Gå til innhold

BMW 320D E92 177. Hva er forskjellen på 177hk og 163.

TorsteinL
 Share

Anbefalte innlegg

163hk er en nedjustert versjon som kun kom i noen land, bl.a. Norge. Dette er for å få lavere avgifter, og dermed også totalpris. Selve motorene er 100% identiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel bare registreringsdatoen i Norge(?), og da er det greiere å bruke Vegvesenet sin side, så slipper man jallagreiene til Mekonomen med popup og slikt.

Sammenligner man denne med produksjonsdato får man likevel en grei pekepinn på om bilen er importert, denne kan man finne her (om du ikke har de siste syv tegnene i understellsnummeret, finner du det også på Vegvesenet sine sider).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel to utgaver her.

Den ene dieselmotoren gikk opp til 2008 om jeg ikke husker feil og hadde 163hk som maks effekt.

Fra 2008 kom motoren som omtales her med max effekt på 177hk, men som ble levert i "norgesversjon" på 163HK.

Her er nok eneste forskjell litt software.

I ettertid (fra 2012?) ble den levert med 184hk, men her er det hardware forskjell uten at jeg husker helt hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange svar! 

Står "N" på mekonomen sine sider, så da regner jeg med at det er ok! :) Har vel Hartge programvare uansett :)   Ville bare vite hva som var forskjellen på disse to. 

Tusen takk! :)

Mvh.

Torstein Løseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...