Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

 

Jeg har en m54b22 motor som gir en litt blårøyk når jeg gir gass etter motorbrems. Den slipper hvit røyk når den står på tomgang også, men det trenger den ikke å gjøre hele tiden.

hva betyr det?

Sitter mer eller mindre med hjertet i halsen for den bruker en del olje.

Kan det være ventilforinger som er ødelagt?

Skrevet

Høres ut som tetninger ja.

Men det kan vel kanskje være stempelringer å?

Var det ikke noe med at m54 hadde dårlig nicasil belegg i sylinderveggene å kan slites raskere ved høyt svovel innhold i bensin?

Skrevet

Høres ut som tetninger ja.

Men det kan vel kanskje være stempelringer å?

Var det ikke noe med at m54 hadde dårlig nicasil belegg i sylinderveggene å kan slites raskere ved høyt svovel innhold i bensin?

Nei det var ikke M54.

Skrevet

Lekker nok olje gjennom ventiltetningene, når det kommer blårøyk ved akselerasjon er det stempelfjærene / sylinderslitasje. Dersom blårøyken kommer etter du har bremset med motor nedover en lang bakke så er det ventiltetningene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...