Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei jeg har en bmw e39 530d 2000mod. Km:225000.

Problemet er at den starter ikke når den er varm, kun varm. Venter jeg til motor blir kald igjen så starter den.

Har sjekket at den får diesel fram til høytrykkspumpa og trykk, det er ok.

Tenkte da høytrykkspumpe eller dyse kunne være feilen?

Men koblet til tester idag å fikk opp feilkode: 7717 kamakselsensor funksjonsfeil. Kan jo være den som er feilen.

Noen som har tips/råd? :)

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Skrevet

Hei

 

Tror nok du skulle få start selv om kamakselsensoren tuller litt (jeg mener jeg fikk startet min når jeg koblet den fra). Det høres ut som en klassisk dysefeil i mine ører. Har  du mulighet til å måle returmengde fra dysene? Går den greit om du starter den på f.eks. silikonspray?

  • 2 weeks later...
Skrevet

Nå er den vanskelig og starte når den kald også. Har hendt flere ganger at den starter når den er varm også. Men feilen er fortsatt tilstede. Skal prøve å få målt returmengden på jobben snart.

Men du mener at det står å drypper etter at jeg har stoppa bil?

Er hvertfall ingen stygg dyse lyd fra motoren.

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Skrevet

Høres veldig ut som kamsensor feil. Når du i tillegg du får opp feilkode så ser jeg ikke noe grunn ikke prøve å bytte den aktuelle sensoren du får feil på.

Eksos eller innsug. Evt kan det være veivsensor. Kan ofte slå ut kamsensor feil ved en veivsensor feil og omvendt.

Min begrunnelse er at jeg hadde helt like symptomer og fikk opp det samme på diagnose.

Skrevet

Ja men skal sies at det er en e46 bensiner men symptomene en nokså like. Men hvor de er plassert og sånn i forhold til jobben er nok ikke likt. Men bilen ble normal etter bytte..:)

Skrevet

Kjører nå en helt maken bil som du har som jeg har 'arvet'. Den er også byttet kamsensor på pga slike symptomer. Så det er nok en gjenganger..

Skrevet

Jeg bytta kam og veivsensor nå på Lørdag på min 530D. Kamsensor er veldig enkel men veivsensor er litt trangt og uoversiktlig.  Startmotoren står litt i veien for å få skruen på plass og dratt skikkelig til. Jeg hadde god tid så jeg tok av innsuget for å se litt bedre. Mulig den er enklere fra undersiden av bilen. 

Skrevet

Jeg bytta kam og veivsensor nå på Lørdag på min 530D. Kamsensor er veldig enkel men veivsensor er litt trangt og uoversiktlig. Startmotoren står litt i veien for å få skruen på plass og dratt skikkelig til. Jeg hadde god tid så jeg tok av innsuget for å se litt bedre. Mulig den er enklere fra undersiden av bilen.

Bytta veivakselsensor på min nylig. Jeg tok det under og syntes det fungerte fint :) Litt knoting med speil og lys i starten.

Keg fikk dog start med gåen sensor, men måtte kjinne en del før den kom.

Hvordan drar den når den først går? Dersom det virker som den har nedsatt effekt og drar dårlig ville jeg i alle fall satt en knapp på sensor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...