Mr Mykland Skrevet Juli 5, 2014 Skrevet Juli 5, 2014 Ble utrolig bra med en god polish Denne bilen kommer jeg til å følge med på fremover
michaelskare Skrevet Juli 6, 2014 Forfatter Skrevet Juli 6, 2014 Ble utrolig bra med en god polish Denne bilen kommer jeg til å følge med på fremover Takker, er fornøyd selv! Skjer litt lite de to først kommende ukene da jeg er på ferie.
michaelskare Skrevet August 13, 2014 Forfatter Skrevet August 13, 2014 Tøft, Michael! Får følge med her, vel? Ja! Har nå byttet alle abs/hastighetssensorene og speedometeret funker som det skal igjen. Nå må jeg bare få tatt en diagnose og slette feilkoder og se om girkassa går ut av nødmodus Ellers har det ikke skjedd stort. Når det er fikset blir det eu-godkjenning deretter begynner jeg å koste på utstyr
michaelskare Skrevet August 19, 2014 Forfatter Skrevet August 19, 2014 Har ikke vært så aktiv her inne i det siste! Det som er gjort etter at sensorene ble byttet er at jeg har hatt den på diagnose igjen. Fant ut at abs hjernen eller styringsboksen må byttes da denne er ødelagt som er problemet med at girkassa går i nødmodus og at speedometeret ikke alltid funker + en sensor på kamakselen må byttes. Dette vil bli gjort så fort jeg har råd til det og har fått tak i deler. Om noen vet om noen som har deler til e39 som feks styringsboksen så fint om dere sier ifra Legger ved et bilde etter vasken idag (mangler blinklys på siden da disse er tatt av)
michaelskare Skrevet August 19, 2014 Forfatter Skrevet August 19, 2014 Har ikke vært så aktiv her inne i det siste! Det som er gjort etter at sensorene ble byttet er at jeg har hatt den på diagnose igjen. Fant ut at abs hjernen eller styringsboksen må byttes da denne er ødelagt som er problemet med at girkassa går i nødmodus og at speedometeret ikke alltid funker + en sensor på kamakselen må byttes. Dette vil bli gjort så fort jeg har råd til det og har fått tak i deler. Om noen vet om noen som har deler til e39 som feks styringsboksen så fint om dere sier ifra Legger ved et bilde etter vasken idag (mangler blinklys på siden da disse er tatt av)
Djwik Skrevet August 20, 2014 Skrevet August 20, 2014 abs/asc styre enheten som sitter på abs pumpa på høyre side av motor er vanlig at ryker 98-03 modelenedu får kjøpt rep sett til de fra bmw og koeddisse må kodes til bilenbrukte lar seg ofte ikke kode ompriser varierer fra 3000-10.000 er varmen fra eksosen overtid som gjør at de ryker
michaelskare Skrevet August 20, 2014 Forfatter Skrevet August 20, 2014 abs/asc styre enheten som sitter på abs pumpa på høyre side av motor er vanlig at ryker 98-03 modelene du får kjøpt rep sett til de fra bmw og koed disse må kodes til bilen brukte lar seg ofte ikke kode om priser varierer fra 3000-10.000 er varmen fra eksosen overtid som gjør at de ryker Okei, takk for svar! I tillegg kom det opp at en kamakselsensor er ødelagt.
michaelskare Skrevet September 8, 2014 Forfatter Skrevet September 8, 2014 Da har det blitt byttes ABS modul for jeg og verksted trodde det var problemet at den ikke girte. Det funket ikke.. Blir muligens ombygging til manuell. Tips?
michaelskare Skrevet September 9, 2014 Forfatter Skrevet September 9, 2014 Da var ombygging til manuell bestillt hos en lokal mekaniker. Endte opp med å gjøre det, blir jo en mye mer sportslig og morsom bil å kjøre Skulle være ferdig i løpet av neste uke
BMWE39turbo Skrevet September 11, 2014 Skrevet September 11, 2014 Lov å spør kva du betaler for ombygningen? Har en 535ia eg kunne godt tenkt manuell kasse på
michaelskare Skrevet September 11, 2014 Forfatter Skrevet September 11, 2014 Lov å spør kva du betaler for ombygningen? Har en 535ia eg kunne godt tenkt manuell kasse på Hei, betaler 12k for ombygging inkl alle nødvendige deler som girkasse, clutch, svinghjul, mellomaksel, pedaler, midtkonsoll osv osv. Rett og slett 12k og den er manuell. Er jo en del penger, ihvertfall for meg, men er verdt hver krone spør du meg I tillegg får jeg jo beholde mine deler så får sikkert noen kroner igjen for automatkassa også. En 535i fortjener en manuell kasse! Er riktignok ikke nye deler han monterer da Hehe. Girkassa som blir satt inn er en 528 girkasse som har gått 200k, noe som passer bra da bilen har gått 190k
michaelskare Skrevet September 11, 2014 Forfatter Skrevet September 11, 2014 Blir bra! Ja satser på det, får den igjen i løpet av neste uke, gleder meg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå