd-M Skrevet Juni 19, 2014 Skrevet Juni 19, 2014 Dette er jo et klassisk symptom på en eller flere dyser med lekkasje.
Otis Skrevet Juni 19, 2014 Skrevet Juni 19, 2014 Nja, den er jo vanskelig å starte når den er kald også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå