TorsteinL Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Heisann. Har en e92 177hk. Lurer litt på hva som er forskjellen på den modellen med 177hk og 163? Takk for svar. Mvh. Torstein Løseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 163 er vel bare en nedtrimmet Norge-versjon for å få ned avgiftene(?). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 163hk er en nedjustert versjon som kun kom i noen land, bl.a. Norge. Dette er for å få lavere avgifter, og dermed også totalpris. Selve motorene er 100% identiske. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorsteinL Skrevet Juni 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2014 Hei. Takk for svar Men vil det si at min e92 er import? Ble kjøpt helt ny på Strandvegen Auto Trondheim i 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Man kunne få kjøpe 177hk-utgavene i Norge også, men man måtte naturligvis betale de ekstra avgiftene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Du kan skrive skiltnr på mekonomen.no, da står det om den er importert eller ikke. Tror ikke det funker med mobil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Man får vel bare registreringsdatoen i Norge(?), og da er det greiere å bruke Vegvesenet sin side, så slipper man jallagreiene til Mekonomen med popup og slikt. Sammenligner man denne med produksjonsdato får man likevel en grei pekepinn på om bilen er importert, denne kan man finne her (om du ikke har de siste syv tegnene i understellsnummeret, finner du det også på Vegvesenet sine sider). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
axept Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Står "Import:" og så enten J eller N på Mekonomen.. Fikk det opp på min i såfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Se der ja, det har jeg ikke sett før. Vil også tro denne Mekonomen-linken fungerer fra mobil, og så slipper man uansett popup-tullet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andycam Skrevet Juni 15, 2014 Share Skrevet Juni 15, 2014 Det er vel to utgaver her. Den ene dieselmotoren gikk opp til 2008 om jeg ikke husker feil og hadde 163hk som maks effekt. Fra 2008 kom motoren som omtales her med max effekt på 177hk, men som ble levert i "norgesversjon" på 163HK. Her er nok eneste forskjell litt software. I ettertid (fra 2012?) ble den levert med 184hk, men her er det hardware forskjell uten at jeg husker helt hva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorsteinL Skrevet Juni 15, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2014 Takk for mange svar! Står "N" på mekonomen sine sider, så da regner jeg med at det er ok! Har vel Hartge programvare uansett Ville bare vite hva som var forskjellen på disse to. Tusen takk! Mvh. Torstein Løseth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå