Fredrik 90 Skrevet Juli 7, 2014 Share Skrevet Juli 7, 2014 Hm, så 11' av 525d kom med to ulike motorer, RWD og X-drive? Trodde den kom i 12'. Interresant. Ser at 28i motoren blir like dyr som 3.0d, vanskelig da å velge førstnevnte. 2,0 litern i 525d kom aldri som 2011 modell, kun fra og med 2012. Man fikk heller ikke X-drive på 525d før på 2012 modellen 528I kommer ligger ganske likt med 530d i pris i Tyskaland, men er vanskelig å finne en 528I her hjemme som ikke er 2012 eller nyere med turbofireren. Kan forøvrig gjøre ett godt kjøp på en 3,0 liters 528I i Sverige Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 12, 2014 Sverige faktisk, den så jeg ikke komme. N47 er uaktuell, jeg orker ikke tanken på flere biler med denne motoren. Sett litt på F25 med 28i, har gode minner om denne motoren. Også sett litt på 30d, og de er ganske like i pris. Ifht F11 og 525xd, hvis det er korrekt at den kom med I4 og ikke sekseren på 204 hk blir det også uaktuelt! Da snakker vi faktisk om de sammen motorene til denne som er aktuelle til X3'n. Men hva skjedde med modellen 525iX? Eksisterer ikke denne lenger kanskje? Er jo en klassisk prefiks dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Sverige faktisk, den så jeg ikke komme. N47 er uaktuell, jeg orker ikke tanken på flere biler med denne motoren. Sett litt på F25 med 28i, har gode minner om denne motoren. Også sett litt på 30d, og de er ganske like i pris. Ifht F11 og 525xd, hvis det er korrekt at den kom med I4 og ikke sekseren på 204 hk blir det også uaktuelt! Da snakker vi faktisk om de sammen motorene til denne som er aktuelle til X3'n. Men hva skjedde med modellen 525iX? Eksisterer ikke denne lenger kanskje? Er jo en klassisk prefiks dette. Joda, i Sverige kjøper fortsatt de fleste bensinbiler (pga subsidier fra staten) og 528I med 3,0 literen (N52) er ett godt kjøp der. Problemet med å handle bil i Sverige er at de er ikke så glad i utstyr, regn med mye biler med både manuell, liten navi og standard stereo X3 28I (N52) er også en flott bil man kan gjøre ett bra kjøp på i boderlandet som i Tyskland, i Norge er den som å finne nåla i høystakken. 525d med 204 hester (altså 3 literen) kom aldri med X-drive, det fikk den først når 2 literen kom på 2012 modellen 525I betegnelsen døde ut med E60/61 i 2010, ble erstattet av 528I på F10/11 men X-drive kom ikke før i 2012 på 2 literen denne også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2014 Mer naturlig med N20 i F11 enn F25. Så baker det ned til 528i vs X3 3.0 Da. Lyst på bensin i neste 5'er, ikke diesel. Ser det er butikk å hente disse pr idag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 13, 2014 Share Skrevet Juli 13, 2014 Da har du ett vanskelig valg vil jeg si, begge fantastiske biler med nydelige motorer slik en BMW skal ha Tror nok at du herfra må gå en runde med deg selv og veie opp dine behov, høy sitteposisjon og firehjulstrekk eller sportslig kjørekomfort og større bagasjerom Jeg sleit mildt sagt veldig med valget mellom 528I (3,0 liter) og 530d, vippet frem og tilbake hele tiden. For meg så var det det lavere forbruket og like gode ytelsene som 528i som gjorde at jeg valgte 530d. Da ofret jeg lydbilde, kultivert motorgange, eie noe ikke alle andre har samt muligheten for større bruksfradrag i engangsavgiften Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå