Gå til innhold

Airbag-varsellampe på E39

Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Enkelt å fikse om det er standardfeilen, kjøp en passenger bypass sensor på eBay og slett feilmeldinga.

Da fikser du ikke problemet. Vær obs på at det er mange useriøse som selger sånne motstander, noen kan faktisk gjøre at airbag ikke utløses pga feil motstand.

Få tatt diagnose og se hva som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For airbaglampe? Ja, lese feilkoder på SRS. Eller tenkte du på noe annet?

Gamlingen har nettopp montert motstand på setet pga sensormatta før EU kontroll.
Vi dobbeltsjekket med INPA etterpå at den ble registrert skikkelig, det viste at noen "satt i setet" som da vil løse ut airbag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo advart på disse bypass-greiene. Er vel bare noe man må godta og passe på.

Safety Warning:                            

Unfortunately, airbags can cause fatal injuries if a child smaller in weight than a typical 7 year old is present in the front passenger seat.  In response to this, car manufacturers have introduced seat occupancy recognition sensors that are placed under the upholstery of the front passenger seats. Seat occupancy recognition prevents the passenger airbag being triggered if the weight of a passenger does not reach a threshold level.        
Because the bypass unit indicates that the front passenger seat is constantly occupied the airbag will deploy in the event of a collision even if a child seat is mounted. Again: never use a child seat on a front passenger seat with the emulator installed as the airbag will be activated in the event of a collision.

Kilde: http://www.ebay.com/itm/BMW-PASSENGER-SEAT-OCCUPANCY-BYPASS-MAT-SENSOR-AIRBAG-E46E36E38E53E31E39M3M5E34-/281180917156?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item4177b04da4&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvsagt, men kvaliteten på disse motstandene varierer, og noen selger slike dingser som har feil motstand, og da begynner det og bli farlig. Kan da risikere at airbag ikke løser ut ved en kollisjon, som er ille nok i seg selv, men så kommer rettsvesenet i etterkant og skal finne ut hvorfor den ikke løste ut.

Der finst seriøse og useriøse folk som selger disse, så ikke kjøp den første og billigeste du finner, undersøk litt rundt på google først.

Beste er selvsagt og få fikset det. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en seriøs bypass du linket til her eller...? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en seriøs bypass du linket til her eller...? :)

Haha, vet ikke om det var sarkastisk, men jeg linket bare til en av de første jeg fant, egentlig.

Det er han jeg har kjøpt av, funker utmerket på min Touring.

Hvordan finner jeg ut hvilket av setene det gjelder? Og hvordan gjør man det? Kobler fra en kabel under setet og setter på den imellom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder selvsagt passasjersetet, da bilen ikke kan kjøre uten en fører i setet. :P

Det varierer litt, men du kobler fra en ledning på en boks, og kobler motstanden til boksa syns jeg og huske. Dette var på en 98 mod. :) Om du ikke har sjekket feilkoder kan jobdet være greit og gjøre og, samt slrtte etter du har montert motstand. Og gjerne sjekke i inpa at det blir registrert at noen sitter der. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...