Kolstad Jr. Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Da var nybilen på plass ! Kjøpt av Daniel Clemmensen (dclemme) her på forumet. Byttet motor fra 3.0 til 4.0 og satt på ESS Powerdyne BD11 kompressor i 2002. Hentet denne nå i helga som var, så har ikke rukket å gjort noe særlig med den. Bilen går for øyeblikket uten kompressor, da den indre reima er røket og ny er på tur i posten. Yter nå det en slik gjør originalt (ca. 286 hk), men med kompressoren blir det ca. 450 hk. Er også montert Supersprint Magnum eksos fra BMW E39 M5, samt AC schnitzer speil. Litt småpjusk er det alltid, trenger litt lakk her og der, ny naviskjerm og noen andre bagateller. Slenger ut noen bilder (eneste jeg har av bilen..) som jeg tok idag, skitten men tøff! Slenger med linken av en liten flyby med bilen slik den er nå.. Oppdaterer her etterhvert som ting blir gjort. Håper på at reima kommer før mandag 23 juni, slik at den blir byttet før Sommertreffet på ACR Julian Sommer og Thundercoil reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinhar Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Rå bil, vurderte å kjøpe denne for ett år siden ca. Gleder meg til å se denne på acr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2014 Jotakk! Håper bare at reima kommer før sommertreffet, så jeg får kompressoren igang. Kommer uansett, selv om det kanskje "bare" er 286 hk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
APedersen Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Gratulerer med grom E38! Kommer nok sikkert til å titte på bilen din på ACR om den blir å se der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2014 Takker! Er ikke så mye å "se på" slik den står nå, sliten i lakken osv.. Får se om jeg får lakket noe før sommertreffet, håper på det iallefall APedersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Gratulere med grom bil;) Får håpe du får reima tidsnok,kommer til og hjelpe på litt det:) Så på denne selv faktisk men så ble det 540i/6 med komp istede. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2014 Takk skal du ha Ja håper jo på det, men ingen katastrofe om den ikke kommer i tide, den som venter på noe godt venter ikke forgjeves! 540i med manuell og kompressor hørtes skummelt ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 Det stemmer,har selv ventet på bilen som har stått hos lakerer i 2månder nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2014 Lite morsomt å gå å vente, men du skal nok se at ventingen blir verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Gratulerer. Du trenger mørke blinklys fremme. Og heise venstre bakpotte. Ikke veldig fan av de speila. De minner litt om E36/34 M speil. Liker bedre orginale eller M5 speila. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juni 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2014 Takk Ja og ja.. Har ikke fått tid til å tenke på det engang enda! Får se om det kanskje blir bestilt nye blinklys snart. Regner med det er gummiopphenget som har begynt å bli slitent på venstre sida. Minner om E3x M speil ja, men dem får være på. Gidder ikke kjøpe E39 M5 til flere tusen kroner, og bytter heller ikke til originale, da jeg personlig synes disse er penere. Men dem skal lakkes, for lakken er boblet og flasset på dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Og ombestemmer du deg så er jeg interesert i de speila;) Kolstad Jr. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 18, 2014 Share Skrevet Juni 18, 2014 Grom bil ja ..Speilene var ikke helt min kopp te heller APedersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juni 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2014 Og ombestemmer du deg så er jeg interesert i de speila;) Den er grei du Grom bil ja ..Speilene var ikke helt min kopp te heller Takker! Håper den lever opp til forventningene når kompressoren kommer igang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juni 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2014 Har da kjøpt inn litt lakk og utstyr! bestilt BMW Oxford Green Metallic 324, som er bilens lakkode og i tillegg kjøpt 2 komponents klarlakk, da denne blir mye blankere enn 1k.. Satser på å få gjort dette i helga, men det kommer an på hvilket vær vi får, da jeg holder på i garasjen/ute. Temperaturen bør være høvelig grei og luftfuktigheten lav. Har også bestilt nye toppdekselpakninger, da di indre (for plugghullene) lekker. Disse blir bytte ved første passende anledning. Ting begynner som smått og skje! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå