Stene93 Skrevet Juni 26, 2014 Skrevet Juni 26, 2014 Hei. Jeg har en m54b22 motor som gir en litt blårøyk når jeg gir gass etter motorbrems. Den slipper hvit røyk når den står på tomgang også, men det trenger den ikke å gjøre hele tiden. hva betyr det? Sitter mer eller mindre med hjertet i halsen for den bruker en del olje. Kan det være ventilforinger som er ødelagt?
Otis Skrevet Juni 26, 2014 Skrevet Juni 26, 2014 Høres ut som tetninger ja. Men det kan vel kanskje være stempelringer å? Var det ikke noe med at m54 hadde dårlig nicasil belegg i sylinderveggene å kan slites raskere ved høyt svovel innhold i bensin?
Stene93 Skrevet Juni 26, 2014 Forfatter Skrevet Juni 26, 2014 Er ikke sikker jeg nei! Men høres fryktelig kostbart ut!
CrZyWiz Skrevet Juni 26, 2014 Skrevet Juni 26, 2014 Høres ut som tetninger ja. Men det kan vel kanskje være stempelringer å? Var det ikke noe med at m54 hadde dårlig nicasil belegg i sylinderveggene å kan slites raskere ved høyt svovel innhold i bensin? Nei det var ikke M54.
C.Therese Skrevet Juni 28, 2014 Skrevet Juni 28, 2014 Lekker nok olje gjennom ventiltetningene, når det kommer blårøyk ved akselerasjon er det stempelfjærene / sylinderslitasje. Dersom blårøyken kommer etter du har bremset med motor nedover en lang bakke så er det ventiltetningene.
C.Therese Skrevet Juni 28, 2014 Skrevet Juni 28, 2014 Identifisering av Nikasilblokk: http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=9778
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå